Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Blev en 1990 yamaha tzr 125 idag. Svart med vita fälgar i faktiskt riktigt bra skick. Kunde inte motstå frestelsen för 1500 spänn. Rengjorde förgasaren och tog en liten provtur , snacka om räcermoppe 😁
Senast besiktad för 20 år sedan så finns lite att pyssla med, men det blir ett projekt för vintern.
Vill också göra ett sånt fynd!

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
View attachment 502589View attachment 502590
Var för sent att editera så blir en ny post. Saknar framskärm och blinkers. Framskärmen skulle finnas i gömmorna någonstans och blinkers köper jag nya tidstypiska.
Dom är fräna de gamla 125or. Sådana en annan gick och dreglade efter när var i den åldern men fick aldrig ta lätt mc.

Men har verkligen glömt vilka gigantiska backspeglar. Ser ut att komma från typ en John Deere traktor

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Den TDM jag panikköpte förra hösten när kammen på min TRX skar blev inte ens ett år gammal i garaget innan jag lyckades ersätta med en modell jag inte haft förr. Helt ny för mig alltså.

Det blev en gammal chokladbit till gubben. Vi får se om den stannar längre. Den känns iaf inte lika undermotoriserad. 😄

Bifogat

• 1000003954.jpg
    1000003954.jpg
    1.5 MB · Visningar: 67

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Plötsligt händer det! Att man kan göra ett ”garagefynd” fortfarande är 2024 är glädjande.

Det hela började med att jag frågade @Grandell här på forumet om han hade någon rolig hoj, jag letade ett vinterprojekt.

Och några veckor längre fram så hade han satt mig i kontakt med en säljare till en gammal VM hoj ifrån Supersport serien 1998.

Så nu är den min :)
En Honda cbr600f3 ifrån Hondas Castrol Team 1998. Av vad jag fått reda på så är det en fabrikshoj med tillverknings nummer 10. och vad jag förstår så finns det kanske bara 3-4 st kvar i världen.

IMG_3150.jpeg
DSCN0389 (Large).jpeg

Den har stått i ladan/skyddsrummet i 20 år!
Så visst är det lite att fixa med, men den ska i princip bara snyggas till på några ställen, och se ut som den gjorde en gång i tiden. Lite dekaler och sen voilà.

IMG_3165.jpeg
IMG_3158.jpeg
Allt är dammigt och behöver en tvätt.

Men tanken är att den ska se ut så här igen när jag är klar.
Bilder ifrån en bok om Hondas castrol team 1998, hojen var Michael Paquays hoj nr 2.

IMG_3168.jpeg
IMG_3167.jpeg

Planen är att börja åka med denna hojen i Road Racing Classic klass 14 Supersport.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Plötsligt händer det! Att man kan göra ett ”garagefynd” fortfarande är 2024 är glädjande.

Det hela började med att jag frågade @Grandell här på forumet om han hade någon rolig hoj, jag letade ett vinterprojekt.

Och några veckor längre fram så hade han satt mig i kontakt med en säljare till en gammal VM hoj ifrån Supersport serien 1998.

En Honda cbr600f3 ifrån Hondas Castrol Team 1998. Av vad jag fått reda på så är det en fabrikshoj med tillverknings nummer 10. och vad jag förstår så finns det kanske bara 3-4 st kvar i världen.

View attachment 504170
View attachment 504171

Så visst är det lite att fixa med, men den ska i princip bara snyggas till på några ställen, och se ut som den gjorde en gång i tiden. Lite dekaler och sen voilà.

View attachment 504172
View attachment 504173

Bilder ifrån en bok om Hondas castrol team 1998, hojen var Michael Paquays hoj nr 2.

View attachment 504174
View attachment 504176

Planen är att börja åka med denna hojen i Road Racing Classic klass 14 Supersport.
Kul!
Jag hade personligen bara gjort en rejäl mekanisk genomgång av hojen, med extra allt.
Utöver det tvättat och försökt att putsa till den.
Dekaler och repor är i min mening fina tidsdokument för en klenod som detta.
Trevlig vinter väntar dig i alla fall :)

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Kul!
Jag hade personligen bara gjort en rejäl mekanisk genomgång av hojen, med extra allt.
Utöver det tvättat och försökt att putsa till den.
Dekaler och repor är i min mening fina tidsdokument för en klenod som detta.
Trevlig vinter väntar dig i alla fall :)
Tack

Jo planen är att ”göra så lite som möjligt”.
tyvärr så var det röda Nr bakgrunder vid körning i Sverige på den tiden då den gick här (antagligen?), så jag skulle vilja återställa detta till original vita som det var 98.
Förhoppningsvis så kan jag slipa mig ner till originalfärgen under det röda (på nosen och bakdelen.
Och sen har dekalerna på buken ändrats till de sponsorer man hade här i Sverige.

Men jag har två hela uppsättningar av kåpor, så kanske behåller jag en så som den var här i Sverige i början av 2000. Och återställer det andra settet till 98 med dekalerna?

Vad tycker ni?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

View attachment 504170
View attachment 504171

View attachment 504172
View attachment 504173

View attachment 504174
View attachment 504176

Jag gillar rödfärgen på ståldörrarna som får det att se ut som en scen från Half Life.

Hamamatsu

Sporthojsnörd
Gick med
23 Sep 2024
Hoj
Honda CB500X '23
Gjorde också ett fynd (?) för nån vecka sedan, om jag får säga det själv då :) hade gjort en massa research och konstaterat att jag som förstahoj ville ha en Honda CB500X. Då var 2022-2023 de "bästa" då de har uppgraderad gaffel, bättre frambromsar och ECU-tune. De nyare som heter NX500 är fulare enligt mitt tycke samt att jag känner inte att jag behöver Traction Control och ballare display med telefonanslutning. Så jag höll span på en '22a egentligen, men då dyker det upp en '23a som gått nästan ingenting (+30 mil). Ganska ok pris också med tanke på att den är i princip ny. Kanske lite mer än jag hade tänkt att lägga på en förstahoj, men varför inte egentligen, fyra års fabriksgaranti kvar också. Så det var ju bara att slå till!! Här är den 😍

20240920_141403.jpg

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP

View attachment 504170
View attachment 504171

View attachment 504172
View attachment 504173

View attachment 504174
View attachment 504176

Vilket trevligt projekt. Och kul om du dyker upp i Classic SSP! Du får vinka när du blåser förbi min RVF på rakan.:näsblod

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jaså du såg den också på Blocket? ; )
Ja och på Marketplace.
Den andra blåa TRXen var jag och tittade på.
Dags för ventiljustering. Körd 400 mil sedan senaste service 2020 (oljebyte). Läckande gaffel, slitet drivpaket. Hård gaffel med 2-3 cm fjärdingsväg. Kändes konstig. Alla klagar på den gaffeln. Jag hittar ingen uppgift om hur lång fjädringsväg den har.
Detta kunde ha varit ok. Jag ville främst provsitta. Den kändes inte rätt, den kändes liten och låg fram.
Jag som hade tänkt köra hotelltouring i alperna utan packning. Jag besinnade mig och backade ut i regnet. XTZ750 gled upp överst på önskelistan igen.

Jag gillar TRXerna som fan och din röda är snygg och i nyskick. Bra ljud i dom dämparna eller?

IMG_0949.jpeg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...