DwD
Med lem
korvgubbe skrev:Eller så blandar du ihop det med V-Rod där Porsche varit med och designat hojen även om HD fortfarande tillverkar motorn..
Jepp så var det!
korvgubbe skrev:Eller så blandar du ihop det med V-Rod där Porsche varit med och designat hojen även om HD fortfarande tillverkar motorn..
Motorn är till största delen utvecklad av Porsche.korvgubbe skrev:2164894Eller så jämför man med när man vill koppla av vid tvn.. Då sitter man bekvämt bakåtlutad..
Eller så blandar du ihop det med V-Rod där Porsche varit med och designat hojen även om HD fortfarande tillverkar motorn..
http://www.raptorsandrockets.com/images/V-rod still 001_edited.JPG
N.Blomqvist skrev:2163543Hjälp!
Gör jag rätt eller fel?
Howdy.. ca 90hk 150Nm 240kg 1670cc (orginal)Jörgen Karlsson skrev:2164542Måste fråga. =)
Vad väger och hur stor är effekten i de där heffaklumparna?
Mvh
Jörgen
Tack. Trodde den var tyngre än så.wannagofast skrev:2170059Howdy.. ca 90hk 150Nm 240kg 1670cc (orginal)
Mvh
Magnus
Hmm.. inte dåligt!!Jörgen Karlsson skrev:2170061Tack. Trodde den var tyngre än så.
Min väger ca 200.
/J
Tack.wannagofast skrev:2170068Hmm.. inte dåligt!!
Grattis till en riktigt cool hoj, måste vara "kul"..
yonsson skrev:2163557När du ändå biktar dig så kan jag lika gärna erkänna; -V-rod'en går som bara fan. Riktigt rolig att köra är den med. Så jag är oxå lite dum i huvet
mojjsan skrev:2163572du gör rätt,du har ju testat "dom andra" så varför inte tuffa runt lite, jag åker både hd och sporthoj båda har sin charm men skall jag åka med skjuts så är det hd som gäller alla gånger även om man skall ta en fika tuffare,
testa och kör hd en säsong vem vet du kanske kommer älska det
Dark_Messenger skrev:
Antingen tolkar man det så.......eller att man som HD åkare snabbt lär sig att börja skruva och greja med sakerna för man tycker det är kul. Finns så in i bomben med grejer till. Plus att hojarna är lättmeckade och trevliga att pyssla med förövrigt.DwD skrev:2170436" HARLEY DAVIDSON making mechanics out of riders since 1903"
Det där låter inte bra.mycket strul med motorerna på HD eller?
Kan förstå vad du menar om det är banåkning och sånt. Men att tex stumma till en Sportster 1200 med bra fjädring och bromsar, byta kam (Nya gummiupphängda sportstermotorerna tål Screamin Eagle Steg 2 kam utan byte av fjädrar och retainers dessutom), förgasare och rör samt sätta på ett "crosstyre utan fågelpinne" och ett Screamin Eagle wobbelstag är skitkul. Man far runt som på en motard (och på liknande vägar som de förarna gillar) fast med mer kraft plus att man sitter i det närmaste på gatan.Dark_Messenger skrev:2170420Klart du ska köpa HD om du är sugen och har slantarna. Andrahandsvärdet är ruskigt bra så visar det sig att efter en säsong att "detta var inget för dig". Då är det bara att sälja och byta till annat.
Mkt fördommar blir det.
Enda sättet att verkligen bekräfta dessa är att köpa, testa och bilda sig en egen uppfattning. Kanske helst då under några säsonger så du verkligen "lär" dig hojen, men du känner ju ganska snabbt vart det barkar.
HD=HD, sporthoj=sporthoj = TVÅ SKILDA VÄRLDAR. Tro inte ens att det finns liknelser! Går du in i det med tanken att du vill få en fet glidare med gött ljud PLUS att den ska bete sig som en sporthoj....kommer du bli besviken.
Däremot finns ju vissa kompromisser och mellanting som några tar upp. Men kompromisser är aldrig så kul som det kan bli. Har du slantarna så köp dig en sporthoj OCH en HD.
hehe.. jo det är den positvia tolkningen.. bara skojjade liteDark_Messenger skrev:2170448Antingen tolkar man det så.......eller att man som HD åkare snabbt lär sig att börja skruva och greja med sakerna för man tycker det är kul. Finns så in i bomben med grejer till. Plus att hojarna är lättmeckade och trevliga att pyssla med förövrigt.
Eller som sagt.. Warrior motorn i ett "sportchassi"..Mares skrev:2170518Skit i HD. kolla på en Yama Roadwarrior 1700 cc. Ett får i vargkläder. Går som fan och trillar inte i bitar som en HD.
Helt klart snyggast oxå av standard gildarna, tycker jag
Den kör jag ifrån som skit med HD:n å andra sidan! ;-))Mares skrev:2170518Skit i HD. kolla på en Yama Roadwarrior 1700 cc. Ett får i vargkläder. Går som fan och trillar inte i bitar som en HD.
Helt klart snyggast oxå av standard gildarna, tycker jag
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |