Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Fan, hela helgen förstörd! ?
Får googla beggade Fireblande's.
Vilken anses den bästa om man vill sitta mer upprätt?
Får ont i nacken av att hålla upp huvudet på "ligga på tanken-hojjar".
Eller kan man montera ett högre styre på dom?
Sorry OT
Personligen tycker jag att 02-03 kan ha en ganska behaglig körställning, nu har jag bara provsuttit på p-plats så ta mitt tips med en nypa salt. ( Min längd är 1.88)
 
Fan, hela helgen förstörd! ?
Får googla beggade Fireblande's.
Vilken anses den bästa om man vill sitta mer upprätt?
Får ont i nacken av att hålla upp huvudet på "ligga på tanken-hojjar".
Eller kan man montera ett högre styre på dom?
Sorry OT
Att höja styret på en sporthoj kan bli lite kostsamt då du måste ha längre broms-kopplingsvajrar plus att du måste förlänga sladdarna till det elektriska och ett styrhuvud som kan hålla styret.
Gör du det inte själv tillkommer arbetstimmarna hos mc verkstaden.
 
Alltså, drömmen är Tuono eller Fireblade. Är en Honda-kille så den italienska kvaliteten lockar inte (två demohojar jag kört har båda haft elektronikfel)
Men kan man höja styret till Tuono-höjd räcker ju det.
CB1000R var det närmaste jag hittade då jag bytte hoj senast...
Är en kåpa-kille så saknar det SJUKT mycket!
Blir 60 år i vår och har villa så den kan stå inne = försäkring är uthärdlig.

Nu får jag ångest av all OT, var ska jag skriva istället?
 
Alltså, drömmen är Tuono eller Fireblade. Är en Honda-kille så den italienska kvaliteten lockar inte (två demohojar jag kört har båda haft elektronikfel)
Men kan man höja styret till Tuono-höjd räcker ju det.
CB1000R var det närmaste jag hittade då jag bytte hoj senast...
Är en kåpa-kille så saknar det SJUKT mycket!
Blir 60 år i vår och har villa så den kan stå inne = försäkring är uthärdlig.

Nu får jag ångest av all OT, var ska jag skriva istället?
Köp en Blackbird, finns upp till 2007 tror jag var den sista modellen.
 
Alltså, drömmen är Tuono eller Fireblade. Är en Honda-kille så den italienska kvaliteten lockar inte (två demohojar jag kört har båda haft elektronikfel)
Men kan man höja styret till Tuono-höjd räcker ju det.
CB1000R var det närmaste jag hittade då jag bytte hoj senast...
Är en kåpa-kille så saknar det SJUKT mycket!
Blir 60 år i vår och har villa så den kan stå inne = försäkring är uthärdlig.

Nu får jag ångest av all OT, var ska jag skriva istället?
Jag känner igen mig i allt du skriver. :hej
Efter att ha kört R-hojar i 30 år satt det långt inne att byta till en kåplös hoj.
Innan jag beslutade mig till det, var jag först nära att köpa ny R1, sedan en Panigale V4, därefter nya Fireblade…
Men till slut kom jag till insikt att körställningen o användningsområdet skulle passa bättre med en nakenhoj (jag är några år äldre än du…)
Så, vad skulle jag då välja?
# Aprila Tuono? (+) liten kåpa (-) italiens kvalitet?
# Ducati SF V4 (+) power! (-) italiens kvalitet, men bättre än Aprilia?
# Honda CB1000R (+) relativt billig (-) lite för ”klen” motor, för mycket retro.
# BMW S1000R blev det till slut, har inte ångrat mig faktiskt.
Hoppas bara BMW’s kvalitet matchar Honda’s på sikt!
 
Fan, hela helgen förstörd! ?
Får googla beggade Fireblande's.
Vilken anses den bästa om man vill sitta mer upprätt?
Får ont i nacken av att hålla upp huvudet på "ligga på tanken-hojjar".
Eller kan man montera ett högre styre på dom?
Sorry OT
:7peta;)Fartvinden håller upp skallen det är när den hotar att gå av som du viker ner huvudet bakom kåpglaset :crash
Skämt åsido så har jag provat på både nakenhet/motard och gruspiskare och saknar bara sportisen för en helkåpad vass radfyra är :hjarta
 
Alltså, drömmen är Tuono eller Fireblade. Är en Honda-kille så den italienska kvaliteten lockar inte (två demohojar jag kört har båda haft elektronikfel)
Men kan man höja styret till Tuono-höjd räcker ju det.
CB1000R var det närmaste jag hittade då jag bytte hoj senast...
Är en kåpa-kille så saknar det SJUKT mycket!
Blir 60 år i vår och har villa så den kan stå inne = försäkring är uthärdlig.

Nu får jag ångest av all OT, var ska jag skriva istället?
Tja, varför inte två - en med upprätt körställning + vindruta och en sporthoj? Nu vet jag inte hur lång o smidig du är, men själv skippade jag sporthoj som enda tvåhjuling när knäna började låsa sig av körställningen (f.ö. italienare, har haft olika under en 10-årsperiod, kan till viss del hålla med om kvaliten, men är måttligt imponerad av min GS med "all"elektronik)
Eller en "mittemellan" lite busigare som S1000R eller Ducati Streetfighter V2? Själv hade jag valt BMW:n av ett par skäl 1. Kenneths MC nära och kunniga 2. BMW:n borde vara rymligare än Ducatin (har ej provat, men brukar vara så).
 
Att höja styret på en sporthoj kan bli lite kostsamt då du måste ha längre broms-kopplingsvajrar plus att du måste förlänga sladdarna till det elektriska och ett styrhuvud som kan hålla styret.
Gör du det inte själv tillkommer arbetstimmarna hos mc verkstaden.
Men det finns väl clip-ons som är lite höjda på Ebay, 20-30mm kanske?
 
Eller varför inte två i en: BMW S 1000XR?
Jag trodde den skulle vara den ultimata kompromissen men räckte att provsitta. Lika skön en S1000R känns, lika märklig känns XR - för mig. Hög, kännde mig inte alls hemma. Liknande SuperDuke som jag testat ca 30min.
Hojar är SÅÅÅ individuellt
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top