Eh..lycka till, men den enda synpunkten som räknas torde väl ändå vara din sambos.
Komminucera med honom alltså. Kör ni fast och menar allvar så kontaktar ni familjerådgivningen där ni bor - där har du relationsexperterna du söker.
Jag håller med dig om att det är min sambos åsikt som betyder något, men det känns just nu som om vi sitter fast i tanken, eller hur jag nu ska uttrycka mig.
Familjerådgivning är ett bra förslag, det känns inte riktigt som sambons "grej" dock men just det att få synpunkter, idéer och förslag ifrån någon som inte känner oss tror jag på.
Tack!
Tycker att du får engagera dej mer i honom då. Du har ju trots allt, oavsett orsak, nonchalerat honom rätt länge och det är väl kanske inte så konstigt att det tar en del tid och engagemant för att komma till rätta med det.
Ja, du har så rätt. Allt det där jag borde ha gjort för längesen och som är så självklart när man sitter med facit i handen....
Han har mått som jag mår nu. Jag fattar ju det.
Så till alla er som har fungerande relationer, ta inte era partners förgivet. Visa varje dag vad han/hon betyder för er.
Nu ska jag ta tag i livet. Tack än en gång för era synpunkter!