Jag/min frus bemötande hos Yamaha Store Västerås

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu ska jag berätta lite om min/vår erfarenhet av Yamaha Store i Västerås, hoppas andra har samma erfarenhet av dem då vi blev positivt överraskade.

Det hela började strax innan mcmässan i Stockholm så hade jag & en kompis tänkt att gå & kolla lite på hojar på mcmässan tillsammans med lillgrabben. Frågade frugan om hon ville följa med men tänkte nä inte ville hon titta på hoj då hon sålde sin hoj 2003 sen har det varit annat för henne såsom jobb mm. Vart klart överraskad när hon säger att såklart jag vill med. Väl på mässan på torsdagen så går jag runt med lillgrabben & kompisen när frugan plötsligt utbrister en sån här vill jag kolla närmare på. Ok tänkte jag nya Yamaha XJ6 -09 ser ju rätt ok men kanske inget jag skulle kolla på direkt men men.

Eftersom jag har haft turen att ha en så pass underbar fru att jag har fått välja hoj själv ett antal gånger så kände jag att det var absolut hennes tur denna gång. Hon får tag i en kille K***** som tydligen jobbar på Yamaha Store i Västerås. Jag går runt & tittar på annat medan hon pratar med honom säkert minst i 45min & provsitter mm, redan där kände man att detta var en säljare som lyssnar på en ev blivande kund. Frugan lämnar namn & telefon nummer men vi kände lite nja vi får se om han hör av sig då han kommer ha hela helgen framför sig. Efter mässan så kanske det dröjer ca 3-4veckor då denna K***** ringer & prioriterade dem som kontaktade honom under mässan om ev fler frågor. Då bestämde vi att den här säljaren vill vi köpa hoj av. Så Frugan lägger in en beställning på en Yamaha XJ6 -09, eftersom hon är rätt kort så poängterade hon att hon ville ha sänkningssats till den vilket inte var några problem då Yamaha tydligen hade sådana enligt K*****.

Veckorna gick & vi får besked att de kåpförsedda XJ-6 kommer dröja men vi får hela tiden status genom vår säljare. Passar på att kolla lite ang detta med sänkningssats med Yamaha scandinavian mm & nu börjar jag ana oråd. Yamaha säger att det finns ingen sådan sats. Nähä va f*n säljaren hade ju varit i kontakt med Yamaha själv så det blir att ringa honom igen. Det blir en del turer mellan Yamaha Scandinavian-säljare mfl. Nu blir vi lite ledsna för här har vi beställt en hoj som ev frugan inte kan köra. Håller kontakten med säljaren & han har blivit vilseled av Yamaha Scandinavian som har påstått för honom att de finns en sats men i själva verket så är det inget som Yamaha lagerför som man trodde först.

Tills slut kommer hojen till Sverige & vi bli meddelade att den finns hos dem, vi pratade lite om frakt till Stockholm + ev kostnad. K***** på Yamaha Store säger att de kör ut den samma vecka reggad & klar direkt till oss helt utan kostnad vad säger man om det Kanon SERVICE. Med hojen väl hemma så tänker vi men sänkningssatsen då? K***** kontaktar Yamaha Scandinavian men de verkar inte vilja hjälpa till att fixa fram ett sänkningssats. Kan förstå att K***** har mkt att göra så jag ringer runt & lyckas hitta hos Mckompaniet "Tack för bra service Holm**** som jobbar där" som säljer sänkningssatser. Det finns en sats till XJ6 -09 i Tyskland, hurra hurra hurra äntligen. Frågar vad den kostar & den går på 1595:- mm tänker jag va f*n Yamaha sade ju att de skulle bekosta detta. Ringer till K***** & säger att jag har hittat en sänkningssats men den kostar 1595:-. Då säger denna säljare något som jag var helt säger på att han inte skulle säga: Kanon beställ satsen & be dem fakturera till oss sen, jag ringer dem senare så det verkligen blir gjort.

Visst jag har gjort en del jobb för att hitta sänkningssats men det har alltid varit toppen humör ifrån K***** på Yamaha Store när jag har ringt honom stup i ett om något. Han har haft många bollar i luften & jag är inte den enda kund men om han inte kan prata just då pga en annan kund så har han alltid ringt senare. Det viktigaste i hela denna historia är att denna K***** ifrån Yamaha Store har hållit sitt ord när det gällde sänkningssatsen & hållit oss uppdaterade från första dagen vi träffade honom tills allt har ordnat sig. Detta gör att jag/vi mer än gärna kommer vilja ha kontakt med dem i framtiden ifall en ny Yamaha ska inköpas även om jag personligen är sugen på en KTM igen! Nu är sänkningssatsen monterad & frugan njuter av varje km hon kör med sin älskade hoj, jag kanske får låna den nån gång under tiden jag spara till min KTM om sisådär 4år. :)

Har varit i kontakt med A*A Mc - L*lles- Be*iks tidigare & där sätter jag inte min fot igen ifall jag ska köpa hoj även om de kanske ha bättrat på sig men vissa sår läker inte om man säger så.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hoppas inget går sönder på den, då får ni problem när det gäller Yamaha.
 
