CorbenDallas skrev:
Jag kan inte berätta vad polisen är för några, men du verkar ju ha stenkoll på dem. Vad har Riskpolischefen med det här att göra?
Det är inget personligt angrepp att påpeka att någon stavar som en kråka. Däremot är det att kalla någon hjärndöd.
Jag har aldrig påstått att inte polisen vet vad dom håller på med, tvärtom. Läs noggrannare.
Du påstår att en förhandling som pågått i 4 timmar är 4 timmar för mkt. Är det en förhandling då? Men ändå ska man inte skjuta? Hur ska man då lösa situationen?
Att ens kommentera hur man ska lösa den situationen när man inte vet någonting om hur den fortlöpt är inte bara dumt, det är .... riktigt dumt.
Om du istället för att lägga din energi på att kasta skit, lägger din energi på att skriva inlägg som man förstår så kanske vi kan fortsätta diskussionen.
Jag förstår fortfarande inte vad du menar.
Jasså, helt plötsligt är du en psykolog nu också eller? Hur fan kan du veta vad jag tycker och inte tycker? Det är 110% upp till mig om jag anser det är personpåhopp eller inte när du kritisera mig för att jag stavar dålig.
Det är samma som mobbing, mobbar någon mig så är det 110% upp till mig hur mycket jag vill ta åt mig av det och om jag i värsta fall vill polisanmäla mobbingen!
Hela denna händelsen startade
11:40 och slutade
15:15 Då dem fick ut brottslingen.
Och enligt min personliga kommentar om denna händelse så vill jag säga att den 15-åringen liv är mer värt än Brottsligen, detta kan vara svårt och veta innan dem kunde konstatera vad brottsligen var för någon och att han hade mördat tjejen. Men enligt Aftonbladet så ska denna brottslig vara känd hos Polisen sedan tidigare av bla. våldtäkter. Därför tycker
jag att Polisen skulle gjort något bättre åt saken eftersom dem nog mycket väl vet om att denna man inne i huset har något fel eftersom han har varit inblandad i våldtäkter och våldtäkter är också ett lika värderat brott som alla andra.
Vi sa att det hela började 11.40 och tog slut 15.15, right?
Och detta är då 3timmar och 35minuter. Jag tycker att inom dessa 3timmar och 35minuter borde både polis och förhandlare förstå att det inte verkar fungera med en förhandlig med denna brottsling om dem nu inte vill ge honom en helikopter och 1 miljon kronor, självklart för förhandlaren vad han kan för att få brottsligen att ge upp eller komma ut, men förhandlarens ord verkar inte räcka till för att brottsligen vill gå ut och ge upp. Just därför tycker jag att polisen skulle kommit på någon ny lösning på att få ut honom oskadd och tjejen oskadd, funkar inte det så finns det bara 1 alternativ kvar och det är prickskyttarnas jobb, eller har du några fler alternativ?
Du säger att förhandlarna brukar lyckas klara detta och ingen kommer till skada, men som jag säger så verkar inte förhandlarens ord räcka till i just
detta fall.
Och varför jag blandade in Riskpolischefen var att Jag påstår och tros ha mycket rätt i att det är Poliser som är utbildade till dem jobb dem är tillför, lika mycket som piloterna som flyger oss till vår semesterort är utbildade för att flyga det flygplanet vi åker i.
Så att du påpekade mig hur jag kunde veta vad polisen var för några, och det vet jag inte heller. Det enda jag påstår är att dem borde vara tillräckligt utbildade till att ordna upp detta bättre än vad dem gjorde i detta.
Och vad Du än säger så kommer jag inte ge mig för ska man se på papperna och utesluta att allas liv är lika mycket värda (vilket är svårt att värdera ja)
Så är 15-åringens liv mer värd enligt mig än vad en brottslings liv är tycker
jag.
Jag tycker vi avslutar denna disskution för vi båda tycker olika och ändrar inte på oss, Tack för disskutionen iallafall!
// mvh QuaYa