Felix83
Never trust a fart on a motorcycle
"Radioteatern ger: Våt och vild i Borås av Janne von Pracktståhnd"Det är förbjudet att bara lägga in text utan bild!
Det blir ju som att lyssna på porrfilm på radio!
"Radioteatern ger: Våt och vild i Borås av Janne von Pracktståhnd"Det är förbjudet att bara lägga in text utan bild!
Vill också göra ett sånt fynd!Blev en 1990 yamaha tzr 125 idag. Svart med vita fälgar i faktiskt riktigt bra skick. Kunde inte motstå frestelsen för 1500 spänn. Rengjorde förgasaren och tog en liten provtur , snacka om räcermoppe
Senast besiktad för 20 år sedan så finns lite att pyssla med, men det blir ett projekt för vintern.
Det är förbjudet att bara lägga in text utan bild!
Dom är fräna de gamla 125or. Sådana en annan gick och dreglade efter när var i den åldern men fick aldrig ta lätt mc.View attachment 502589View attachment 502590
Var för sent att editera så blir en ny post. Saknar framskärm och blinkers. Framskärmen skulle finnas i gömmorna någonstans och blinkers köper jag nya tidstypiska.
Absolut snyggaste/fränaste generationen VFR. Är väl naturligt eftersom den ser i princip ut som koncepthojen NR 750.View attachment 500797View attachment 500797Aldrig ägt en VFR så nu är det dags.
Kul!Plötsligt händer det! Att man kan göra ett ”garagefynd” fortfarande är 2024 är glädjande.
Det hela började med att jag frågade @Grandell här på forumet om han hade någon rolig hoj, jag letade ett vinterprojekt.
Och några veckor längre fram så hade han satt mig i kontakt med en säljare till en gammal VM hoj ifrån Supersport serien 1998.
Så nu är den min
En Honda cbr600f3 ifrån Hondas Castrol Team 1998. Av vad jag fått reda på så är det en fabrikshoj med tillverknings nummer 10. och vad jag förstår så finns det kanske bara 3-4 st kvar i världen.
View attachment 504170
View attachment 504171
Den har stått i ladan/skyddsrummet i 20 år!
Så visst är det lite att fixa med, men den ska i princip bara snyggas till på några ställen, och se ut som den gjorde en gång i tiden. Lite dekaler och sen voilà.
View attachment 504172
View attachment 504173
Allt är dammigt och behöver en tvätt.
Men tanken är att den ska se ut så här igen när jag är klar.
Bilder ifrån en bok om Hondas castrol team 1998, hojen var Michael Paquays hoj nr 2.
View attachment 504174
View attachment 504176
Planen är att börja åka med denna hojen i Road Racing Classic klass 14 Supersport.
TackKul!
Jag hade personligen bara gjort en rejäl mekanisk genomgång av hojen, med extra allt.
Utöver det tvättat och försökt att putsa till den.
Dekaler och repor är i min mening fina tidsdokument för en klenod som detta.
Trevlig vinter väntar dig i alla fall
Jag gillar rödfärgen på ståldörrarna som får det att se ut som en scen från Half Life.Plötsligt händer det! Att man kan göra ett ”garagefynd” fortfarande är 2024 är glädjande.
Det hela började med att jag frågade @Grandell här på forumet om han hade någon rolig hoj, jag letade ett vinterprojekt.
Och några veckor längre fram så hade han satt mig i kontakt med en säljare till en gammal VM hoj ifrån Supersport serien 1998.
Så nu är den min
En Honda cbr600f3 ifrån Hondas Castrol Team 1998. Av vad jag fått reda på så är det en fabrikshoj med tillverknings nummer 10. och vad jag förstår så finns det kanske bara 3-4 st kvar i världen.
View attachment 504170
View attachment 504171
Så visst är det lite att fixa med, men den ska i princip bara snyggas till på några ställen, och se ut som den gjorde en gång i tiden. Lite dekaler och sen voilà.
View attachment 504172
View attachment 504173
Bilder ifrån en bok om Hondas castrol team 1998, hojen var Michael Paquays hoj nr 2.
View attachment 504174
View attachment 504176
Planen är att börja åka med denna hojen i Road Racing Classic klass 14 Supersport.
Vilket trevligt projekt. Och kul om du dyker upp i Classic SSP! Du får vinka när du blåser förbi min RVF på rakan.Plötsligt händer det! Att man kan göra ett ”garagefynd” fortfarande är 2024 är glädjande.
Så nu är den min
View attachment 504170
View attachment 504171
View attachment 504172
View attachment 504173
View attachment 504174
View attachment 504176
Från Borås?I söndags fick hojarna en ny kompis i stallet.
View attachment 504587
Trettiomilafärden hem genomfördes skickligt med tt600s bakom styret som också tagit denna stämningfulla bild.
Ja och på Marketplace.Jaså du såg den också på Blocket? ; )
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|