Jag vet inte om hoj e min grej...

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Hahaha, vafan... Killen med egen vilja :lol
Vad blir nästa ämne? "Jag har skitit i brallorna, vad ska jag göra?"

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Fan jag köpte nya skidor, stavar, pjäxor, kläder m.m.
Jag åkte ner för backen, men det kändes inte bra.
Jag tror inte skidåkning är min grej helt enkelt.

:hihi

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag vetifan om bankörning kan hjälpa dig. så som du skriver så verkar det som att du inte vill köra så fort. du vill ju glida runt som du skriver. det är ju inte direkt det tanken är att man ska göra på en bana.

jag tycker att det som är kul med sporthojar är att man få sån enorm prestanda (för så lite pengar). jag tycker att det är bäst att ligga tryckt mot tanken och löda fullt överallt. jag tycker att det är magiskt att höra motorn yla på gixxern. jag tycker till skillnad mot många andra här också att det är helt underbart att köra motorväg. vad är 2 mil på en motorväg? hur lång tid tar det. 5-6 minuter. inte mer. ja.. 5-6 magiska minuter :D

jag har provat att köra glidarhoj vid två tillfällen. det är så tråkigt så man knappt tror att det är sant. jag tycker bara att du ska fortsätta att köra som du gör nu. om det inte blir roligare så tycker jag inte att du ska skaffa customhoj utan köp då en cab(bil) av någon slag och glid runt i den istället. det är mycket läckrare att åka typ en bmwcab än att köra customhoj.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
bmwjohan skrev:
jag vetifan om bankörning kan hjälpa dig. så som du skriver så verkar det som att du inte vill köra så fort. du vill ju glida runt som du skriver. det är ju inte direkt det tanken är att man ska göra på en bana.
QUOTE]

Har du själv kört på bana? :näsblod

Grejen med bankörning är ju att man kan köra hyfsat fort UTAN att ta stora risker som man gör i trafiken. Men även på bana gäller ju att man kör i sitt eget tempo. Man kan koncentrera sig på körningen och hojen utan en massa annat som stör och så lär man sig hur hojen funkar -> det blir roligare att köra.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ställ ifrån dig hojen några dar. Prova sedan igen och i ditt eget tempo. Prova på en bankörning, SMC broms och kurvkurs är kanon som första steg, och hitta din egen rytm och prova dig fram till vad du egentligen tycker. Om du nu har investerat en ganska stor summa pengar så är det väl bra att överväga beslutet noga innan du säljer.
Sedan ska du köra för din skull och inte för att vi säger det.

Lycka till!

Last edited:

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
Goodstuff skrev:
Sedan ska du köra för din skull och inte för att vi säger så här.

Lycka till!

bra sagt... jag köpte en motard förra året och har insett att det suger pung att bara åka runt på motarden... men att leka med den!! OJOJ va kul det är :) men som sagt.. kör runt lite på den, lär dej känna hojjen.. jag lovar att du kommer jubla första gången du får till en stoppie även om bara bakhjulet lyft 3 cm.. som sagt.. sälj inte för fort.. känn efter lite mera!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
K-Micke skrev:
Fan jag köpte nya skidor, stavar, pjäxor, kläder m.m.
Jag åkte ner för backen, men det kändes inte bra.
Jag tror inte skidåkning är min grej helt enkelt.

:hihi
:D En polare gjorde faktiskt exakt detta, köpte utrustning för 15 papp och åkte ett par åk, han sålde dock inte prylarna.

Alla blir dock inte torsk på hojåkning, Mingves kanske inte gillar när det är obekvämt & kallt i ett tempo som inte står i paritet med hans hojvana.

Vänta ett par veckor tills värmen kommer och kör med sådana som håller ditt eget tempo :tummenupp

Skorpan

Guest
Mingves skrev:
Visst e det kul att posa på stan, men jag tycker inte riktigt att det är värt en dagskostnad på 100kr/dag :näsblod
ska jag va ärlig mingves så låter det precis som om du är rädd för hojen (alla är vi olika) och för snål för o ha hoj
det kostar o ligga på topp,en hoj kostar mer än vad man tror MEN jäääääävlar vad roligt det är o det är det värt
skit i o gå ut en krogrunda så har du o lägga på hojen,det e bara till o välja,det handlar om att prioritera Mr partyparty :hihi

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ett talestätt jag har/använder mig av är:
-Om du inte vet vart du ska, åk då för f-n inte dit.

Dock så får man ändra sig under vägens gång, men att irra planlöst, näe, det suger.

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Mingves skrev:
....var ute idag med killarna från GBG och körde en sväng. Visst var det trevligt att träffa alla man tjatat med här på S-H men jag känner lite att jag inte tycker MC var så kul som jag hoppats. Kanske jag förstorade upp mina förväntningar medans jag inte kunde köpa en hoj?
Jag får väl känna efter i några veckor till, känns det som det gör nu så säljer jag hojen....
Sedan är jag en kille som gillar testa nya grejor så det är väl så att jag egentligen vill testa nån ny sak nu....

