Jag stör mig något kosmetiskt...

• Thread starter EmiliosFantomen
  • Start date

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men de som av synskäl måste ha glasögon under och väljer att ha slipade solglasögon måste ju få dispens. Det bästa vore ju om du stannade alla för att bedöma vilka du ska störa dig på.

EmiliosFantomen

Guest
Så du menar att det där 15år gamla massproducerade japanska blysänket, du har på din avatar, skulle göra sig bättre på bild? :glömdet

Seså seså, nu kommer jante fram igen.

För det första är den italiensk och har massor av själ, för det andra så är jag för snabb för att fastna på bild och för det tredje så är din också ful.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
"Man blir förbannad"?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och ett par solbrillor kan man ju ha nytta av även efter att man har tagit av sig hjälmen....

Jag har klart visir och äger inga solglasögon, jag ser inte problemet, är folk så jävla ljuskänsliga?

Faktiskt, jag måste ibland ha mina pilotisar på mig när det är mulet ute, så jävla solkänsliga är mina ögon ibland. Det är dock inte så för jämnan men väldigt ofta.

Nåt jag stör mig på är stockholmare som inte fattar att man inte kan ha ett extra jävla visir med sig för jämnan. Puckon, tror idioterna att man kör omkring på en hoj med stuvningsytrumme som på en gammal Bmw!?

sportbike

Guest
Faktiskt, jag måste ibland ha mina pilotisar på mig när det är mulet ute, så jävla solkänsliga är mina ögon ibland. Det är dock inte så för jämnan men väldigt ofta.

Nåt jag stör mig på är Att jag hemskt gärna skulle vilja åka till Stockholm och se vaktparaden,men jag hittar så dåligt och så är ju bensinen så himla dyr.

Du kan få en hundring,bara du masar dig hit och åker sub-femmor på bulten som du lovat :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håller med trådstartaren helt, det är inget jävla socialkontor på vägen och då ska man se någorlunda ändamålsenlig ut. man åker inte hoj i shorts och man åker inte hoj med solbrillor, och det är ingen Klass 7 idé utan det är hederlig, vanlig, svensk jävla uppfostran att man inte ser ut som en påse nötter när man är bland folk.

Tar du med dig spegel och hårvax för att fixa frillan efter en repa också?

Man borde, tänk om man möter någon på väg från garaget. :5sure
Speciellt nu när man kör sympatifrillan så måste man hålla den i styr. :mattias

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men du ser inga av förarna i MotoGP som har det, så det måste vara FEL :huvet

:D
Eddie Meduza hade pilotsolbriller. Så om jag på äldre dar upptäcker att jag måste ha solskydd när jag kör så blir det nog såna. Jag har förvisso ett mörkt visir till min Simpsonhjälm men det har jag bara använt en gång. Jag rullar ju helst ut hojen på kvällen när det börjar bli rent på vägarna. Jag vill inte inte ha ett klart visir innanför stället som jag måste skruva på så fort det skymmer. Bättre att rulla ut med ett klart natt-,kvällsvisir på en gång.

Håller med trådstartaren helt, det är inget jävla socialkontor på vägen och då ska man se någorlunda ändamålsenlig ut. man åker inte hoj i shorts och man åker inte hoj med solbrillor, och det är ingen Klass 7 idé utan det är hederlig, vanlig, svensk jävla uppfostran att man inte ser ut som en påse nötter när man är bland folk.

Man borde, tänk om man möter någon på väg från garaget. :5sure
Speciellt nu när man kör sympatifrillan så måste man hålla den i styr. :mattias

Om 3 år sitter du fast med hackspett, kottar, amorteringar och framhjulsdriven familjebil. Då kör jag med otrendig läderhelmut dina gamla favvovägar med Annika Östberg bakpå min raggarhoj iförda solbriller.:banana

1143802363_9783e0cada_o.jpg

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har ännu inte råkat på några tonade visir som funkar lika bra som ett par bra solglasögon.
En kompis höll på att skita i skinnpyamasen när han kom in i en tunnel med sitt jeteheftiga svarta visir.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har ännu inte råkat på några tonade visir som funkar lika bra som ett par bra solglasögon.
En kompis höll på att skita i skinnpyamasen när han kom in i en tunnel med sitt jeteheftiga svarta visir.

