Jag stör mig något kosmetiskt...

• Thread starter EmiliosFantomen
  • Start date

Dr.Bike

Guest
Känns som att jag BARA kommer ha klart visir med solglajer under i år... :hihi

Ska vi starta en anticool-rörelse?

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Bara man inte använder spegelvisir, det känns lika modernt som att sitta och titta på Robocop hemma på sin VHS bandare.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det låter helt B att påstå att "bra" solglasögon inte ger lägre ljusinsläpp än utan solglasögon nattetid faktiskt.
Och nej, man har inte Tretorn till jobbet för att det regnar.
Antar att du jobabr ensam i skogen, vilket jag har den största respekt för.

Fungerande solglasögon är inte så lätt som det verkar.
Det gäller att dels ha polariserande, dvs glas som genom polarisation eliminerar blänk.
Sedan skall glasen släppa igenom ljus av rätt våglängd/färg.

Mina skytteglasögon kan jag tex. titta rakt mot solen med utan att bländas.
På kvällen upplever man ändå att man ser BÄTTRE än utan glajor, emedan de ger bättre kontrastseende.

Tonade visir brukar bara släppa igenom mindre ljus av samtliga våglängder.

För tillfället jobbar jag i skogen, ja.
Dock inte ensam.
Tog två veckor ledigt från mitt ordinarie jobb för att avverka en del på släktgården.
Min inkomst dessa två veckor hamnar runt 200 000.
Kanske inte är så dumt med gummistövlar till jobbet...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det gäller att dels ha polariserande, dvs glas som genom polarisation eliminerar blänk.

På kvällen upplever man ändå att man ser BÄTTRE än utan glajor, emedan de ger bättre kontrastseende.

Dock inte ensam.
Tog två veckor ledigt från mitt ordinarie jobb för att avverka en del på släktgården.

Vad är väl bättre än att börja en arbetsvecka med att läsa lite hederligt skryt? :yoparty

Självklart har man ändamålsenliga kläder i skogen, och det gäller även på kontor. Ett par gummistövlar till kontoret ser minst lika efter ut som kostym i skogen. På skyttebanan har man skytteglasögon och på stranden har man solbrillor, på MC'n har man hjälm med anpassat visir. Om man som Jörgen vågar sig ut först efter mörkrets inbrott så har man naturligtvis klart visir. Om man som jag åker endast i solsken så kostar man på sig ett mörkt visir.

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08

Dock inte ensam.

Jag jobbar i skogen tillochfrån, men inte får jag några 200k för det. :(

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
<snip> på MC'n har man hjälm med anpassat visir. Om man som Jörgen vågar sig ut först efter mörkrets inbrott så har man naturligtvis klart visir. Om man som jag åker endast i solsken så kostar man på sig ett mörkt visir.

Problemet uppkommer ju när man vet att man kommer vara på bågen både under ljusa, såväl som mörka timmar på dygnet. ;) Jag vet vad jag kör med då, oavsett självutnämnda stilpolisers åsikter (att åka med visir innanför stället, i enda syfte att man skall behålla maximalt posörvärde är bara för eländigt tragiskt :arsele ).

Solbrickorna är bra mycket smidigare att få med sig under kutsen (om man nu inte åker gammelgixxer :hihi ), och man har ju oftast med dem i alla fall..

Ett hett tips - polarn' har agenturen för DirtyDog, handla på ba'! http://www.dirtydog.se/

/J

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet uppkommer ju när man vet att man kommer vara på bågen både under ljusa, såväl som mörka timmar på dygnet. ;) Jag vet vad jag kör med då, oavsett självutnämnda stilpolisers åsikter (att åka med visir innanför stället, i enda syfte att man skall behålla maximalt posörvärde är bara för eländigt tragiskt :arsele ).

Solbrickorna är bra mycket smidigare att få med sig under kutsen (om man nu inte åker gammelgixxer :hihi ), och man har ju oftast med dem i alla fall..

Ett hett tips - polarn' har agenturen för DirtyDog, handla på ba'! http://www.dirtydog.se/

/J

Jag håller inte alls med om att solbrillor är enklare att ha med sig än ett visir, tvärtom faktiskt. :)

För övrigt ska man inte köra när det är mörkt, det är farligt.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag borde skriva med caps.

Jag känner till folk som är så fula att man blir förbannad.

Solbrillor är the shit, det finns folk som blir förbannad av
att man har solbrillor även utan hjälm. Det är ju roligt.

Jag gillar föresten att köra med visiret öppet och då måste
man ju ha solbrillor :haha

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
De glasögon jag stör mig mest på är antingen de där vita barbie solglasögonen eller de nyhetsuppläsaren som troligen försöker göra någon 70'tals satir använder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller när det regnar, eller när det är kallt, eller längre än 2h, eller på vägar som man inte kört tidigare :hihi

Jag tror vi båda kan vara glada och nöjda om vi fortsätter köra som vi gillar och inte oroar oss så mycket för vad andra tycker eller inte tycker. :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vem fan bryr sig om vad andra har på sig? Väx upp och dra ut tummen ur arslet vetja. ;)

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Folk klagar ju på allt :p jag får massor med skit för tat jag alltid (oavsett tid på dygnet) kör med tonat visir :)
Ja det är för att Arai-visiren är så skitjävla pissjobbiga att byta och sen är jag för jävla tjock för att få in något mer än mig själv under kläderna :p
Vad är några flugor i hornhinnan :brinnerup

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kan jag verkligen inte hålla med om... går fort och utan bekymmer efter att ha provat ett par ggr. Tog ur och i mitt visir senast igår för att rengöra det lite extra.

Hmm... Min ena den "pinnen" knäcktes en gång när jag bytte, så nu är det svårt värre att byta... :rolleyes:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka