Jag röstar rött nästa val

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Uppenbarligen borde en del INTE få rösta ---- flytta till Köping

Tror man på det som står i aftonhoran ---

Bättre att sparka omkull dom som står upp och jobbar då,,,
Än tvinga upp simulanterna, så dom får jobba vitt som omväxling

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Den som inte är röd som ung har inget hjärta och den som inte blir blå som vuxen har ingen hjärna, var det nån som sa.

Jag tänker rösta på VPK tills dess att jag uppnår en ålder av 40 år, sen får vi se.
Därmed säger du ja tack till Måna som statsminister. Det vore oerhört intressant att höra hur du ser på det.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Därmed säger du ja tack till Måna som statsminister. Det vore oerhört intressant att höra hur du ser på det.

Jag tror ni är lite lurade av begreppet statsminister, vad har en statsminister utfört på senare år? jag har mer än gång förundrats över att just statsministern inte gjort saker i en del frågor men är nog så att statsministern inte har någon makt eller saknar kraft, vilja osv.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Den som inte är röd som ung har inget hjärta och den som inte blir blå som vuxen har ingen hjärna, var det nån som sa.

Jag tänker rösta på VPK tills dess att jag uppnår en ålder av 40 år, sen får vi se.

“Any 20 year-old who isn't a liberal doesn't have a heart, and any 40 year-old who isn't a conservative doesn't have a brain.”
- Churchill, Winston

Gör om gör rätt. Jag hade fått för mig att kommunister brukar vara någorlunda pålästa, fast jag kanske har fel. :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

kanske är det så att i ex. Sverige spelar det mindre roll vem som är statsminister, vad gör Reinfeldt? minns att han var på en halalfabrik och att han var tydlig med att influensasprutan är frivillig, det är väl ungefär det jag minns.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
kanske är det så att i ex. Sverige spelar det mindre roll vem som är statsminister, vad gör Reinfeldt? minns att han var på en halalfabrik och att han var tydlig med att influensasprutan är frivillig, det är väl ungefär det jag minns.

Något säger mig att du jobbar på golvet och inte har en aning om vad som försiggår i ledningen hos företag... ungefär som landet.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
kanske 60-70% av väljarna jobbar på golvet så berätta då vad det har för betydelse vem som är statsminister,

Att de som jobbar på golvet får sällan chansen att se några direkta saker som VD på företaget gör då VD inte jobbar med daglig drift utan med helikopterperspektiv och företagets framtida satsningar... samma med Sveriges statsminister.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Att de som jobbar på golvet får sällan chansen att se några direkta saker som VD på företaget gör då VD inte jobbar med daglig drift utan med helikopterperspektiv och företagets framtida satsningar... samma med Sveriges statsminister.
VD har inte tid att driva dagis, sådant har han dagisfröknar (läs produktionschefer) till.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Att de som jobbar på golvet

då kanske jag är på golvet i politiken, sen Palmes tid är det ganska uttryckslösa politiker som vi haft, har inte sett någon med sådant go sen dess, kanske spelar det ingen roll vem som är statsminister, bra eller dåligt?

[YOUTUBE-ID]_3ZebXTWN-0[/YOUTUBE-ID]

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Blir Mona Stadsminister flyttar jag utomlands...det är ett löfte.

Oj, jag trodde inte att det kunde komma något gott ur det faktum att Mona med stor sannolikhet blir statsminister men jag antar att jag får revidera den uppfattningen.

.. sen Palmes tid ... kanske spelar det ingen roll vem som är statsminister, bra eller dåligt?

Oj, nu har du unleashat the fucking fury!

Snart kommer valmers!

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
då kanske jag är på golvet i politiken, sen Palmes tid är det ganska uttryckslösa politiker som vi haft, har inte sett någon med sådant go sen dess, kanske spelar det ingen roll vem som är statsminister, bra eller dåligt?

[YOUTUBE-ID]_3ZebXTWN-0[/YOUTUBE-ID]

Det där visar att ingenting hänt med den socialdemokratiska retoriken på 30 år. Rent retoriskt är det bra, det måste man medge, men nåt kunde väl ha hänt sedan 1980?:va Samtidigt så visar ju just detta hur fast det socialdemokratiska greppet är om uttryck som rättvisa och solidaritet. Sossarna har ett absolut tolkningsföreträde så snart dessa begrepp dyker upp i debatten. Hur det kan vara på det viset är och förblir en gåta.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du kan ju inte vara riktig någonstans.

Dina poster i den här tråden och eran vackra "katastrofhjälp"-tråd utgör den enskilt största ansamlingen gödsel jag sett på senare år.

Katastrof är ett understatement.:död:rofl:rofl

Högre nivån av arrogans får man leta efter, med ljus o lykta.

Men va fan, billiga poäng är bättre än inga, eller hur.:tungan

P.S. Känn dig inte tvingad att kommentera, är rätt säker på att du har noll o ingenting av intresse att förmedla.:krama:D
Du är dum.
Du har fel.
Svara inte.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...