Jag/min frus bemötande hos Yamaha Store Västerås

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag tycker general agenten har stor del av skulden och då påverkar det de flesta Yamaha återförsäljarna i Sverige.
Så det är alltså lika bra att börja gnälla direkt på Yamahacenter Västerås också utifall man skulle få problem med hojjen någon gång i framtiden menar du:confused:
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Svarar er alla i detta inlägg!

Oavsett vilka eller vem det var som behandlade den förra kunden i den andra tråden dåligt så är det tackvare Yamaha Sverige, tar inte de tag i sådant så kommer det att fortsätta.
Tror säkert förra snubben som köpte sin nya R1 vart jätte bra bemöt så fort cashen langades upp och det handlade om ett köp, men sen då? vad säger att bara för Guttens fru vart bra bemöt nu då hon ville köpa en ny hoj kommer bli bra bemöt ifall det händer nåt med hojen som ska gå på garantin i yamaha västerås eller nån yamaha center i sthlm eller vart som helst i sverige? eller om nån dyker upp på yamaha västerås och har fått nå fel på hojen som ska gå på garantin men inte köpt sin hoj hos dem i västerås?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Svarar er alla i detta inlägg!

Oavsett vilka eller vem det var som behandlade den förra kunden i den andra tråden dåligt så är det tackvare Yamaha Sverige, tar inte de tag i sådant så kommer det att fortsätta.
Tror säkert förra snubben som köpte sin nya R1 vart jätte bra bemöt så fort cashen langades upp och det handlade om ett köp, men sen då? vad säger att bara för Guttens fru vart bra bemöt nu då hon ville köpa en ny hoj kommer bli bra bemöt ifall det händer nåt med hojen som ska gå på garantin i yamaha västerås eller nån yamaha center i sthlm eller vart som helst i sverige? eller om nån dyker upp på yamaha västerås och har fått nå fel på hojen som ska gå på garantin men inte köpt sin hoj hos dem i västerås?
Ja hur fan ska vi veta det?Den dagen den sorgen...
 

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Till skillnad från inlägget innan mitt så läste jag hela ditt inlägg även om några radbrytningar kunde ha varit på sin plats:)

Känns bra att det finns hopp inom Yamaha Sverige iaf efter att ha läst om negativ kundvård i en annan tråd. :)

Sammanfattningsvis (?):
* Yamaha Sverige dåligt
* Yamaha Center Västerås bra, tack vare engagerad säljare

Frågetecken:
* Vad händer om XJ6an går sönder och tas på garanti

Vore bra att få en uppdatering ifall vi får svar på frågetecknet!

...och, det är inte K****** som behöver beröm, det är hans chef. Killen blir hylland internt och blir motiverad att fortsätta göra ett kanonjobb!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ja hur fan ska vi veta det?Den dagen den sorgen...

Hur? genom att läsa den andra tråden för att lära sig av andras erfarenhet och inse själv!
Visst kul och höra dig säga det när du pungat ut 130-140 tusen kronor för en hoj som pajar efter några mil, inte nog med det, du blir behandlad som skit senare när det enda du kräver är att de fixar den samt ger dig en ersättning.
 

Hudik

Guest
Svarar er alla i detta inlägg!

Oavsett vilka eller vem det var som behandlade den förra kunden i den andra tråden dåligt så är det tackvare Yamaha Sverige, tar inte de tag i sådant så kommer det att fortsätta.
Tror säkert förra snubben som köpte sin nya R1 vart jätte bra bemöt så fort cashen langades upp och det handlade om ett köp, men sen då? vad säger att bara för Guttens fru vart bra bemöt nu då hon ville köpa en ny hoj kommer bli bra bemöt ifall det händer nåt med hojen som ska gå på garantin i yamaha västerås eller nån yamaha center i sthlm eller vart som helst i sverige? eller om nån dyker upp på yamaha västerås och har fått nå fel på hojen som ska gå på garantin men inte köpt sin hoj hos dem i västerås?

Ja, jo kanske det, men JAG tycker inte att man ska prata negativt om ett företag som inte har något med det att göra, jag tycker att det är jättekul att hon/dom blev så bra bemött sen får vi hoppas att problemet som förra trådskaparen hade inte ska uppstå igen.

Yamaha har fina hojar. JAG anser inte att man ska bojkotta alla för det misstaget som gjordes vid det tillfället.
Jag lider med förra TS för dennes problem, men ge Västerås en möjlighet att visa att dom kan.

Vem vet, det kanske var felaktig information från Haninge som förhalade det hela, det behvde inte vara medvetet.. Vem vet..

