Keller1975
Medlem
Grattis! Den är ju precis ny i princip. Lustigt att den var i det skicket när du fick den.
Hm. Bra leveransservice, icke. 1,5 bar i däcken. Ganska urladdat batteri. Kedjan tokslapp. Ska det vara så svårt att göra detta från firma???
Nej, det ska det inte, du har råkat ut för ett pucko.Hm. Bra leveransservice, icke. 1,5 bar i däcken. Ganska urladdat batteri. Kedjan tokslapp. Ska det vara så svårt att göra detta från firma???
Det är lite sparsmakat! Det mesta får man jaga begagnat på spanska och italienska sidor. Ofta företag som säljer begagnade och NOS delar så man slipper hanka sig fram via privatpersoner. Drev, packningssatser och liknande kan man hitta nytt. Ska kasta upp en tråd här tänkte jag men ett husköp har kommit emellan!Hur svårt/lätt är det att hitta delar till en sådan pärla?
Tack för svar, ska bli spännande att följa.Det är lite sparsmakat! Det mesta får man jaga begagnat på spanska och italienska sidor. Ofta företag som säljer begagnade och NOS delar så man slipper hanka sig fram via privatpersoner. Drev, packningssatser och liknande kan man hitta nytt. Ska kasta upp en tråd här tänkte jag men ett husköp har kommit emellan!
Rätt! Det är det värdiga sättet att köra till jobbet.Nä. Nu ställer jag bilen. En aprilia shiver 750 i nyskick får bli pendlarhoj. Kommer även fungera som övningskörningshoj åt sambon.
View attachment 470229
Ja inte omöjligt men tvivlar. Tom lägre i framdäcket o det är ju lite omotiverat. Tror mer på ingen underhållsladdning under vi tern samt att däck släpper ju luft under tiden. Får hoppas på det i alla fall så känns det bättre. Kedjor brukar ju även sträcka sig en del i början ofta.Någon som haft den som bakhjulsmaskin kanske med tanke på det låga lufttrycket och den slappa kedjan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja inte omöjligt men tvivlar. Tom lägre i framdäcket o det är ju lite omotiverat. Tror mer på ingen underhållsladdning under vi tern samt att däck släpper ju luft under tiden. Får hoppas på det i alla fall så känns det bättre. Kedjor brukar ju även sträcka sig en del i början ofta.
Verkar lugnt. Tack för tipset dock. Har inte tänkt på det förut.Så är det nog kolla så det inte sitter ventilhattar i alu med en liten o-ring i, de kan hamna snett och trycka på nålen så luften sakta släpps ut
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man SKA ha metallhattar med o-ring, om hjulet snurrar tillräckligt fort kan nålen läcka på grund av centrifugalkraften, och då är det bra med en tät ventilhatt.Så är det nog kolla så det inte sitter ventilhattar i alu med en liten o-ring i, de kan hamna snett och trycka på nålen så luften sakta släpps ut
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man SKA ha metallhattar med o-ring, om hjulet snurrar tillräckligt fort kan nålen läcka på grund av centrifugalkraften, och då är det bra med en tät ventilhatt.
Det beror helt på nålen, dom långa nålarna med fjäder på är så tunga att dom börjar släppa tidigt, vissa billiga nålar känns inte heller som dom har något vidare stängningstryck.Jo så länge de sitter rätt så är det ju lugnt. Och har du dragit dit nålen riktigt så är det inga som helst problem med vanliga plasthattar i hastigheter över 250 heller
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jäkla lagom kul maskin ?Köpte en Vtr 1000 för ca en månad sen.
Grymt nöjd.View attachment 469923
Ehhh, hallå vad är det som händer.....Ja, det är väl obligatoriskt att posta här...jag sålde min 701e köpte en 890advr insåg att fan vad fel detta blev och nu....ja...en ny 2022 701e...
Känner igen mig själv där lite, hade en Tuono i fem år och bytte till 1290 SAS men redan efter en säsong så saknade jag känslan av att köra nakenhoj vilket ledde till att det nu står en Katana ute i garaget.Tänk att du köpte en t700 för att du inte kände du hade råd med hojen du ville ha, 890 adventure R...sen när du kört en säsong på T700 och tyckte fan vad trist denna var så tänkte du köpa en sporthoj....men så tittade du lite för mycket på supermofools utan att inse att du är nästan 50....gubbe på motard är inte cool längre så vid service råkade du provköra en 701enduro och wow vilken hoj. Men den där 890 adr var fortfarande kvar där i minnet och så kände jag att vad tusan visst är jag värd en 890adr jag som jobbar o sliter så. Så jag provade lite olika 1290sar, 890adv, men just 890advr fanns inte så jag tänkte alla älskar den....så jag köpte den okörd....dålig ide..så efter 270km kände jag detta går inte, jag står inte ut. Så jag sålde den och köpte ytterligare 701enduro...min tredje hoj på mindre än 10månader...och 5e på 24...
Hade aldrig gått utan covid, den har pressat upp begpriserna så jag har kört i stort sett väldigt billigt.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |