Jag/min frus bemötande hos Yamaha Store Västerås

asscobra

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
västerås
Hoj
.
Yamaha store i västerås är skitbra på alla sätt, har köpt alla mina reservdelar och däck hos dem till min cross, alltid skittrevliga och snabba som fan att få hem delar de inte har hemma (dock så har de nästan alltid nåt liggandes) de har superservice, ja kom in en dag o undrade om ekerset till mitt bakhjul då ja hade en trasig eker och då FICK jag en eker ur deras service kit de hade i verkstan så ja slapp köpa ett helt kit

har bara bra saker att säga om dem, dessutom så kan dom väldigt mycket och tar sig tid att hjälpa en om man står och diskuterar problem med hojjen, och kan inte killen som för tillfället står i kassan så letar de på någon som vet/kan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Inte meningen att föra Bullysmiles talan, men det han pekade på var att man inte ska glömma att de missköter sig, och komma undan så lätt som de alltid gör.

Sättet som TS bemöttes av Yamaha är ju en självklarhet, han fick det som han blev lovad att få, trots lite missöden runtomkring. Men allvarligt, ska vi vara så glada och tacksamma för att vi erhåller det som vi blivit lovade och som vi betalat för? Det handlar om ett köp av en vara, inget som man fått som gåva eller välgörenhet! Dessutom är det väl a och o inom försäljning att man bemöter sina kunder professionellt och med respekt, utan oss kunder som spenderar våra pengar så finns inte återförsäljarna.

Som Goffen skrev till mig, skyll dig själv för att du inte orkade masa dig till din återförsäljare. Den attityden är just det som är problemet och som gör att det är åt helvete med servicen (men såg att Goffen jobbar åt VAG och det kanske förklarar hans syn på service).

Som sagt, glöm inte att vi betalar för prylarna, utan oss har de ingen verksamhet! Självklart ska vi kunna förvänta oss smärtfria reklamationer och trevligt bemötande vid köp! Aldrig i livet att jag ska vara tacksam för säljaren har varit normal i huvudet och gjort sitt jobb. NÄR de gör något utöver det vanliga och kostar på sig några extra minuter eller löser problem smärtfritt ska de ha beröm.

Tycker att det gäller att även lyfta fram de som sköter sig, sen om det är långt över vad som förväntas eller om de möter förväntningarna så är det ju fortfarande på pluskontot, det skall uppmärksammas så att andra inte så nogräknade ÅF ser vad som förväntas och krävs från kunderna.

Sen var det inte att du för Bullysmiles talan utan tvärtom som blev fel.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vad jag och verkstaden jag jobbar på har för syn på service har du ingen rätt att uttala dig om överhuvudtaget. Jag har folk som åker 15mil för att serva sin bil hos oss "vi är en mindre verkstad med personligt bemötande" för att dom inte gillar dom stora firmorna. Faktum kvarstår att du köpte din mc på en firma som folk har varnat för otaliga gånger här på SH "den uppfattningen har jag fått, är det fel firma jag tänker på ber jag om ursäkt" Sen när det strular är du förvånad av den dåliga servicen du får.
Att hundratals yamaha ägare inte har några som helst problem med garanti jobb drunkar helt i gallan du spottar för att just din cykel strulade. Man säger ju att 1 missnöjd kund hörs mer än 10 nöjda men i ditt fall är det nog 1000nöjda.
Service är något helt individuellt som varje människa ser olika, för en del kan det vara ett trevligt bemötande för andra ska det va full vip service med lånecyklar och ersättning för amortering när hojjen står på verkstad.
Jag tänker inte tjabba med dig mera jag tycker det är synd hur YS har skött ditt ärende men håll ditt missnöjje i din tråd och sluta spy galla över allt annat.

Jag för min del åker till mascotmotor i nässjö där jag köpte min hoj och där vet dom vad service är. Aldrig snack om att inte nått går på garantin och alltid ett hej av alla man möter i butiken. Vad behöver man ha för attityd när man är HELNÖJD med sin yamahabutik?
Inte meningen att föra Bullysmiles talan, men det han pekade på var att man inte ska glömma att de missköter sig, och komma undan så lätt som de alltid gör.

