jpe70
Twinverkstan
Ca 13 cm eller nåt total fjädringsväg i gaffeln, kommer inte ihåg exakt. Varav ungefär 4 normalt försvinner i belastat häng så minst 9 finns ju kvar för rörelse. Om inte nån stolle struntat i förspänningsdistanserna när man skruvat ihop gaffeln...Ja och på Marketplace.
Den andra blåa TRXen var jag och tittade på.
Dags för ventiljustering. Körd 400 mil sedan senaste service 2020 (oljebyte). Läckande gaffel, slitet drivpaket. Hård gaffel med 2-3 cm fjärdingsväg. Kändes konstig. Alla klagar på den gaffeln. Jag hittar ingen uppgift om hur lång fjädringsväg den har.
Detta kunde ha varit ok. Jag ville främst provsitta. Den kändes inte rätt, den kändes liten och låg fram.
Jag som hade tänkt köra hotelltouring i alperna utan packning. Jag besinnade mig och backade ut i regnet. XTZ750 gled upp överst på önskelistan igen.
Jag gillar TRXerna som fan och din röda är snygg och i nyskick. Bra ljud i dom dämparna eller?
View attachment 504617
Övriga åtgärder är inte så många timmars jobb, men tråkigt på nåt man spekulerar över. Lägg till det är förgasarna garanterat behöver en genomgång och troligen renovering med tanke på övrigt skick och miltal.
Har av nån anledning skruvat på några stycken...
Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk