Jag vet inte om hoj e min grej...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
HanneZ skrev:
Ja har lila fälgar, e de gay? kanske bara smyg-gay?
Det är alltid gay. Sådär härligt gay. Jag har silverfärgade fälgar, men lilametallic hoj. Det är sådär som sagt sådär gött gay lixom.

:)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Danne me Z1 skrev:
saken är biff!!!!! man föds till hojjåkare det känns på en gång om man är ämnad för det eller inte hoppas du återföds!!!! :arsele

Precis så är det ju!!! Jag har alltid kännt att sporthojar är min grej och nu har man 2 värstgrejjor som man bara vill stifta runt med. Att sen göra om dem till hur man vill ha dem själv är halva nöjet ju :)

Skit i att du kommer sist när du kör med dem - kör i ditt eget tempo o lär dig köra ordentligt. Måste du vara bäst på allting? Hur mycket du än tränar är det alltig nån som e bättre så tro inget annat ;)

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Tråkigt med motorväg o det gick för fort osv osv.....................

Du behöver lite mil i kroppen bara i din egen takt sen är hojåkning bara halva grejen gemenskapen är andra halvan tror att alla här på sporthoj kan skriva under på det..

Skit i vad alla tycker gör som du vill o lycka till.

Mingves

Guest
Blondie skrev:
Tråkigt med motorväg o det gick för fort osv osv.....................

Du behöver lite mil i kroppen bara i din egen takt sen är hojåkning bara halva grejen gemenskapen är andra halvan tror att alla här på sporthoj kan skriva under på det..

Skit i vad alla tycker gör som du vill o lycka till.

Tack:)
Jag kommer följa min känsla. Jag tror jag blev lite chockad när vi stack iväg i Lördags, trodde vi skulle åka å käka glass i LVT men det blev värsta RR-touringen :rofl
Kanske inte det bästa att börja med efter 4 turer på hojen.... :hihi

Jag var ute och tog en sväng nu för 5 min sedan. Kändes bra faktiskt. Dock märker jag att man blir mer "slarvig" med tiden. Har hört rykten om att de flesta som krashar gör det efter 3 veckor med ny hoj, då slappnar de av och får hybris :näsblod

Min polare har paxat en ZX9R nu så han kommer snart med ut och åker med mig. Eftersom vi båda e gröna så kommer det nog bli mer "nybörjarkörning".
Sedan kanske vi joinar "glasstouringen" till LVT, när vi blivit mer vana.

Skorpan

Guest
Mingves skrev:
Jag har ju kört några gånger nu under den 1,5 vecka jag haft hojen och visst är det kul, men inte så kul som jag hoppats:(
Jag vet ju att jag är sådan att jag vill ständigt testa nya grejor, kanske för ofta:)
Skall testa lite till, sedan får jag se. Kanske säljer den och skaffar nått annat.
Jag har ju inte kört så mycket på motorväg och idag testade jag det. Det var hemskt. Hade hoppats att jag skulle kunnat åka längre sträckor men det var något av det mest jobbiga jag gjort. Hade tänkt att man kunde åka till Lysekil o bada men bara 2 mil motorväg var en pina.
För två år sedan tänkte jag att jag skulle skaffa en hoj och köra den till Växjö där mitt ex bor, vilket önsketänkande att det skulle funka:)
Tur att man inte realiserade mc planen då....

Dessutom vill jag passa på att tacka för att ni som var med på körningen från G-P idag väntade in mig.

///M
inte för o hacka men....
här sa du inget om att det gick för fort eller så,det var bara att hoj inte var din grej :va

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Mingves skrev:
Tack:)
Jag kommer följa min känsla. Jag tror jag blev lite chockad när vi stack iväg i Lördags, trodde vi skulle åka å käka glass i LVT men det blev värsta RR-touringen :rofl
Kanske inte det bästa att börja med efter 4 turer på hojen.... :hihi

Jag var ute och tog en sväng nu för 5 min sedan. Kändes bra faktiskt. Dock märker jag att man blir mer "slarvig" med tiden. Har hört rykten om att de flesta som krashar gör det efter 3 veckor med ny hoj, då slappnar de av och får hybris :näsblod

Min polare har paxat en ZX9R nu så han kommer snart med ut och åker med mig. Eftersom vi båda e gröna så kommer det nog bli mer "nybörjarkörning".

