Jag ska ut och fotografera

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Det gör du rätt i :tummenupp

Säkert lungnast för alla:) men nu får du allt klara dej själv!! för jag måsta upp till min lokala handlare, behöver fylla på i kylen seru!
lycka till med fotandet. och vem vet en vacker dag kommer det en blå trajja smygande på bulten! då kan du i lungn knäppa ett kort:tummenupp

ha det så himla bra//jonny:pannkyss

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Angående kameror så tejpade polarn fast sin nokia N95 (eller vad den heter) och körde me den på, blev väldigt bra bild & ljud! Annars skulle jag köpa en HDD kamera, dom har stort internt minne men även plats för minneskort! Enkelt att föra över filmerna till datorn och klippa/redigera! Därtill kan man köpa, eller göra ett själv, stativ som man fäster vid tanklocket. Som alternativ kan du även koppla en bulletcam till HDD-kameran för att få lite roliga vinklar!

Lycka till :tummenupp

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Angående kameror så tejpade polarn fast sin nokia N95 (eller vad den heter) och körde me den på, blev väldigt bra bild & ljud! Annars skulle jag köpa en HDD kamera, dom har stort internt minne men även plats för minneskort! Enkelt att föra över filmerna till datorn och klippa/redigera! Därtill kan man köpa, eller göra ett själv, stativ som man fäster vid tanklocket. Som alternativ kan du även koppla en bulletcam till HDD-kameran för att få lite roliga vinklar!

Lycka till :tummenupp

Tack får rådet!:tummenupp Jag tänker köpa bra prylar även om det svider i plånboken, därför vill jag ha så många råd som möjligt!!

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Svider och svider... saken är den att du vill ju ha en kompromiss mellan en kamera som har bra bildkvalitet men som även är relativt liten. Klart du kan ju köpa en HDD som är HD-ready etc men den kommer att vara större! Titta t ex på forumdelen för "Filmer & bilder". Där finns det en grabb som lagt upp filmer från de att hans gäng åkt motard. Det är väldigt bra kvalitet på filmerna + att han skriver vad han använder för utrustning!

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Är det någon som ska ut på bulten och plåta imorgon ????
Isåfall vilken tid ? .. Tänkte ev fastna på bild själv för en gångs skull ;)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Är det någon som ska ut på bulten och plåta imorgon ????
Isåfall vilken tid ? .. Tänkte ev fastna på bild själv för en gångs skull ;)

Har funderat på det flera ggr i sommar, men så kommer jag att tänka på min sugiga kamera och lämnar det hela vid tanken.... När jag skaffat ny kamera gör jag er sällskap i dikeskanten...

EDIT: Fan har du skaffat ny moppe?

Last edited:

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Har funderat på det flera ggr i sommar, men så kommer jag att tänka på min sugiga kamera och lämnar det hela vid tanken.... När jag skaffat ny kamera gör jag er sällskap i dikeskanten...

EDIT: Fan har du skaffat ny moppe?

Ja just det .. det har jag :) Uppdaterade precis garaget och ska ändra proflenen också ... hämtade den igår.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
idag så är väl vädret sådääär..kunde bli bättre på EM..i morgon ska det bli bra..stor risk att det blir Bultsvängar för mig..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati