jag har inbyggda glasögon i hjälmen innanför visiret. pratiskt och bra. går att fälla upp när det blir mörkt.
Touringhjälm?
jag har inbyggda glasögon i hjälmen innanför visiret. pratiskt och bra. går att fälla upp när det blir mörkt.
Ska vi starta en anticool-rörelse?
Det låter helt B att påstå att "bra" solglasögon inte ger lägre ljusinsläpp än utan solglasögon nattetid faktiskt.
Och nej, man har inte Tretorn till jobbet för att det regnar.
Antar att du jobabr ensam i skogen, vilket jag har den största respekt för.
Fungerande solglasögon är inte så lätt som det verkar.
Det gäller att dels ha polariserande, dvs glas som genom polarisation eliminerar blänk.
Sedan skall glasen släppa igenom ljus av rätt våglängd/färg.
Mina skytteglasögon kan jag tex. titta rakt mot solen med utan att bländas.
På kvällen upplever man ändå att man ser BÄTTRE än utan glajor, emedan de ger bättre kontrastseende.
Tonade visir brukar bara släppa igenom mindre ljus av samtliga våglängder.
För tillfället jobbar jag i skogen, ja.
Dock inte ensam.
Tog två veckor ledigt från mitt ordinarie jobb för att avverka en del på släktgården.
Min inkomst dessa två veckor hamnar runt 200 000.
Kanske inte är så dumt med gummistövlar till jobbet...
Fungerande solglasögon är inte så lätt som det verkar.
Det gäller att dels ha polariserande, dvs glas som genom polarisation eliminerar blänk.
Sedan skall glasen släppa igenom ljus av rätt våglängd/färg.
Mina skytteglasögon kan jag tex. titta rakt mot solen med utan att bländas.
På kvällen upplever man ändå att man ser BÄTTRE än utan glajor, emedan de ger bättre kontrastseende.
Tonade visir brukar bara släppa igenom mindre ljus av samtliga våglängder.
För tillfället jobbar jag i skogen, ja.
Dock inte ensam.
Tog två veckor ledigt från mitt ordinarie jobb för att avverka en del på släktgården.
Min inkomst dessa två veckor hamnar runt 200 000.
Kanske inte är så dumt med gummistövlar till jobbet...
<snip> på MC'n har man hjälm med anpassat visir. Om man som Jörgen vågar sig ut först efter mörkrets inbrott så har man naturligtvis klart visir. Om man som jag åker endast i solsken så kostar man på sig ett mörkt visir.
Problemet uppkommer ju när man vet att man kommer vara på bågen både under ljusa, såväl som mörka timmar på dygnet. Jag vet vad jag kör med då, oavsett självutnämnda stilpolisers åsikter (att åka med visir innanför stället, i enda syfte att man skall behålla maximalt posörvärde är bara för eländigt tragiskt ).
Solbrickorna är bra mycket smidigare att få med sig under kutsen (om man nu inte åker gammelgixxer ), och man har ju oftast med dem i alla fall..
Ett hett tips - polarn' har agenturen för DirtyDog, handla på ba'! http://www.dirtydog.se/
/J
För övrigt ska man inte köra när det är mörkt, det är farligt.
Eller när det regnar, eller när det är kallt, eller längre än 2h, eller på vägar som man inte kört tidigare
Jag tror vi båda kan vara glada och nöjda om vi fortsätter köra som vi gillar och inte oroar oss så mycket för vad andra tycker eller inte tycker.
Inkasserar.Jag jobbar i skogen tillochfrån, men inte får jag några 200k för det.
Ja det är för att Arai-visiren är så skitjävla pissjobbiga att byta
Kan jag verkligen inte hålla med om... går fort och utan bekymmer efter att ha provat ett par ggr. Tog ur och i mitt visir senast igår för att rengöra det lite extra.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|