bmwjohan skrev:jag vetifan om bankörning kan hjälpa dig. så som du skriver så verkar det som att du inte vill köra så fort. du vill ju glida runt som du skriver. det är ju inte direkt det tanken är att man ska göra på en bana.
QUOTE]
Har du själv kört på bana?
Grejen med bankörning är ju att man kan köra hyfsat fort UTAN att ta stora risker som man gör i trafiken. Men även på bana gäller ju att man kör i sitt eget tempo. Man kan koncentrera sig på körningen och hojen utan en massa annat som stör och så lär man sig hur hojen funkar -> det blir roligare att köra.
Goodstuff skrev:Sedan ska du köra för din skull och inte för att vi säger så här.
Lycka till!
En polare gjorde faktiskt exakt detta, köpte utrustning för 15 papp och åkte ett par åk, han sålde dock inte prylarna.K-Micke skrev:Fan jag köpte nya skidor, stavar, pjäxor, kläder m.m.
Jag åkte ner för backen, men det kändes inte bra.
Jag tror inte skidåkning är min grej helt enkelt.
ska jag va ärlig mingves så låter det precis som om du är rädd för hojen (alla är vi olika) och för snål för o ha hojMingves skrev:Visst e det kul att posa på stan, men jag tycker inte riktigt att det är värt en dagskostnad på 100kr/dag
Mingves skrev:....var ute idag med killarna från GBG och körde en sväng. Visst var det trevligt att träffa alla man tjatat med här på S-H men jag känner lite att jag inte tycker MC var så kul som jag hoppats. Kanske jag förstorade upp mina förväntningar medans jag inte kunde köpa en hoj?
Jag får väl känna efter i några veckor till, känns det som det gör nu så säljer jag hojen....
Sedan är jag en kille som gillar testa nya grejor så det är väl så att jag egentligen vill testa nån ny sak nu....
///M
K-Micke skrev:Håller med här! köra på bana ska man göra i sin egen takt,det finns ju olika grupper o det är ju inte sagt att man måste gilla o köra fort för o köra bana.bmwjohan skrev:jag vetifan om bankörning kan hjälpa dig. så som du skriver så verkar det som att du inte vill köra så fort. du vill ju glida runt som du skriver. det är ju inte direkt det tanken är att man ska göra på en bana.
QUOTE]
Har du själv kört på bana?
Grejen med bankörning är ju att man kan köra hyfsat fort UTAN att ta stora risker som man gör i trafiken. Men även på bana gäller ju att man kör i sitt eget tempo. Man kan koncentrera sig på körningen och hojen utan en massa annat som stör och så lär man sig hur hojen funkar -> det blir roligare att köra.
Det är så mycket mer,man lär känna hojen,kurvteknik osv sen det där med hastighet osv det kommer succestivt när man blir järvare o känner sej bekväm med hojen,så kan man oxå börja titta på varvtider om man känner glädje av det.
Usch fy för vad trist det lät av BMWJOHAN o trycka av 2 mil motorväg på 5-6 min...är nog något av det tråkigaste som finns.
Finns det allternativ till motorväg så väljer man dem o kör hellre lite aktivt på kurv vägar.Må hända att jag är lite trist när jag säger att jag hellre ligger på touring fart 110-150 på motorvägen o sen väljer istället att utnyttja hojen så aktivt som min förmåga sätter gränser på kurviga vägar.
anja skrev:
men skit i det då, jävla fucko. sälj hojen och sluta gnälla.
R1 racer skrev:Finns det allternativ till motorväg så väljer man dem o kör hellre lite aktivt på kurv vägar.Må hända att jag är lite trist när jag säger att jag hellre ligger på touring fart 110-150 på motorvägen o sen väljer istället att utnyttja hojen så aktivt som min förmåga sätter gränser på kurviga vägar.
Mingves skrev:Jag har ju inte kört så mycket på motorväg och idag testade jag det. Det var hemskt. Hade hoppats att jag skulle kunnat åka längre sträckor men det var något av det mest jobbiga jag gjort.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|