Ge det lite tid bara... Efter jag fick mitt kort så åkte jag mycket med "vana grabbar" så det gick undan rejält... :hihi

Det fanns stunder då man körde långt över sin förmåga och bara hoppades på att det skulle funka hela vägen till nästa stopp. Jag kan av erfarenhet säga att det är inte rätt sätt att lära sig köra hoj.

Hitta nån som inte har den värsta varvtiden på banan, och åk ut och njut på vägarna. Med tiden så lär man känna sin hoj och då lär du märka att du likt de grabbarna du åkte med tidigare ökar tempot och ligger i lite hårdare.

Men lyd mitt råd!!! åk inte med en massa warpspeed-åkare ibörjan det slutar bara illa.. Själv slutade jag bredvid vägen i en sten!! :brinnerup

Mingves

Guest
Skorpan skrev:
inte för o hacka men....
här sa du inget om att det gick för fort eller så,det var bara att hoj inte var din grej :va

Sorry men jag var kanske oklar:(
Jag vet fortfarande inte om det e min grej, men det gick fort i lördags. För fort för mig i allafall:)
Och ja, jag tycker det är lite otäckt eftersom man sitter ju ganska oskyddad. Dock är det en härlig känsla när man susar iväg:)

//M

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Mingves skrev:
Tack
Jag kommer följa min känsla. Jag tror jag blev lite chockad när vi stack iväg i Lördags, trodde vi skulle åka å käka glass i LVT men det blev värsta RR-touringen
Kanske inte det bästa att börja med efter 4 turer på hojen....

Jag var ute och tog en sväng nu för 5 min sedan. Kändes bra faktiskt. Dock märker jag att man blir mer "slarvig" med tiden. Har hört rykten om att de flesta som krashar gör det efter 3 veckor med ny hoj, då slappnar de av och får hybris

Tror att de kallar det "hypertouring" va?
Jag kraschade efter tre veckor på ny hoj :huvet :huvet

Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Skorpan skrev:
vad är det du försöker säga?? :va

Hur menar du?

Jag menade att han hade rätt, man slappnar väl av och vurpar lättare efter några veckor..

Sen så kallas det väll Hypertouring och inte RR-touring?

//A.

Skorpan

Guest
UnderDOG skrev:
Hur menar du?

Jag menade att han hade rätt, man slappnar väl av och vurpar lättare efter några veckor..

Sen så kallas det väll Hypertouring och inte RR-touring?

//A.
jag menar att:
du svarade "Tror att de kallar det "hypertouring" va?
Jag kraschade efter tre veckor på ny hoj "
på - "här sa du inget om att det gick för fort eller så,det var bara att hoj inte var din grej"
fick inte ihop det riktigt...

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Mingves skrev:
Har hört rykten om att de flesta som krashar gör det efter 3 veckor med ny hoj, då slappnar de av och får hybris :näsblod

Dags för en poll kanske?

Jag har alltid hävdat att den magiska gränsen är två månader, men ni ynglingar kanske kommer upp i fart fortare.

/DOT4

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nu har jag då inte läst igenom allt. Men oavsett vad så tycker jag du ska vänta tills det blir sommar på riktigt!

Gruset blir man galen på, det är lite småkyligt ibland, det blåser som satan etc. Det känns inte lika roligt då, kul kanske.. men inte som det kan vara!

Vänta tills ordentlig värme kommer !!

HanneZ

Guest
Själv så slappnar jag av allt mindre o mindre. Ju mer man kör i stan ju mer inser man att varenda jävla bil verkar va sugen på att åka ut precis framför en.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024