Jag kör alldeles för lite..

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Exakt. Allt handlar om prioriteringar. Tyvärr är det svårt att prioritera bort kidsen. Kommer dock bli kul när de är tillräckligt stora för att följa med!

Jämfört med hur mycket jag brukade köra när jag var barnlös så är säsongens 500 mil en ren katastrof, men med tanke på omständigheterna rätt bra ändå. Jag är nästan nöjd. Trodde inte jag skulle hinna köra något alls.

Årets höjdpunkt blev resan upp till Stekenjobb där jag fick tillfälle att lägga 250 mil bakom mig :tummenupp

[YOUTUBE-ID]mM4MzRGqTNI[/YOUTUBE-ID]

Snygg film! :tummenupp Får man fråga vad det är för musik? Såg bara att det var London Philarmonic Orchestra som framförde den...

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jävla gnälltrådar!! Fy för fan va trist....Kör och håll käften!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det handlar inte om milen. Det handlar om kvaliteten på dem.

Har inte kört en meter med hoj i år, trots att det funnits möjlighet.
Ja, jag är förbannad och försöker också hitta på olika anledningar till varför. Jag är tjock och kommer inte i skinstället, det är min sambos fel (hur tänkte jag där?:confused:), det regnar, det är för varmt, det är för kallt m.f.

Å andra sidan ligger min egen hoj i molekyler sedan 2 år tillbaka...

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Skaffa ryggsäck att ha med jobbkläderna i!

Brudarna på kontoret/skolan/arbetsplatsen kommer garanterat älska när du glider in i skinnstället. Då får du X extra mc-kilometer varje vardag.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Varför så lite mil? Är ju roligt att köra.

Jag tog mitt körkort i Juni för ett par år sedan. Köpte hoj någon vecka efteråt. Från mitten på juni tills jag ställde undan hann jag med 1200 mil iaf. Då hade jag ändå cross också som jag körde rätt flitigt med under samma period...

Var nästan som när man fick moppe. Man bodde på två hjul :D

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
Jag håller inte med er!!! Det är inte milen som räknas, hellre 200 roliga fint väder mil än 1000 transport
Mil i regn o rusk. Men det e jag!!

rasmussen

Guest
Jag håller inte med er!!! Det är inte milen som räknas, hellre 200 roliga fint väder mil än 1000 transport
Mil i regn o rusk. Men det e jag!!

Ja, kvalité före kvantitet! Jag hade kunnat köra betydligt mera men kåtten är ingen höjdare att plöja mil med så jag kör oftast inte mer än 20 mil per körning.... Men nästa år när jag har skaffat en annan mc så ska det fan köras =)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var är den oklippta versionen..

Man blir faktiskt lite sugen på adventure hoj.

Det har inte blivit många mil den här säsongen. Kört totalt en bandag av två bokade. Ett spik satte stopp för dag två. Är mest glad att jag upptäckte spiket innan jag åkte iväg på morgonen. Kunde slutat illa ute på banan om däcket gett upp där.

Well, hade tänkt klippa ihop en riktig film, men har valt att köra hoj den lediga tiden istället :) Har en massa filmmaterial, så det kanske kommer nåt framöver.

Betr allroundhoj så är det min melodi. En sådan blir mer använd än annan typ. Funkar bättre i trist väder, funkar på grus och man kan faktiskt ta med sig lite grejjer. Man kan lätt surra på en stor kartong eller nåt om man nu behöver det.

Inget fartmonster, men jag kan ändå inte utnyttja den fullt ut.

Smagatusk

Guest
Det första hösttecknet är att det fullkomligt REGNAR "gillar-tryck" på de första inläggen i varje tråd. Lägg det som vanligt förekommande i "höstfenomen"-tråden. :D

Till TS vill jag bara säga att man prioriterar ganska mycket i ens undermedvetna. Vill man hellre kröka än köra hoj? Ja, då gör man det.

Det är alltid det som lockar MEST som får sin vilja i genom.

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Well, hade tänkt klippa ihop en riktig film, men har valt att köra hoj den lediga tiden istället :) Har en massa filmmaterial, så det kanske kommer nåt framöver.

Betr allroundhoj så är det min melodi. En sådan blir mer använd än annan typ. Funkar bättre i trist väder, funkar på grus och man kan faktiskt ta med sig lite grejjer. Man kan lätt surra på en stor kartong eller nåt om man nu behöver det.

Inget fartmonster, men jag kan ändå inte utnyttja den fullt ut.

Men nästa år får du mer fart för då kommer förhoppningsvis den vätskekylda boxern på 150häst+.:banana

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men nästa år får du mer fart för då kommer förhoppningsvis den vätskekylda boxern på 150häst+.:banana

Hoppsan. Du verkar ha bra koll. Trodde jag hade bra källor.
Har du mer info om den?

Läser man runt lite verkar det vara 2013 som gäller:

5Nivk.jpg

Last edited:

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Säsongen är ju inte slut än...

Snart dags för dubbdäck ;)

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
köra mer

Hoppsan. Du verkar ha bra koll. Trodde jag hade bra källor.
Har du mer info om den?

Nja bara rykten(rätt välgrunade)men BMW kommer inte att låta Honda slå dom på fingrarna med sin nya Varadero(V4).Så,med tur 2012 annars 2013,bilda kö.PS,det går at få upp en standard GSA i 210prick så långsam är den inte.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!