En tjejkompis körde ihjäl sig mot bergväggen i den mörka Muskötunneln en solig dag på 80-talet. Vad man än använder ska man nog se till att träna på att fälla upp dito. Själv använder jag sällan solskydd på hojen. :S

The real Murarn

Sharp!!!
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Ducati 999S-06, Ducati 999-03, Ducati Multistrada 1000DS-03
Ponera istället att jag prioriterar själva körmomentet och skiter i poserandet, då är du närmare sanningen!

Håller med dig GuW....vi kör väl hoj för att det e kul och om man sen inte har värsta cykeln eller nyaste modet på stället spelar mindre roll....:tummenupp
Alla har inte samma ekonomiska förutsättningar...
Sen frågan om solbrillor versus tonat visir....det är ju upp till en själv vad man föredrar....:rolleyes:

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
:D
Eddie Meduza hade pilotsolbriller. Så om jag på äldre dar upptäcker att jag måste ha solskydd när jag kör så blir det nog såna. Jag har förvisso ett mörkt visir till min Simpsonhjälm men det har jag bara använt en gång. Jag rullar ju helst ut hojen på kvällen när det börjar bli rent på vägarna. Jag vill inte inte ha ett klart visir innanför stället som jag måste skruva på så fort det skymmer. Bättre att rulla ut med ett klart natt-,kvällsvisir på en gång.

Om 3 år sitter du fast med hackspett, kottar, amorteringar och framhjulsdriven familjebil. Då kör jag med otrendig läderhelmut dina gamla favvovägar med Annika Östberg bakpå min raggarhoj iförda solbriller.:banana

1143802363_9783e0cada_o.jpg
:tummenupp
:hihi :rofl

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har ni märkt hur härligt det är att köra i solglajjor! Ahh, Då kan man öppna visiret och slippa flotthinnan innanför och känna fartvind och spyflugot i fejset! sen ,när det blir mörkt är det bara att stoppa glajjorna i innerfickan och köra vidare. Sen om det är riktigt soligt och man stannar för en krydd-tjock baguette så slipper man stå och kisa i solen så ögonen ser ut som 2 håromslutna skithål.

Ang posörpoints, så är det väll högre utdelning på guldkråmat riddarvisir än på ett klart, det senare vilket avslöjar 2 rädda pojkögon mellan ihoptrykta kinder?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det problemet har man ju med glajjer också men inte med solbrillor med gult glas i, då ser man också om möjligt ännu mer efterbliven ut. :mattias

För övrigt är det intressant att ingen hittills kommenterat trådnamnet, hur stör man sig kosmetiskt på något? Är det inte av kosmiska mått man stör sig när man stör sig rejält?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
För övrigt är det intressant att ingen hittills kommenterat trådnamnet, hur stör man sig kosmetiskt på något? Är det inte av kosmiska mått man stör sig när man stör sig rejält?

:rofl

Kudos till mannen med spännbanden. :yoparty

Jag kör med tonat visir om det är dagsturer - enkom för att det är bekvämt att slippa mecket med brillor.
Men vet jag att jag kommer hamna i mörker under turen är det klart/solbrickor som gäller, återigen bara för att det är minsta motståndets lag s.a.s.

Att för posörpoängens skull palta med extravisir under en åktur är bara för patetiskt, och att dessutom skapa en tråd över hur man irriterar sig kosmetiskt ( :rofl ) på att *andra* inte följer oskrivna estetiska lagar, är humor på hög nivå. :fakta

...det jävliga är väl att engagera sig i att svara i tråden är närapå lika dumt. :crash Men det gav mig ett brett smajl i alla fall, man tackar!

/J

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...