Nu börjar jag surra en massa, jag är trött..:trött
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hur? genom att läsa den andra tråden för att lära sig av andras erfarenhet och inse själv!
Visst kul och höra dig säga det när du pungat ut 130-140 tusen kronor för en hoj som pajar efter några mil, inte nog med det, du blir behandlad som skit senare när det enda du kräver är att de fixar den samt ger dig en ersättning.
Det är helt ok att du rört ihop alla firmanamn från förra tråden,men du behöver väl inte dra iväg i några hypotetiska resonemang och domedagsprofetior angående Västeråsbutiken för det innan det ens blivit något strul?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ja, jo kanske det, men JAG tycker inte att man ska prata negativt om ett företag som inte har något med det att göra, jag tycker att det är jättekul att hon/dom blev så bra bemött sen får vi hoppas att problemet som förra trådskaparen hade inte ska uppstå igen.

Yamaha har fina hojar. JAG anser inte att man ska bojkotta alla för det misstaget som gjordes vid det tillfället.
Jag lider med förra TS för dennes problem, men ge Västerås en möjlighet att visa att dom kan.

Vem vet, det kanske var felaktig information från Haninge som förhalade det hela, det behvde inte vara medvetet.. Vem vet..

Nu börjar jag surra en massa, jag är trött..:trött


Yamaha västerås har bara visat att de kan sälja en hoj, resten har de inte bevisat! Påverkar inte detta alla i yamaha leden så ändras inget det kan jag lova dig.

Det är helt ok att du rört ihop alla firmanamn från förra tråden,men du behöver väl inte dra iväg i några hypotetiska resonemang och domedagsprofetior angående Västeråsbutiken för det innan det ens blivit något strul?


Jobbar du där eller?
 
Last edited:

Hudik

Guest
Yamaha västerås har bara visat att de kan sälja en hoj, resten har de inte bevisat! Påverkar inte detta alla i yamaha leden så ändras inget det kan jag lova dig.

Jo, men ger vi dom inte en chans att visa bättring så kan det inte bli det heller..
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Jag vill bara göra en liten inflik här o se ifall ni tror samma som jag?

Ang detta med bra försäljare osv, är det någon som funderat på detta med att olika personer är olika lämpade till vissa yrken osv?
för mig så känns det naturligt att det finns bra försäljare med kundintresse och dåliga med intresse i försäljningen endast.

Jag kan tex nämna Mascot Motor i N*ssjö som jag tycker är en ypperligt bra Mc affär med riktigt bra gubbar som vet vad dem sysslar med.
både nytt och gammalt blod där med stort intresse i mcåkande och duktiga på sin sak. Men en del av mina vänner känner att dem blivit dåligt bemötta där, vilket ja aldrig kännt av.

Har vi alla blivit så blinda att vi glömt det hela med att det finns bra snickare och dåliga sickare osv?

känns iaf naturligt för mig att ett dåligt bemötande inte ska resultera i att man bojkottar butiken utan att man ber o få träffa någon annan försäljare eller butiksansvarig.

men men det kanske bara är jag=)

//Rickard
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jo, men ger vi dom inte en chans att visa bättring så kan det inte bli det heller..

Självklart kan vi det, men än så länge har inte yamaha "sverige" eller vad de nu kallas löst det problem som R1 killen har så bättre att visa dem vad vi tycker än glömma det lika fort tills det drabbar oss andra.

Men självklart är alla värda en andra chans, men än är det lite för tidigt att avgöra ifall de lärt sig nåt av det som hände eller inte.

Och detta tycker jag alla andra märken ska ta åt sig av, för jag är ingen märkes fanatiker
 

Hudik

Guest
Självklart kan vi det, men än så länge har inte yamaha "sverige" eller vad de nu kallas löst det problem som R1 killen har så bättre att visa dem vad vi tycker än glömma det lika fort tills det drabbar oss andra.

Men självklart är alla värda en andra chans, men än är det lite för tidigt att avgöra ifall de lärt sig nåt av det som hände eller inte.

Och detta tycker jag alla andra märken ska ta åt sig av, för jag är ingen märkes fanatiker

En fråga bara?
Vart har du köpt något där det aldrig har uppstått en kundkonflikt?
Jag menar då inte bara hoj utan allt du köpt, kundkonflikter finns hos i stort sett alla arbetsområden.

Kan nog garantera att där du köpt din tv har nog minst en kund gjort en anmälan till ARN men du går ju dit ändå.. VARFÖR ?? Ska du inte bojkotta den firman då???
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hur många trådar om problem med den butiken har du läst?Det här är knappast första hojjen dom säljer...

