Grattis!Efter att i några år kört äldre hojar så slog jag till på en "modern" hoj.
Det blev en Suzuki Gsx650f, är mycket nöjd så här långt.
View attachment 485916
Finfint vinterpyssel tror jag! ?View attachment 486101
Jag slog till på 20000-kronorsvaraderon som var till salu här i stan. Tanken är att ha den som skjutshoj åt barn och fru.
-99, 9300 mil
Positivt:
Givi skyddsbågar och toppbox
Värmehandtag
Går bra
Negativt:
Noll servicehistorik
Drivpaket slut
Gaffeltätningar läcker
Centralstöd paj
Oklart hur välgjord elen till värmehandtagen är
Framdäck slut (men fick med ett nytt (datummärkt 12 2018))
Så det ser ut som att jag har lite att pyssla med på semestern innan jag vågar släppa ut den på vägarna!
Jag hoppas få den tillräckligt klar för att åka lite på innan säsongen är över, men till vintern skulle det vara kul att göra lite djupare rengöring och lite bättringsmålning där det behövs!Finfint vinterpyssel tror jag! ?
Hoj för semesterresa?Jag köpte en ny semester åka mc. Riktigt bekväm och förvånade underhållande på kurvig väg.
Är det en uppsättning lampor på högerflygeln eller är det något reflekterande bara?Jag köpte en ny semester åka mc. Riktigt bekväm och förvånade underhållande på kurvig väg.
Hoj för semesterresa?
Intressant, vad kör du annars?
Är inte Kawa Z1000SX bra nog för resa?
Är det en uppsättning lampor på högerflygeln eller är det något reflekterande bara?
Har ingen aningarna nycklarna, men jäkligt cool farkost!”Ny” vet jag inte, men ny för mig! Det är nog värre att kalla den ”motorcykel”, fast det är den registrerad som!
Och en relaterad fråga, går det att köpa nya nycklar från Suzuki om man har ramnummer och registreringsbevis? Köpte denna väldigt billigt av ett dödsbo, och de hittar inte nyckeln.
View attachment 486487
Jag har varit väldigt nära att köpa en sån där vid några tillfällen.”Ny” vet jag inte, men ny för mig! Det är nog värre att kalla den ”motorcykel”, fast det är den registrerad som!
Och en relaterad fråga, går det att köpa nya nycklar från Suzuki om man har ramnummer och registreringsbevis? Köpte denna väldigt billigt av ett dödsbo, och de hittar inte nyckeln.
View attachment 486487
CS125. Med våldsamma 10hk, på pappret. ? Men där är väl matchande väghållning troligen.Jag har varit väldigt nära att köpa en sån där vid några tillfällen.
Är det en CP80 eller CS125?, Jag har inte lärt mig se skillnad på dem ännu.
Gick åt andra hållet...närmare 70...saknade långa wheelies...View attachment 486494
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.
Jag är också officiellt närmare 40 än 30.View attachment 486494
Nu när jag officiellt är närmare 40 än 30 är det dags att prova gubbhoj. Vibrationer, fjädringskomponenter från 70talet och ett bullrigt avgassystem. Vi får väl se om jag börjar drömma om clip-on och höga varvtal eller om det här kan vara något.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|