jag vill bli fet, hjälp!

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
... eller kanske fet som i musklig.

jag är 185 cm lång och väger ca 73-75 kilo. mina ben ser ut som stickor och jag är inte så nöjd. försökte ett tag att äta mig fet men eftersom jag har ämnes-omsättning för tre så resulterade detta enbart i en någorlunda större mage.

jag har alltid varit smal men nu har jag bestämt mig. jag måste växa. har nu börjat på ett gym och börjar att se lite resultat över bröstkorgen och på armarna, men det går ju så långsamt. dessutom så behöver jag äta hela tiden vilket;

1, är skettråkigt :huvet
2, jag kan inte laga mat :3freak
3, jag är singel och det gör det ännu tråkigare att laga mat :hej
4, när jag ska handla så slutar det med en limpa bröd, ost och skinka :arsele

så nu behöver jag lite tipps utav er som har tränat er stora, hur ska jag göra effektivast? nu är jag på gymmet 5-6 dagar i veckan, men hur ska mina måltider se ut, hur ofta ska jag äta och, vilka protein-drinkar ska jag ta? märke, mängd osv :va

alla tips uppskattas förutom de som rör olagliga preparat så som anabola mm..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
CJ900RR skrev:
... eller kanske fet som i musklig.

jag är 185 cm lång och väger ca 73-75 kilo. mina ben ser ut som stickor och jag är inte så nöjd. försökte ett tag att äta mig fet men eftersom jag har ämnes-omsättning för tre så resulterade detta enbart i en någorlunda större mage.

jag har alltid varit smal men nu har jag bestämt mig. jag måste växa. har nu börjat på ett gym och börjar att se lite resultat över bröstkorgen och på armarna, men det går ju så långsamt. dessutom så behöver jag äta hela tiden vilket;

1, är skettråkigt :huvet
2, jag kan inte laga mat :3freak
3, jag är singel och det gör det ännu tråkigare att laga mat :hej
4, när jag ska handla så slutar det med en limpa bröd, ost och skinka :arsele

så nu behöver jag lite tipps utav er som har tränat er stora, hur ska jag göra effektivast? nu är jag på gymmet 5-6 dagar i veckan, men hur ska mina måltider se ut, hur ofta ska jag äta och, vilka protein-drinkar ska jag ta? märke, mängd osv :va

alla tips uppskattas förutom de som rör olagliga preparat så som anabola mm..

Du måste äta mycket mycket mer än du kan freställa dig. Jag rekommenderar att du går till en kostrådgivare och pratar med honom, annars kommer du inte fatta vad det innebär att äta sig stor tror jag.
Ät 6 gånger om dagen och träna tills du nästan svimmar. Det kommer ge resultat.

Köp gainers om du vill men den smakar vidrigt.
Tänk på att inte paja kroppen nu i början med för tunga vikter, låt det ta den tiden det tar att komma in i det hela.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
mb skrev:
Jag vill också veta :)

Till dig har jag sagt det åtskilliga gånger och hade du följt det hade du inte velat "bli stor" nu ;)

Jag ska nog oxå "bli stor" igen, blir ballt till beachen2005.

Startvikt: 67
Målvikt till sommaren: 78

Följ på här nu......
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Mavve skrev:
Du måste äta mycket mycket mer än du kan freställa dig. Jag rekommenderar att du går till en kostrådgivare och pratar med honom, annars kommer du inte fatta vad det innebär att äta sig stor tror jag.
Ät 6 gånger om dagen och träna tills du nästan svimmar. Det kommer ge resultat.

Köp gainers om du vill men den smakar vidrigt.
Tänk på att inte paja kroppen nu i början med för tunga vikter, låt det ta den tiden det tar att komma in i det hela.

6 ggr om dagen!? nu äter jag 3. ibland :tungan

nåja jag vet att man måste äta mycket. min kostrådgivare sa samma sak, ät 6 ggr om dagen och mycket kött. det var typ allt. hmm.

vill ha lite tips ifrån er som har ät-tränat er stora.

du nämnde gainers. har du något tipps på något märke som är bra? det gör inget att det smakar illa, jag äter oliver för att att de smakar skit, mest som en kul grej :banana

(tack för tipsen by the way)
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Mina lekmannatips: Käka en Gainer om du vill bli större. Se till att få i dig tillräckligt med mat varje dag. Gå på bibblan och låna några böcker om träning och kost av t.ex. Fredrik Paulún.

EDIT: Kycklingfilé är dinner for a winner!
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ät ordentligt enligt råden,
men träna inte för mycket/ofta,
musklarna växer under återhämtningen
under själva träningen bryts de ner.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kolla på gymgrossisten.se de har fina 4kg dunkar. Jordgubben är godast och man äter inte oliver för att det är äckligt..... de är skitvidriga.
Mdoubleyou har fina smaker med, lite dyrare dock.

Ät massa ägg på morgonen. Fisk o kött under dagen.
Prova att äta 250g kycklingfile var dag utöver den vanliga maten. Bara ÄT!