För mig har det inte nån betydelse. Fel är fel och om du nu påstår att det handlar om 1 hoj så är 1 hoj lite piss i havet som de lätt skulle kunna ha fixat.
Detta problem med återförsäljare av olika märken som behandlat kunder illa som köpt hoj från en annan återförsäljare eller importerat trotts att de har garanti kvar har man läst många trådar om på SH. Så jävla tragiskt att det är värt att skriva det så fler vet och återförsäljarna tar åt sig.

En fråga bara?
Vart har du köpt något där det aldrig har uppstått en kundkonflikt?
Jag menar då inte bara hoj utan allt du köpt, kundkonflikter finns hos i stort sett alla arbetsområden.

Kan nog garantera att där du köpt din tv har nog minst en kund gjort en anmälan till ARN men du går ju dit ändå.. VARFÖR ?? Ska du inte bojkotta den firman då???

Visst har jag varit med om detta inom många brancher, men är så illa tvungen att handla vissa grejer på vissa ställen ändå. Men för det betyder det inte att jag ska acceptera det och knyta näven i fikan och bara bita ihop. kan jag påverka andra genom forum eller liknande gör jag gärna det så det får ta stopp nånstans, förstår eran tanke men vad vinner vi konsumenter genom att bara tänka ähh tur att det inte hände mig? den dagen det händer dig så blir du förbannad och undrar varför inte fler gjort nåt åt saken genom att påverka.
 
Last edited:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope


IntresseklubbenAntecknar.jpg
 

shush

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Ort
sthlm
Hoj
zx6r
En fråga bara?
Vart har du köpt något där det aldrig har uppstått en kundkonflikt?
Jag menar då inte bara hoj utan allt du köpt, kundkonflikter finns hos i stort sett alla arbetsområden.

Kan nog garantera att där du köpt din tv har nog minst en kund gjort en anmälan till ARN men du går ju dit ändå.. VARFÖR ?? Ska du inte bojkotta den firman då???

Det är väl ändå liten skillnad på en brödrost och en hoj?
När man köper ny cykel sätter man mycket tillit till handlaren. Man spenderar MYCKET pengar, i utbyte mot en hoj, garanti och god service.
Man gör sig mer eller mindre beroende utav handlaren en period framöver, då handlaren ska finnas till hands om man behöver hjälp, om hojen har gått sönder eller behöver servas.
Till skillnad från en brödrost eller TV, så behövs en hoj ofta meckas med, och det kan röra sig om stora pengar.

När stackars idris hade ingått ett sånt här avtal med yamaha och det var försäljarens tur att leva upp till sin del utav dealen så blev han helt sonika ignorerad och nerstampad. Han har helt enkelt blivit grundlurad och bestulen utav yamaha, för han har köpt en garanti han inte får.
När han sedan söker kompensation på något vis, för pengarna han har lagt ut på ingenting, så blir han uselt bemött nästan alla återförsäljare och till och med generalagenten själv.

Det tycker jag inte är okej. Idioter som dom som är ansvariga för idris (och andras) lidande ska förstå att behandlar man de som föder dom som skit, ja, då blir det konsekvenser.
Det bästa yamaha kan göra i nuläget för att försöka rädda situationen så bra som möjligt vore att fullständigt kompensera idris för hans lidande. Fram tills dess att dom gör det bidrar jag GLADELIGEN till att dra ner alla inblandade namn så långt ner i smutsen jag kan. Jag hoppas att jag inte är ensam om detta. Dom ska fan lära sig att ett sånt här snedsteg inte bara kan förbises, och att desto längre dom väljer att ignorera problemet, desto mer kommer de att förlora och desto värre kommer deras rykte att skadas.

Det är kanske dags att inse att detta inte säljarens marknad, där säljaren sätter villkoren och kan behandla vem som helst som en påse skit.

I detta fallet ser jag det som våran skyldighet att markera det.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Yamahacenter i Västerås ÄR klockrena att ha att göra med, K är superhyvens (men kass på geggmoppe :hihi ) och jäkligt framåt. :)

/J
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan

Enligt ditt sätt att tänka är alla handlare usla tills dem bevisat motsatsen eller? Bara för att någon annan haft problem med sin handlare betyder inte det att alla är skit.

Tycker det är kanon med en tråd som faktiskt visar att det även finns bra handlare. Bara för att dem firmorna som strula till det i andra tråden inte kan sköta garanti ärenden snyggt betyder inte det att dem säljer samma märke. ( 99% av garanti ärenden tas väl endå hand om av handlaren som i sin tur får ta det med yamaha så hur dem beter sig kvittar väl? )

Vill du gnälla på yamaha finns det en egen tråd för det! Här handlade det om en enskild handlare som vad jag förstår du aldrig haft något att göra med men endå känner att du måste gnälla på bara för att han säljer yamaha?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top