///M

Ge inte upp. Åka tillsammans och göra det på landsväg suger. Jag älskar motorcyklar men kan inte förmå mig att åka tillsammans med folk mer än en gång per säsong bara för att inse hur tråkigt det är. Gör burnisar, försök köra på bakhjulet, åk på bana, hitta på vad som helst för det finns massvis med kul men att använda motorcykel som ett transportmedel är helt värdelöst. Det ÄR en leksak, bara att inse så sätt igång att lek så kommer glädjen.

/Hising

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Förstår

Jag förstår hur du känner. Tog själv lappen i mitten av förra sommaren, och har dessvärre inte hunnit skaffa egen hoj än. Har dock provkört en del och provsuttit. Trots att jag är stor (192 cm) så känner jag mig ganska liten på de flesta hojjar. Jag har grym respekt för dom och jag kommer att vara aldrig så försiktig i trafiken (speciellt i början) när jag köpt hoj. Tror dock som de flesta häre säger - att det (respekten för hojjen) släpper efterhand som man börjar lära känna den, vilket säkert tar sin tid.

Jämför det med att klättra (jag klättrar själv): När man tagit några läbbiga fall så är det ju egentligen inte så farligt om man slinter med foten eller missar att peta i sista säkringen.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
K-Micke skrev:
bmwjohan skrev:
QUOTE]

Har du själv kört på bana? :näsblod

Grejen med bankörning är ju att man kan köra hyfsat fort UTAN att ta stora risker som man gör i trafiken. Men även på bana gäller ju att man kör i sitt eget tempo. Man kan koncentrera sig på körningen och hojen utan en massa annat som stör och så lär man sig hur hojen funkar -> det blir roligare att köra.
Håller med här! köra på bana ska man göra i sin egen takt,det finns ju olika grupper o det är ju inte sagt att man måste gilla o köra fort för o köra bana.
Det är så mycket mer,man lär känna hojen,kurvteknik osv sen det där med hastighet osv det kommer succestivt när man blir järvare o känner sej bekväm med hojen,så kan man oxå börja titta på varvtider om man känner glädje av det.
Usch fy för vad trist det lät av BMWJOHAN o trycka av 2 mil motorväg på 5-6 min...är nog något av det tråkigaste som finns.
Finns det allternativ till motorväg så väljer man dem o kör hellre lite aktivt på kurv vägar.Må hända att jag är lite trist när jag säger att jag hellre ligger på touring fart 110-150 på motorvägen o sen väljer istället att utnyttja hojen så aktivt som min förmåga sätter gränser på kurviga vägar.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
anja skrev:
:7peta

men skit i det då, jävla fucko. sälj hojen och sluta gnälla.

Skärp dig för f.n :7peta
Alla kan väl få säga sin åsikt men som du säger det så passar du nog inte i detta forum. Du kan nog säga det lite mjukare så att det inte blir en personlig grej. Vad tycker du om man idiotförklarar dig om du ställer en fråga om nåt?
Nä jag trodde väl det! Behandla alla väl så länge ingen har gjort dig nåt

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
R1 racer skrev:
Finns det allternativ till motorväg så väljer man dem o kör hellre lite aktivt på kurv vägar.Må hända att jag är lite trist när jag säger att jag hellre ligger på touring fart 110-150 på motorvägen o sen väljer istället att utnyttja hojen så aktivt som min förmåga sätter gränser på kurviga vägar.

Håller helt med där. Jag kör mestadels lagligt på större leder, finns ingen anledning att ligga och blåköra på motorväg. Risken är så mycket större att bli av med kortet, man blir trött i hela kroppen av fartvinden, trist att ligga och lyssna på en ilvarvande motor. Bättre att välja småvägar eller ta det piano hela vägen fram.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Sälj inte hojen nu med en gång bara! Du har precis köpt hoj och du kan inte köra ännu. Ge det tid, välj rätt vägar mm. Om du vill så skulle jag gärna kunna visa dig lite bra ställen att åka på runt om Göteborg. Du kan åka efter i mitt spår (inte för att jag är speciellt bra på att köra :rolleyes: ) och försöka få lite flyt i körningen, det är det som är mysigt :fakta Jag åker gärna med alla typer utav människor, ibland fort ibland långsamt :) Och jag tror inte att den hojen du har är helt fel för dig! Du sitter ju relativt bra och borde ha ganska bra kontroll på den. Sedan om du är rädd för den, BRA!! då får vi en mindre iår som överskattar sig själv och börjar öka farten innan man har lärt sig att köra. Sådant resulterar bara i elände :fakta Så se till och hör av dig så kan vi ut och åka på "mina" vägar i ditt tempo så skall du se att det blir kul :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024