Sättet som TS bemöttes av Yamaha är ju en självklarhet, han fick det som han blev lovad att få, trots lite missöden runtomkring. Men allvarligt, ska vi vara så glada och tacksamma för att vi erhåller det som vi blivit lovade och som vi betalat för? Det handlar om ett köp av en vara, inget som man fått som gåva eller välgörenhet! Dessutom är det väl a och o inom försäljning att man bemöter sina kunder professionellt och med respekt, utan oss kunder som spenderar våra pengar så finns inte återförsäljarna.

Som Goffen skrev till mig, skyll dig själv för att du inte orkade masa dig till din återförsäljare. Den attityden är just det som är problemet och som gör att det är åt helvete med servicen (men såg att Goffen jobbar åt VAG och det kanske förklarar hans syn på service).

Som sagt, glöm inte att vi betalar för prylarna, utan oss har de ingen verksamhet! Självklart ska vi kunna förvänta oss smärtfria reklamationer och trevligt bemötande vid köp! Aldrig i livet att jag ska vara tacksam för säljaren har varit normal i huvudet och gjort sitt jobb. NÄR de gör något utöver det vanliga och kostar på sig några extra minuter eller löser problem smärtfritt ska de ha beröm.
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Sättet som TS bemöttes av Yamaha är ju en självklarhet, han fick det som han blev lovad att få, trots lite missöden runtomkring. Men allvarligt, ska vi vara så glada och tacksamma för att vi erhåller det som vi blivit lovade och som vi betalat för? Det handlar om ett köp av en vara, inget som man fått som gåva eller välgörenhet! Dessutom är det väl a och o inom försäljning att man bemöter sina kunder professionellt och med respekt, utan oss kunder som spenderar våra pengar så finns inte återförsäljarna.

Som sagt, glöm inte att vi betalar för prylarna, utan oss har de ingen verksamhet! Självklart ska vi kunna förvänta oss smärtfria reklamationer och trevligt bemötande vid köp! Aldrig i livet att jag ska vara tacksam för säljaren har varit normal i huvudet och gjort sitt jobb. NÄR de gör något utöver det vanliga och kostar på sig några extra minuter eller löser problem smärtfritt ska de ha beröm.

ÄNTLIGEN! Precis vad jag tänkte men inte orkade skriva... Hålla på o jubla som nån sekt bara för att en säljare höll vad han lovade och gjorde sitt jobb, ganska löjligt måste jag säga.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ÄNTLIGEN! Precis vad jag tänkte men inte orkade skriva... Hålla på o jubla som nån sekt bara för att en säljare höll vad han lovade och gjorde sitt jobb, ganska löjligt måste jag säga.

Du må tycka så men under de år jag har köpt nya hojar sisådär så har jag inte mött samma inställning som vi gjorde när vi köpte denna XJ6 -09. Om jag räknar på mina fingrar på en 10 års period så har jag köpte 6st nya hojar, kanske liten volym jämfört med andra men om jag tyckt att denna säljare/handlare har gett bäst bemötande efter alla dessa år så ska denna säljare/handlare få höra det.:)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Du må tycka så men under de år jag har köpt nya hojar sisådär så har jag inte mött samma inställning som vi gjorde när vi köpte denna XJ6 -09. Om jag räknar på mina fingrar på en 10 års period så har jag köpte 6st nya hojar, kanske liten volym jämfört med andra men om jag tyckt att denna säljare/handlare har gett bäst bemötande efter alla dessa år så ska denna säljare/handlare få höra det.:)

Helt rätt! :tummenupp

Sen om det är vad som skall förväntas så måste ju säljaren få veta att han möter förväntningarna...
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Yamaha store i västerås är skitbra på alla sätt, har köpt alla mina reservdelar och däck hos dem till min cross, alltid skittrevliga och snabba som fan att få hem delar de inte har hemma (dock så har de nästan alltid nåt liggandes) de har superservice, ja kom in en dag o undrade om ekerset till mitt bakhjul då ja hade en trasig eker och då FICK jag en eker ur deras service kit de hade i verkstan så ja slapp köpa ett helt kit

har bara bra saker att säga om dem, dessutom så kan dom väldigt mycket och tar sig tid att hjälpa en om man står och diskuterar problem med hojjen, och kan inte killen som för tillfället står i kassan så letar de på någon som vet/kan

Haha... kunde inte låta bli o skratta, sjysst att du FICK en eker som trogen och återkommande kund (dom är ju ändå hutlöst dyra med sina ca 20kr). :rolleyes:

