Jag provkörde H-D idag... Jag blev förälskad.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
wannagofast skrev:
2170068 Hmm.. inte dåligt!!
Grattis till en riktigt cool hoj, måste vara "kul"..
Tack.
Men jag vill också ha 1600 cc i min ram. Nästa motor jag bygger till denna ska bli en kvadratisk 100"(1600cc) S&S-motor. Hoppas det går att köra cykeln bara. Nåväl, jag ska sköta om denna spis som ett barn och ha roligt med den några år först.
Din hoj är cool med!
Nu ska jag sova och drömma om 800 cc i varje burk!
Mvh
J

Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
yonsson skrev:
2163557 När du ändå biktar dig så kan jag lika gärna erkänna; -V-rod'en går som bara fan. Riktigt rolig att köra är den med. Så jag är oxå lite dum i huvet :)

asså jag diggar den med som in åt helvete! :tummenupp

När jag blir stor vill jag ha : En Mv Agusta F4 1000, en HD V-rod med lite extra klös i :D, en husaberg 650, + en massa annat!

Dream on dream on! :brinnerup

mojjsan skrev:
2163572 du gör rätt,du har ju testat "dom andra" så varför inte tuffa runt lite, jag åker både hd och sporthoj båda har sin charm men skall jag åka med skjuts så är det hd som gäller alla gånger även om man skall ta en fika tuffare,
testa och kör hd en säsong vem vet du kanske kommer älska det :tummenupp

det står bara att du har en r1 :tungan

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
RF 600R, Honda CR
Det är lugnt, jag förstår dig... Nästan helt och fullt.
Om det nu inte måste vara Harley Davidsson så skulle jag ta mig en titt på Kawasakis Mean Streak. Tycker den är överlägset råast och har finast linjer av alla. (Vet inte om det är 1500:an eller 1600:an, och utan sissybar är ett måste) Pris runt 90-120 tusenlappar, tror jag.

Backblade, har du funderat på priser och sånt på hojen din? (Jag är i allafall inte klar med sporthojarna än :tungan )

Hälsningar Granen

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Klart som fan att du inte gör fel!
Två hjul, motor och bensin kan aldrig bli fel...iaf inte i min värld.
Skit i allt posör snack från snobbgänget och köp det du vill ha!

En Sportster 1200R är den klart roligaste HD'n dvs om man inte har råd med Street Rod...går att trimma upp mycket och har ett satans vrid dvs du slipper hamna fyra hundra meter bakom dina sporthojspolare vid rödlyset. Den har helt ok markfrigång och är därmed riktigt roliga när det svänger oxå....ingen knäskrapsmaskin direkt dock :hihi

Dark_Messenger

Guest
Klart du ska köpa HD om du är sugen och har slantarna. Andrahandsvärdet är ruskigt bra så visar det sig att efter en säsong att "detta var inget för dig". Då är det bara att sälja och byta till annat.

Mkt fördommar blir det.

Enda sättet att verkligen bekräfta dessa är att köpa, testa och bilda sig en egen uppfattning. Kanske helst då under några säsonger så du verkligen "lär" dig hojen, men du känner ju ganska snabbt vart det barkar.

HD=HD, sporthoj=sporthoj = TVÅ SKILDA VÄRLDAR. Tro inte ens att det finns liknelser! Går du in i det med tanken att du vill få en fet glidare med gött ljud PLUS att den ska bete sig som en sporthoj....kommer du bli besviken.

Däremot finns ju vissa kompromisser och mellanting som några tar upp. Men kompromisser är aldrig så kul som det kan bli. Har du slantarna så köp dig en sporthoj OCH en HD. :7peta

Dark_Messenger

Guest
DwD skrev:
2170436 " HARLEY DAVIDSON making mechanics out of riders since 1903"

Det där låter inte bra.mycket strul med motorerna på HD eller?
:rofl :hihi
Antingen tolkar man det så.......eller att man som HD åkare snabbt lär sig att börja skruva och greja med sakerna för man tycker det är kul. Finns så in i bomben med grejer till. Plus att hojarna är lättmeckade och trevliga att pyssla med förövrigt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Dark_Messenger skrev:
2170420 Klart du ska köpa HD om du är sugen och har slantarna. Andrahandsvärdet är ruskigt bra så visar det sig att efter en säsong att "detta var inget för dig". Då är det bara att sälja och byta till annat.

Mkt fördommar blir det.

Enda sättet att verkligen bekräfta dessa är att köpa, testa och bilda sig en egen uppfattning. Kanske helst då under några säsonger så du verkligen "lär" dig hojen, men du känner ju ganska snabbt vart det barkar.

HD=HD, sporthoj=sporthoj = TVÅ SKILDA VÄRLDAR. Tro inte ens att det finns liknelser! Går du in i det med tanken att du vill få en fet glidare med gött ljud PLUS att den ska bete sig som en sporthoj....kommer du bli besviken.

Däremot finns ju vissa kompromisser och mellanting som några tar upp. Men kompromisser är aldrig så kul som det kan bli. Har du slantarna så köp dig en sporthoj OCH en HD. :7peta
Kan förstå vad du menar om det är banåkning och sånt. Men att tex stumma till en Sportster 1200 med bra fjädring och bromsar, byta kam (Nya gummiupphängda sportstermotorerna tål Screamin Eagle Steg 2 kam utan byte av fjädrar och retainers dessutom), förgasare och rör samt sätta på ett "crosstyre utan fågelpinne" och ett Screamin Eagle wobbelstag är skitkul. Man far runt som på en motard (och på liknande vägar som de förarna gillar) fast med mer kraft plus att man sitter i det närmaste på gatan.
Det behövs inte så snabba vägar för att ha kul mao, bogesundssvägen eller ännu kurvigare är perfekt.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Dark_Messenger skrev:
2170448 Antingen tolkar man det så.......eller att man som HD åkare snabbt lär sig att börja skruva och greja med sakerna för man tycker det är kul. Finns så in i bomben med grejer till. Plus att hojarna är lättmeckade och trevliga att pyssla med förövrigt.
hehe.. jo det är den positvia tolkningen.. bara skojjade lite :)

buell skulle jag vilja testa köra, men endel verkar tycka att dom är lite bångstyriga när det blir kurvigt

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Skit i HD. kolla på en Yama Roadwarrior 1700 cc. Ett får i vargkläder. Går som fan och trillar inte i bitar som en HD. :tummenupp
Helt klart snyggast oxå av standard gildarna, tycker jag :yoparty

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Mares skrev:
2170518 Skit i HD. kolla på en Yama Roadwarrior 1700 cc. Ett får i vargkläder. Går som fan och trillar inte i bitar som en HD. :tummenupp
Eller som sagt.. Warrior motorn i ett "sportchassi"..

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Mares skrev:
2170518 Skit i HD. kolla på en Yama Roadwarrior 1700 cc. Ett får i vargkläder. Går som fan och trillar inte i bitar som en HD. :tummenupp
Den kör jag ifrån som skit med HD:n å andra sidan! ;-))
/J

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...