jag vill bli fet, hjälp!

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
drängen skrev:
Har nog blivit lite missuppfattningar här :huvet de va väl viktökning de handlade om??? Hade jag gått upp dom kilona i rena muskler så får man väl ha gener som dom här belgian blue :D Kan bara intyga att jag gick upp dom kilona... Sen att de va muskler eller inte vet ja inte men stark blev ja i alla fall. Men nu när man passerat 30 sträcket e de inte lika kul längre :D


Det var väl rena muskler det handlade om från början!?!
Eller jag vet i fan, men nu fattar jag vad du menar iallafall :)
9Kg kroppsvikt kan man fixa på en månad, det håller jag helt med om :)
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Trango_B skrev:
Det var väl rena muskler det handlade om från början!?!
Eller jag vet i fan, men nu fattar jag vad du menar iallafall :)
9Kg kroppsvikt kan man fixa på en månad, det håller jag helt med om :)

nja jag vill inte bara öka i muskler. jag vill öka rent allmänt i vikt :fakta

har nu ätit gainer i 4 dagar och jag vet inte om jag inbillar mig men jag tror att det redan ger resultat?!

vägde mig igår, INNAN middag men med kläderna på: 75,5 kilo.

idag, INNAN middag och fortfarande med kläderna på: 76,6 kilo.

igår hade jag inte tränat men det har jag gjort idag. vägningen genomfördes på samma våg bägge dagarna. men jag har mina teorier. efter att ha börjat med gainern så har jag blivit mer hungrig hela tiden. äter, dricker gainer, 3 timmar senare är jag hungrig igen, äter, dricker gainer, 3 timmar senare är jag hungrig igen osv. känns som att jag har fått ett ökat sug på mat rent allmänt.

förut åt jag på oregelbundna tider och sällan mer än 3-4 ggr per dag. nu äter jag var tredje timma plus att jag dricker 40 gram gainer direkt efter maten, och 100 gram efter träningen (allt enligt instruktionerna).

är det någon mer än jag som har märkt ett ökat sug efter mat när ni har börjat med gainer?!?

mvh Calle
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
CJ900RR skrev:
är det någon mer än jag som har märkt ett ökat sug efter mat när ni har börjat med gainer?!?

Det beror på att en gainer innehåller snabba kolhydrater som fan.
Så dricker du den ensam så kommer du höja ditt blodsocker snabbt och sedan sänka det igen snabbt. När det sänks kommer suget efter mer mat automatiskt eftersom kroppen stränar efter att undvika blodsockerdippar.

Men om du dricker din gainer tillsammans med maten så borde det inte bli så.

I ditt fall är det bara att äta som fan av allt du ser. När du sedan tycker du väger tillräckligt så börjar du äta mindre igen men ändå lite mer än förr.
Då kommer du behålla din nya fina vikt :)

Gå och ÄT nått nu, du får inte sitta och läsa SH utan att ha något att tugga på om du ska nå ditt mål! Ställ en stor skål med kakor och godis vid datorn permanent. Köp en såndär som man kan sluta luft-tät för att alltid ha färskt snask vid datorn. Det är klockrent om man är godisgris(jag har det) :D
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Man kan pendla VÄLDIGT mycket i vikt på en dag...iallafall jag...ibland väger jag 76kg och ibland väger jag 73kg så är det med det...
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Trango_B skrev:
Det beror på att en gainer innehåller snabba kolhydrater som fan.
Så dricker du den ensam så kommer du höja ditt blodsocker snabbt och sedan sänka det igen snabbt. När det sänks kommer suget efter mer mat automatiskt eftersom kroppen stränar efter att undvika blodsockerdippar.

Men om du dricker din gainer tillsammans med maten så borde det inte bli så.

I ditt fall är det bara att äta som fan av allt du ser. När du sedan tycker du väger tillräckligt så börjar du äta mindre igen men ändå lite mer än förr.
Då kommer du behålla din nya fina vikt :)

Gå och ÄT nått nu, du får inte sitta och läsa SH utan att ha något att tugga på om du ska nå ditt mål! Ställ en stor skål med kakor och godis vid datorn permanent. Köp en såndär som man kan sluta luft-tät för att alltid ha färskt snask vid datorn. Det är klockrent om man är godisgris(jag har det) :D

ok då hänger jag med :tummenupp

har precis ätit massa kött och potatis hemma hos mina päron så jag är väldans mätt just nu. är dock ingen direkt godisgris, har aldrig varit det, men jag får väl sätta i mig massa annat. frukt, müsli, osv. eller är godis det bäst? :va
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
CJ900RR skrev:
ok då hänger jag med :tummenupp

har precis ätit massa kött och potatis hemma hos mina päron så jag är väldans mätt just nu. är dock ingen direkt godisgris, har aldrig varit det, men jag får väl sätta i mig massa annat. frukt, müsli, osv. eller är godis det bäst? :va


Det är bäst med musli osv.. men det går snabbare med godis.
Godis innehåller mer energi per tugga om man säger så.
Ska du få i dig en viss energimängd så är blir det mindre mat om
du äter godis än musli.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fan, ni är ju en gäng tonårstjejer med eran vikt. Använd spegeln! Det är där det skall märkas resultat! Vikt är ju bara en siffra, helt oviktigt.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Jahapp då har man gått upp ett kilo till. Vågen stannade på 77.6 igår innan middagen.Verkar som att pulvret ger resultat :banana

Satsar på 85 kilo innan maj :yoparty
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
CJ900RR skrev:
Jahapp då har man gått upp ett kilo till. Vågen stannade på 77.6 igår innan middagen.Verkar som att pulvret ger resultat :banana

Satsar på 85 kilo innan maj :yoparty

ok då satsar jag med. ska gå upp 10 kilo till i sommar varav 5 är muskler :yoparty

CJ900RR: vad har du för gainer?
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
t-rex skrev:
Fan, ni är ju en gäng tonårstjejer med eran vikt. Använd spegeln! Det är där det skall märkas resultat! Vikt är ju bara en siffra, helt oviktigt.
precis som trex säger är det spegeln eller det objektiva som ska se bra ut, inte nått nr...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top