Till saken, det är ju bra att det finns butiker som beter sig som de ska och det borde nog märkas i deras omsättning att de behandlar kunder bra. Men har inte hyllningarna i den här tråden spårat ur lite väl?? Allt som står i denna tråd är sånt som jag skulle ta för givet om butiken vill ha tillbaka mig som kund....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan vad gött, precis som det ska vara!:tummenupp Man hör ju alltid en massa om hur jävla illa bemötta folk blivit av diverse säljare och storföretag och sådär så det är riktigt härligt att äntligen läsa om något som faktiskt gått riktigt bra!:) Se nu till att fixa något litet till K****** som tack för grym service och sådär så att han fortsätter göra att bra jobb! En sån kille förtjänar definitivt beröm för det han gör:)
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Du må tycka så men under de år jag har köpt nya hojar sisådär så har jag inte mött samma inställning som vi gjorde när vi köpte denna XJ6 -09. Om jag räknar på mina fingrar på en 10 års period så har jag köpte 6st nya hojar, kanske liten volym jämfört med andra men om jag tyckt att denna säljare/handlare har gett bäst bemötande efter alla dessa år så ska denna säljare/handlare få höra det.:)

Jag har inte köpt en enda ny hoj, men om jag skulle det så kan jag inte se nåt att jubla över i ditt fall ändå. Killen gjorde sitt jobb bra och ni kommer säkert tillbaka dit, precis som det ska vara. Att han bjöd på en sänkningssats är ju i sammanhanget peanuts för yamahacenter. Och att han rinde upp er är väl inget o jubla för heller, jobbar man som säljare så vill man väl sälja till någon som redan i princip beställt en hoj på mässan?

Jag kanske låter bitter men herregud, är alla andra hojbutiker så jävla dåliga att vi måste hylla yamahacenter som en sekt när de egentligen bara gjort vad som förväntas?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag kanske låter bitter men herregud, är alla andra hojbutiker så jävla dåliga att vi måste hylla yamahacenter som en sekt när de egentligen bara gjort vad som förväntas?

Har du missat varenda jävla tråd där folk beklagar sig över dålig service från större mc-handlare??:va
 

asscobra

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
västerås
Hoj
.
Haha... kunde inte låta bli o skratta, sjysst att du FICK en eker som trogen och återkommande kund (dom är ju ändå hutlöst dyra med sina ca 20kr). :rolleyes:

Till saken, det är ju bra att det finns butiker som beter sig som de ska och det borde nog märkas i deras omsättning att de behandlar kunder bra. Men har inte hyllningarna i den här tråden spårat ur lite väl?? Allt som står i denna tråd är sånt som jag skulle ta för givet om butiken vill ha tillbaka mig som kund....



haha nu va de ju så att de fick lov at bryta ett kit för 1500 spänn, tyckte de va schysst bara :D
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Har du missat varenda jävla tråd där folk beklagar sig över dålig service från större mc-handlare??:va

Bara för att det finns hundraelva såg-trådar om AVA och Lelles så betyder inte det att alla andra hundratals mc-butiker ute i landet är dåliga. Har själv kört hoj i 9 säsonger nu och haft kontakt med en del säljare och verkstäder, alla har i mina ögon skött sig som de ska. Förutom lelles postorder (aldrig mer handlas det där), och faktiskt yamahacenter i västerås som på allvar hävdade att ett bakhjul ska glappa för att det inte ska nypa när det blir varmt... :brinnerup Men det är en gammal historia och jag har svårt att tro att den meken jobbar kvar. I övrigt har alla hållit sina löften och åtaganden vilket jag tycker är en självklarhet.

Sen hoppas jag att folk fortsätter skriva såg-trådar så jag själv slipper gå till de dåliga butikerna, och jag tror inte de är så många procentuellt sett.

Försök o gå in ¨på ica och få EN brödskiva ur en påse..........

Brödskivor säljs styckvis om du går till en annan butik... precis som ekrar. :tungan
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag kan hålla med Suomalainen i det han skriver men man blir jäkligt less att höra en massa gnäll om yamaha och yamahas garantier som man själv inte har haft några problem med. Låter ju som att hela yamaha är korrupt trots att man inte haft ett enda problem själv med dom....
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Nu kan självklart västerås vara riktigt trevliga och duktiga, låter som du fått en kanon service, vilket är riktigt bra. !!!