  • Gilla
Reaktioner: N/A

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Till skillnad från inlägget innan mitt så läste jag hela ditt inlägg även om några radbrytningar kunde ha varit på sin plats:)

Känns bra att det finns hopp inom Yamaha Sverige iaf efter att ha läst om negativ kundvård i en annan tråd. :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Till skillnad från inlägget innan mitt så läste jag hela ditt inlägg även om några radbrytningar kunde ha varit på sin plats:)

Känns bra att det finns hopp inom Yamaha Sverige iaf efter att ha läst om negativ kundvård i en annan tråd. :)


He he he mekar bilar dagtid, så dator nja inte riktigt min grej men kanske lär mig nån gång.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag kan oxå alltid intyga att jag har fått ett trevligt bemötande när jag har varit in där.
 

Hudik

Guest
Kul att gumman har hittat en hoj hon gillar, du får gratta henne:tummenupp

En sak bara, meddela gärna säljaren hur du tycker att du har blivit bemött och visa din glädje i det hela, men överdriv inte så han blir stöddig...:Bugar


Tyvärr får ju bara säljare hara hur dom sköter sitt som när något är fel :hördu:kulspruta:finger


Kul att allt har funkat för er, har aldrig själv varit i nämda butik, men kanske om jag har vägarna förbi:tummenupp
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Roligt att läsa om goda bemötanden och bra service. När andra hojförare bemödar sig om att faktiskt också påtala goda erfarenheter, utan att för den delen göra skrupelfri reklam, bidrar det till en betydligt trevligare (och komplett) bild av hojlandskapet än enbart den som uteslutande negativa trådar förmedlar.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Du gillar inte dom, va :va


Haha 1 missnöjd kund väger minst lika mycket som 10 nöjda kunder. Reagerade stark på den förra tråden hur de behandlade killen som köpt en ny R1 -08 av dem och sånt ska inte glömmas bort lätt.

Och nu slutade det lyckligt, men killen fick kämpa för att ens få tag i sänkning satsen, tänkt om han inte hade fått tag i den? då står hans stakars fru där med en hoj hon inte kan köra.
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Bra inlägg Gnutten, jag skulle nog också välja en handlare utanför Stockholm om jag skulle byta/köpa hoj.
Det visar att det finns säljare som förstår sambandet mellan att förstå kundens önskemål och framgång.

Det jag är lite nyfiken på är vad K**** har talat om för er gällande garantier, kommer ni ha möjlighet att lämna in hojen på garantiservice vart ni vill eller behöver ni ta hojen till Västerås för detta

Haha 1 missnöjd kund väger minst lika mycket som 10 nöjda kunder. Reagerade stark på den förra tråden hur de behandlade killen som köpt en ny R1 -08 av dem och sånt ska inte glömmas bort lätt.

Och nu slutade det lyckligt, men killen fick kämpa för att ens få tag i sänkning satsen, tänkt om han inte hade fått tag i den? då står hans stakars fru där med en hoj hon inte kan köra.

Det läskiga i det hela är att General Agenten inte verkar bry sig ett smack om återförsäljarna eller slutkunderna, inte i detta eller i fallet med R1an.
 
Last edited:

Hudik

Guest
Haha 1 missnöjd kund väger minst lika mycket som 10 nöjda kunder. Reagerade stark på den förra tråden hur de behandlade killen som köpt en ny R1 -08 av dem och sånt ska inte glömmas bort lätt.QUOTE]

Var det samma firma som det handlade om som i förra tråden:confused:
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Haha 1 missnöjd kund väger minst lika mycket som 10 nöjda kunder. Reagerade stark på den förra tråden hur de behandlade killen som köpt en ny R1 -08 av dem och sånt ska inte glömmas bort lätt.
Nu var väl det iofs hos Lelles den hojjen var köpt(om det är den tråden jag tänker på)och då är det väl rätt korkat att kasta skit på Yamahacenter i Västerås?
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Haha 1 missnöjd kund väger minst lika mycket som 10 nöjda kunder. Reagerade stark på den förra tråden hur de behandlade killen som köpt en ny R1 -08 av dem och sånt ska inte glömmas bort lätt.QUOTE]

Var det samma firma som det handlade om som i förra tråden:confused:

Nej, då handlade det om 1,Lelles 2,YC Haninge 3,MC Varuhuset 4,General Agenten. Alla berörda har behandlat kunden som skräp.
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Nu var väl det iofs hos Lelles den hojjen var köpt(om det är den tråden jag tänker på)och då är det väl rätt korkat att kasta skit på Yamahacenter i Västerås?

Jag tycker general agenten har stor del av skulden och då påverkar det de flesta Yamaha återförsäljarna i Sverige.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top