Jag var av den uppfattningen innan att jag inte kunde gå upp, men det kunda jag - som alla andra.
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
som ovan har sagt käka någon form av gainer grogga den på mjölk för att öka mängden kalorier och sedan ät mycket varje dag men du behöver inte träna sönder dig räcker nog med ca 4ggr per vecka. Försök att äta mycket protein och kolhydrater men bara för att du vill gå upp behöver du inte käka fet mat
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Mavve skrev:
Kolla på gymgrossisten.se de har fina 4kg dunkar. Jordgubben är godast och man äter inte oliver för att det är äckligt..... de är skitvidriga.
Mdoubleyou har fina smaker med, lite dyrare dock.

Ät massa ägg på morgonen. Fisk o kött under dagen.
Prova att äta 250g kycklingfile var dag utöver den vanliga maten. Bara ÄT!

Jag var av den uppfattningen innan att jag inte kunde gå upp, men det kunda jag - som alla andra.

ok vi har en lokal grossist för kosttillskott så jag får kika in hos han efter jobbet då.

ägg äter jag mycket men ska man skippa någon del (typ gulan eller vitan)? fisk kan jag laga och kött går väl att fixa något (fram med grillen bara :hihi )...

men 250 gram kycklingfile UTÖVER daglig kost??? låter dyrt men jag får väl ge det ett försök.. 250 gram är ju ganska mycket väl?

hehe jag kommer inte göra något annat än att sova, äta, jobba, äta, träna, äta äta äta och sedan sova :banana
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Ta hjälp av en personlig tränare. Brukar finnas sådana på alla gym. Av denne kan du få bra råd vad gäller träning och kost.

Trist att du tycker att det e skittråkigt att laga mat. Krast så är det det 60% procent av din träning... om inte mer, d.v.s. jätteviktigt. Se till att få i dig mycket protein efter träning. (tips är att börja äta mycket kycklingfilèer). Se till att få i dig kolhydrater före träning (ex. pasta). Då du har svårt att lägga på dig e det ingen fara med integet av det.

Det är viktigt att du är konsekvent med din träning och med din kost, ät regelbundet och helst på fasta tider 4-5 mål om dan.

För att få ökad volym på muskelmassan, lyft tungt 6-8 rep. X 3. Detta ger maximal ökad muskelmassa men du får ingen uthållighet i musklerna.

Självklart ska du oxo äta träningstillskott på detta. Lyck till!
 

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Du ska ha i dig 2g protein per kg du väger per dag, särskilt då du tränar. Tänk på att du bara kan tillgodogöra dig 30 g protein per måltid så sprid ut maten till 6-7 ggr om dagen. Gymmen har färdiga proteindrinkar, lite dyrare men godare. Lycka till! :tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vad du än gör köp inte gainer med vanljismak :3freak
somsagt gymgrosistens 4kgsbyttor är billiga (Gainers pro, heter den)

edit: Endel fakta och forum på www.halso.info
 
Last edited:

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Alingsås...om du nu gymmar på Hälsostudion är det bara o ta ett snack med Ingvar...


Och det lär ta några år för dig att bli "stor"...Så det är bara å sätta igng och läsa på om träning o kost! ;)
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Om du nu måste ha gainers så köp vassleprotein och dextro alt matro som du sedan blandar i vassledrinken och tar direkt efter träning. Éftersom du verkar mån om hur allt kostar så är detta ett billigare alt till gainers och funkerar exakt likadant om än bättre.

Mat ska du äta i mängder, mer än du anar. Äter du 6ggr om dagen men inte växer ska du äta ännu mer.
Ligg alltid på kaloriöverskott. Dvs ät fler kalorier än du bränner.

Träna 4ggr i veckan. Det räcker.

Åk iväg och inhandla kyckling, tonfisk, torsk, ris, potatis, kvarg (kesella) eller det kötter du gillar.

Var inte rädd för att tröttna på maten. Kan du inte käka ensidig kost är inte byggning någonting för dig, om du nu inte är en mästerkock som bor och trivs enormt i köket.

Håll dig främst till dessa övningar: Marklyft/raka marklyft, bänk/hantelpressar, chins, dips, knäböjj, rodd. Förutom dessa kan du kasta in lite bicepscurl, frenchpress (för triceps) samt framåtlutande hantellyft. Glöm inte vadträningen heller. Dessa övningar räcker gott och väl och du kan utföra alla dessa mha en stång/hantel samt en bänk/ställning.

Stor blir du inte på ett år. Det tar tid, nästan för lång tid.
Tänk även på att det är dyrt att bli stor. Mat/tillskott kostar pengar.

Träningsforum: Dessa borde duga..
Kolozzeum.com
Powerboard.se
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
cimf_baby#1 skrev:
Du ska ha i dig 2g protein per kg du väger per dag
Det är väldigt mkt protein det... skulle tippa på att jag normalt bara käkar ett gram per vikt och dag. Nog dags att förbättra matvanorna :gnissla
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Acrid skrev:
Alingsås...om du nu gymmar på Hälsostudion är det bara o ta ett snack med Ingvar...


Och det lär ta några år för dig att bli "stor"...Så det är bara å sätta igng och läsa på om träning o kost! ;)


jo visst är det hälsostudion som jag gymmar på. ska ta ett snack med ingvar.

har kikat runt lite nu på nätet och har nog kommit på vad jag behöver efter alla tipps. och jag ska nog ta en matlagnings-kurs så att jag kan få lite variation i maten ...

jag har för övrigt hört tidigare att vanilj inte ska vara någon höjdare, men om man gillar vanilj i övrigt då (vanilj-glass t.ex). är det inte likt i smaken?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top