Tyvärr så är det inte förren det börjar trassla som man verkligen märker vad det handlar om... För då står västerås ganska nakna om dom inte får backup från yamaha...

Så det är säljaren som gjort ett mycket bra jobb... oavsett om han sålt KTM, Yamaha, Kawasaki suzuki eller honda....

Hoppas verkligen att Yamaha bättrar på sin service centralt, så det i fortsättningen finns trevliga återförsäljare som kan ge den service du fått !!!

Det finns 2 sorters säljare...... Bra säljare och Krokodiler.... du hittade en bra :)

krokodilerna har bara stor käft och inga öron :)
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har inte köpt en enda ny hoj, men om jag skulle det så kan jag inte se nåt att jubla över i ditt fall ändå. Killen gjorde sitt jobb bra och ni kommer säkert tillbaka dit, precis som det ska vara. Att han bjöd på en sänkningssats är ju i sammanhanget peanuts för yamahacenter. Och att han rinde upp er är väl inget o jubla för heller, jobbar man som säljare så vill man väl sälja till någon som redan i princip beställt en hoj på mässan?

Jag kanske låter bitter men herregud, är alla andra hojbutiker så jävla dåliga att vi måste hylla yamahacenter som en sekt när de egentligen bara gjort vad som förväntas?


Det är verkligen synd att du ska behöva sänka dig så pass mkt i nivå bara för att någon handlare har skött sig för en gång skull. Det du ser som en självklarhet ser inte ut så i dagens samhälle på alla ställen även om du tror det. Du har inte köpt ny hoj ok för mig men den dagen du gör det & du inte får den servicen som du tycker är en självklarhet bara för att det ska var så då kommer du bli missnöjd. Varför jo du tror att alla säljare ska vara lika men då har du inte vaknat till. Obs vi beställde inte hojen förrän efter mcmässan men första intrycket är en väldigt viktig början. Hur många säljare på en mcmässa tror du som verkligen tar sig tid att prata med en kund & tar uppgifter för att sedan verkligen ta kontakt med en?

Nu kan självklart västerås vara riktigt trevliga och duktiga, låter som du fått en kanon service, vilket är riktigt bra. !!!

Tyvärr så är det inte förren det börjar trassla som man verkligen märker vad det handlar om... För då står västerås ganska nakna om dom inte får backup från yamaha...

Ja jag kan ju inte uttala mig förrän något sånt sker & den smällen får jag/vi ta då, men oavsett vilket märke man köper så ska själva köpet kännas bra. För om man köper en hoj ifrån en otrevlig handlare bara för att de har sin hoj så känns mkt väldigt meningslöst om något skulle hända i efterhand. I mitt fall så kännas det som vi har har fått en bra kontakt med denna handlare & om nåt händer så får vi se om de fortfarande håller kvaliten men som det känns idag är jag/vi mkt nöjda oavsett vad någon annan säger.
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Det är verkligen synd att du ska behöva sänka dig så pass mkt i nivå bara för att någon handlare har skött sig för en gång skull. Det du ser som en självklarhet ser inte ut så i dagens samhälle på alla ställen även om du tror det. Du har inte köpt ny hoj ok för mig men den dagen du gör det & du inte får den servicen som du tycker är en självklarhet bara för att det ska var så då kommer du bli missnöjd. Varför jo du tror att alla säljare ska vara lika men då har du inte vaknat till. Obs vi beställde inte hojen förrän efter mcmässan men första intrycket är en väldigt viktig början. Hur många säljare på en mcmässa tror du som verkligen tar sig tid att prata med en kund & tar uppgifter för att sedan verkligen ta kontakt med en?

.

Men du, allvarligt. Säljaren på mässan var väl där just för att sälja sina produkter, vad skulle han annars vara där för? Att han sedan efter mässan ringde är väl självklart eftersom hans jobb är att sälja hojar. Jag bara kan inte förstå vad det är du hyllar så hårt?

Som det sagts tidigare i tråden så är det inte förrens det blir problem i form av garantiärenden osv som det verkligen märks hur bra/dålig servicen är.
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
Jag kan ju endast tala av egen erfarenhet. Jag är själv säljare och det bästa som kan hända en (säljjobb suger hårt) är när man får bra kred för ett väl utfört arbete. Jag kan lova er, att sälja mycket och att vara en bra säljare är oftast två olika saker. Nu säljer jag inte motorcyklar men jag vet vad bra kundbemötande betyder.

