Dominator-Rocks
Guest
Vad tror ni om dom här, kan de va nått?
Vad tror ni om dom här, kan de va nått?
Sånna brillor hade extrem töntstämpel för bara några år sedan.
Kör man som jag antar att du gör behöver man antagligen inga dyra grejjer. Vem är du att kalla någon för posör?
Och man kör fan inte i solbrillor!
Här är Stellan i ett par "klara" brillor. Mina är dock inte helt lika.
Rent tekniskt är det ju helt otvetydigt så, att ett par riktiga* solbrickor av någon som helst kvalite´alltid outperformar ett tonat visir - rent optiskt.
De polariserar (vi kan kalla det filtrerar för enkelhetens skull) RÄTT ljus, och släpper igenom rätt ljus, de ger en kontrastökande verkan, och de är även mer optikt korrekta för ögat genom sin högre kvalite´än den PET-flaskeplast man hittar i visir... ok.
Men ändå väljer jag själv tonat visir eller klart som jag då byter emellan.
Varför då?
Jo (nu spekulerar jag) jag inbillar mig att vid en eventuell vurpa, så kan ett par glajjor ställa till otrevliga saker.
Skärvor av linserna kan perforera ögat - och du blir blind.
Är då ett visir bättre? Du sa ju att det var PET-flaskeplast? (lexan är nog mer korrekt antar jag, men jag gillar lättbegripligare metaforer)
Ja det kanske är bättre än glasögon iaf - och det är segt som fan!
De bättre visiren iaf. För såklart finns det dåliga visir oxå - gjorda i tomatförpackningsplast! tunna fladdriga, spröda efter lite solljus osv.
Visir dämpar oxå som nån sa ALLT ljus. Inte bara det dåliga.
Så vad som är bäst i verkliga verkligheten är svårt att veta, det beror på.
Som så ofta.
Men helt klart är det mer praktiskt att ha solglajjor med sig än ett extra visir.
Nu kör jag ju alltid med en töntig liten ryggsäck, så ett exra visir slinker med ändå, och ryggsäcken beror oxå i sin tur på att jag vill ha med mig en extra tröja, ett extra kedjelås, en karta över mälardalen, en extra halsduk att låna ut till mer oförtänksamma kompisar och ett par extra handskar. Ibland ett regnställ.
Och sist men inte minst, nåt som många INTE har med sig: Första Förband.
*alltså inte såna man får när man tankar fullt på OK...
Är det bara jag eller är det så att dina argument tagit slut och därför måste du försöka dig på personangrepp? Kom på ett vettigt argument som stödjer din sak istället.
QUOTE]
Jag känner inte att jag behöver något argument? Vad tråden handlar om skiter jag i. Blev småsne på ditt upplägg bara.
Alla kör ju givetvis som dem vill.
Utom textilställ + superbike och brillor innanför visir
...sen öppnar man upp Goretex-jackan och i facket för ryggskyddet pillar man ut sitt fina inplastade klara visir
...jag tappade bort mig vid goretex-jackan.
Är inte frågan redundant om man har en sådan, lite diskvalificering på eget grepp?
/J - morgonpigg och lätt uttråkad trainee inom stylingpolisen
Nejdå.
Diskningen kom först vid användandet av ett visir som ryggskydd.
Få med sig ett extra visir är lättare än att få med sig ett par solglasögon, får plats även under det tighta racestället dessutom...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|