Hejsan svejsan! Ny på forumet och är också tvungen att skriva om min uppkörning som jag gjorde idag!
Jag klarade det,
men var nervös som ett asplöv!
Läste igår om alla som kuggat och hur hårda dom var i bedömningen vilket gjorde mig helt ur balans!
Vi var 4 st varav 3 privatister (inkl mig själv) och en trafikskola!
Trafikskole killen kuggade, såg nästan att det skulle ske för på banan i Säve så ser man när man gasar upp för bromsprovet och han växlade helt bananas! Men privatisten innan mig verkade sjukt rutinerad och när jag gick upp och förberedde mig så fick jag reda på att han kuggade för att han körde för snabbt på krypkörningen!
Så jag fick en lätt säkerhetsgenomgång med framdämparna och bakdämparn, nemas problemas!
Började med krypkörning och banan där man gör en vändning i slutet. Körde uber långsamt och satte i foten 1 gång på vägen dit, och 2 gånger på vägen tillbaks
helt knäckt var jag!!!
Bad typ om ursäkt men han skickade mig till manöverprovet i 50 km/h och där gasade jag upp men missade 50 och kom in i 55 / 60 km/h klarade det ganska bra fick ner 1 kona
och bromsningen gick okej!
Han kom fram och frågade varför jag körde så fort
och jag skyllde på min nervositet! Sedan bar det av emot inbromsning i 70 km / h gasade på som ett as och min första bromsning i 70 km / h blev en bromsning i 95 km / h Måste tillägga min hastighetsmätare är helt vrickad, den hängde inte med så helt plötsligt var det från 50 till 95
!
Körde 90 bromsen också och det gick ok, tror jag låste lite men släppte och bromsade till igen så det gick bra!
Efter alla dessa misstag, och visste att killen innan kuggade på för snabbt på krypkörningen så var jag inställd på att åka hem!
Men han kom fram och sa att jag var godkänd!
Jag tackade och stod som ett frågetecken!!!
Sen var det körningen på väg och får bara säga det att har man bilkörkort och kör med öppna ögon så kan du inte misslyckas!
Varierad körning är A o O! Ligg inte för långsamt på landsvägen, gasa upp till 70, kommer ett krön växla ner vissa att du är beredd och sen bara gasa upp igen!
Så jag är överlycklig att jag klarade det! Frågade efter jag fått lappen hur han tänkte kring min manöverbana eftersom den var katastrof!
Sa han att han såg att jag kunde köra och balansera!
Så summa summarum : 3 MC lektioner, krypkörning hemma på gården och en jävla massa tur