Nästintill alla säljyrken har någon form av provisionssystem, att säljaren tar sig tid att lösa problem visar på god insikt och att säljaren inte bara är ute efter en fet lön. Jag har själv idioter/krokodiler på mitt jobb som bara kränger, när det strular och kunden kommer tillbaks så skiter de fullständigt i att lösa problemen.

Sälja kan vem som helst göra, att få en nöjd kund däremot är något helt annat. Jag tycker att ni bör kontakta chefen och tala om att ni blivit väldigt bra bemötta för jag vet hur jävla skitstressigt det är att nå sina försäljingsmål samtidigt som kunden ska få god och profisionellt bemötande.

Dock kan jag garantera att fokus ALLTID ligger på försäljing i en butik, hjälper man däremot till med service på ett schysst och proffesionellt sätt, då kan man frälsa butiken.

Vad vill jag då ha sagt? Bra sälj och service beror helt på omständigheterna. Låter flum men så är det.


/säljare
 
Last edited:

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
Haha 1 missnöjd kund väger minst lika mycket som 10 nöjda kunder. Reagerade stark på den förra tråden hur de behandlade killen som köpt en ny R1 -08 av dem och sånt ska inte glömmas bort lätt.

Och nu slutade det lyckligt, men killen fick kämpa för att ens få tag i sänkning satsen, tänkt om han inte hade fått tag i den? då står hans stakars fru där med en hoj hon inte kan köra.

jävligt rätt,,,eftersom både du o jag vet hur viktigt det är med kundkontakten o serviceskiten så yamma sverige behöver en feeet jävla kurs i nåt lr
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Men du, allvarligt. Säljaren på mässan var väl där just för att sälja sina produkter, vad skulle han annars vara där för? Att han sedan efter mässan ringde är väl självklart eftersom hans jobb är att sälja hojar. Jag bara kan inte förstå vad det är du hyllar så hårt?

Som det sagts tidigare i tråden så är det inte förrens det blir problem i form av garantiärenden osv som det verkligen märks hur bra/dålig servicen är.

Men snälla kan du lägga av nu & acceptera att jag har fått en bra service även om jag har fått göra lite efterforskningar själv just ang sänkningssats. Det som inte har nämnts tidigare är att under mitt letande så var de villiga att bygga en egen sänkningssats då de har kontakt med en finmekanisk verkstad. Visst det är bra men ville gärna ha en med intyg mm t,ex TUV. Ang mcmässan så är säljaren där för att visa upp Yamahas produkter & vad jag känner till så är det inget som säljs på mässan utan man knyter kontakter. Det du verkar inte förstå tyder på att du inte har läst allt jag skrivit. Det brukar oftast var köparen som ringer upp & frågar när hojen kommer, här var det tvärtom eftersom leveransen skulle dröja lite. Orsaken till det är att Yamaha i Japan inte trodde XJ6 -09 säljas slut speciellt kåpversion. En annan sak verkade du inte förstå, det är leveransen av hojen till dörr med 0 mil på mätaren. Det allmänna intrycket att säljare visade ett ansvar då det är han som har sålt en produkt till mig & har följt det hela från början till slut & visst förhoppningsvis även efter.

Om det nu stämmer att vi har fått en problemfri hoj & den kommer gå utan problem i 5år då känns det ganska meningslöst att skriva här hur nöjd jag är med hojen & den säljare som hjälpte os med detta köp efter 5år eller vad tycker du? Fortfarande hur många ev köpare blir uppringda av säljare efter en mässa då det oftast kliar så mkt i fingrarna att köparen istället åker till butiken direkt?

Så snälla bespara mig all negativt ifrån dig & gläds istället att finns en del bra säljare. Vem skulle du få bäst intryck ifrån en säljare som trevlig & hjälpsam eller någon säljare bara väntar på att du ska stå där & vifta med pengarna utan att göra nåt. Som du säger ang garantin så vet man inget förrän nåt skulle hända & bara för att du har blivit bra bemött av dina butiker så finns en risk att en dag så kanske det vänder emot dig. Men den dagen den sorgen & som sagt förhoppningsvis är de lika hjälpsam även då trots de sålt en hoj till dig! :krama
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top