Jag kör alldeles för lite..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja bara rykten(rätt välgrunade)men BMW kommer inte att låta Honda slå dom på fingrarna med sin nya Varadero(V4).Så,med tur 2012 annars 2013,bilda kö.PS,det går at få upp en standard GSA i 210prick så långsam är den inte.

Jojo. Jag vet hur fort den går :)

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Prioriteringar!

Bara till att prioritera bort onödigt trams som familjemiddagar, flickvänner, kompisar och syrrans barnkalas etc. så finns det bra med tid till att köra. Sitt inte å vänta på perfekt väder eller annat utan sticka bara ut å kör.

Sen går det utmärkt att dricka lååååångt mer än 4 öl under sommaren och ändå hinna med en bra bit över 1000mil om man bara planerar sin tid lite.

Sitt inte å vänta på att kompisen vill haka på utan stick bara. Några av mina absolut bästa hoj turer har varit ensamma söndagar och en 60-70mil på hojen en vacker höstdag.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Eller gör som jag. Köp en bil i Italien och ta hojjen ner. Nu har jag visserligen en god vän som bor och jobbar där nere så man kan ställa hojjen där. Sen kan man ta flyget ner och köra hem. PÅ onsdag åker jag till Palermo för att köra Range Rover hem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Well, hade tänkt klippa ihop en riktig film, men har valt att köra hoj den lediga tiden istället :) Har en massa filmmaterial, så det kanske kommer nåt framöver.

Betr allroundhoj så är det min melodi. En sådan blir mer använd än annan typ. Funkar bättre i trist väder, funkar på grus och man kan faktiskt ta med sig lite grejjer. Man kan lätt surra på en stor kartong eller nåt om man nu behöver det.

Inget fartmonster, men jag kan ändå inte utnyttja den fullt ut.

Det är nog få lekmän som kan hantera sin motorcykel fullt ut oavsett om det är en äventyrshoj eller sporthoj. Personligen tycker jag nog en sporthoj gör sig bäst på bana. Visst kan en och annan landsvägstur ge en något tillbaka men i längden är det ohållbart att man ska kunna köra efter skyltad hastighet några längre stunder utan att man ska känna viss frustration. Finns en anledning varför många väljer att köra bana. Det är samma sak för dem som kör bilar med extrema fartresurser. Det är fartskillnaderna som upplevs som farligast i en okontrollerad miljö. Bara korkat att ligga på gränsen. Jag tror många skulle må bra av att välja en annan typ av motorcykel eller bil när de kör på allmänna vägar.

Det finns dagar då jag funderar på om man inte skulle köpt en äventyrshoj. Något man inte behöver vara så pedantiskt med och som man kan köra någolunda lagligt med utan att frustrationen ska infinna sig att man sitter på fel typ av hoj för ändamålet. Det är nog ett skäl varför många av oss drar oss från att köra mer. Sedan kan nog många skylla på dyra försäkringskostnader. Ni som anser det. Ransaka er om det verkligen är kostnaderna som ni säkert hade medräknad i kalkylen när ni skaffade en sporthoj från början.

Starstriker om du får tid över så klipp ihop något av ditt material och lägg ut. Säkert hade det inspirerat oss. Är det förresten svårt att klippa ihop film och få ett proffsigt resultat? Idag finns det väl rätt bra program som underlättar en hel del jämfört med förr?

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Well.. kör man inte minst 300mil på en säsong får man inse att inte längre är motorcyklist. Sälj hojen eller kör mera. Återuppta mc-åkandet när livspusslet ger mera utrymme för hojjen. -Så enkelt är det.

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Exakt. Allt handlar om prioriteringar. Tyvärr är det svårt att prioritera bort kidsen. Kommer dock bli kul när de är tillräckligt stora för att följa med!

Jämfört med hur mycket jag brukade köra när jag var barnlös så är säsongens 500 mil en ren katastrof, men med tanke på omständigheterna rätt bra ändå. Jag är nästan nöjd. Trodde inte jag skulle hinna köra något alls.

Årets höjdpunkt blev resan upp till Stekenjobb där jag fick tillfälle att lägga 250 mil bakom mig :tummenupp

[YOUTUBE-ID]mM4MzRGqTNI[/YOUTUBE-ID]

Stekenjokk! Jag tror jag dör! F*n så cool rulle, klipp in en transformer så är Oscarn klar!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Harmon Rabb skriver
Något man inte behöver vara så pedantiskt med och som man kan köra någorlunda lagligt med utan att frustrationen ska infinna sig att man sitter på fel typ av hoj för ändamålet.
Jag valde en sån här och tyckte det var jättekul att köra motoriserad tvåhjuling igen. Den uppfyller kravet på någorlunda laglig hastighet toppar ca 50km/h enligt mätaren. Och köpte Sukkan två månader senare. Ville ha mer.

Bifogat

• slider.jpg
    slider.jpg
    16.6 KB · Visningar: 45

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
OBS!

Imorgon ska jag fan ut och köra och idag har det blivit en jäffla massa öl och 12 timmars festande! Bästa av båda världar helt enkelt ;)

Peace out.

Men - vädret hade kunnat vara bättre, den svenska sommaren är inte så rolig och det tänker jag fan gnälla över!

p.s. har inte kört jätte mycket, klarade mitt kort i mitten på augusti så jag har ju på en månad lyckats köra 130 mil trots allt!!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Harmon Rabb skriver

Jag valde en sån här och tyckte det var jättekul att köra motoriserad tvåhjuling igen. Den uppfyller kravet på någorlunda laglig hastighet toppar ca 50km/h enligt mätaren. Och köpte Sukkan två månader senare. Ville ha mer.

Tack för förslaget.

Jag hade nog inte tänkt mig göra mig av med sporthojen utan skaffat mig ett komplement. Du vet, kläder för olika ändamål. En moppe hade säkert också passat in. Då hade jag nog satsat på en gammal veteran Vespa. Jag vill dock helst inte ha allt för många fordon samtidigt.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Åka hoj är ett fritidsintresse för mig, ibland har man mer tid ibland har man mindre tid, ofta är det frågan om prioriteringar oxå..ex många som en fin Lördag em/kväll på sommaren tar lite vin el öl, en perfekt em som kanske är som gjord för en 20 milarunda..Eller om man sitter mycket vid datorn som själ tid, fastnar vid andra dumburken, kanske städar hemma vid perfek mc väder, när man kan göra det efter mörktets inbrott...tror du förstår:D

Inget sagt om dig för den delen, men mycket krockar och eftersom mc är ett intresse för de flesta så lägger man det åt sidan...Tycker jag har kört rätt lite i år, men är nog runt 800 mil hittils.

Själv har jag inte fiskat på snart 2 år, något som jag har lite ågren över då man är medlem i en fin sjö och betalar slantar för det, men det är bara slarvig prio av mig..:D

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Javesst surry....

Bifogat

• keften.jpg
    keften.jpg
    37.9 KB · Visningar: 36

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Jag tolkar också ovanstående som att du är student och inte lever "villaliv" med fru, barn osv. Då kommer den verkliga utmaningen. Du tokspringer man runt med gräsklipparen för att hinna köra en 30 minuter innan mörkret faller. Man lovar att hjälpa till med läggning av barnen (tvingar barnen att gå och lägga sig en timme tidigare än de normalt ska) för att du ska få ut och åka. Man erbjuder sig att handla och kör 5-6 mil med hojen innan man pressar ner 10 liter mjölk i ryggsäcken (hojen går på slangen på samtliga växlar). osv osv.

Haha, precis huvudet på spiken. :p

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...