jag vill bli fet, hjälp!

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Twosaint skrev:
jo jag skrev ju det, grovt bröd, nåt rått ägg ibland och nån burk tonfisk.
Ikväll vart det bröst och tog en gainomax och ska käka tonfisk....

hmm, när käkar du middag då?

du måste äta kolhydrater också. Annars gör bara kroppen om proteinet till det.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
DJM skrev:
hmm, när käkar du middag då?

du måste äta kolhydrater också. Annars gör bara kroppen om proteinet till det.

16:30 1dl Ris 1-1,5 stor kycklingfile (och 1dl är innan jag kokat det vilket motsvarar 1,4 "normal portion")
Det är middag..
Är inte ris och pasta kolhydrater ?
Gainomax 20g protein, 40g Kolhydrater 1,5g fett.

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Twosaint skrev:
16:30 1dl Ris 1-1,5 stor kycklingfile
Det är middag..
Är inte ris och pasta kolhydrater ?
Gainomax 20g protein, 40g Kolhydrater 1,5g fett.

okej, tycker jag är tidigt, Edit: du måste ju äta rejält efter träningen. Du förlorar mycket under träning och ska sedan fylla på det igen. Då räcker det inte med en gainomax och lite tonfisk.

joo det är det men jag menade att efter träningen. Där skrev du att du bara tar tonfisk eller nåt sånt. Men gainomax? som mjölk?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Twosaint skrev:
jo jag skrev ju det, grovt bröd, nåt rått ägg ibland och nån burk tonfisk.
Ikväll vart det bröst och tog en gainomax och ska käka tonfisk....

aa missade det!

edit:

Nu när jag har alla kostexperter här...
Efter träningen brukar jag trycka min proteindrink innan jag äter något annat, äter sen en redig middag. Har fått för mig att man ska göra så, har jag rätt/fel? varför?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Superbee skrev:
aa missade det!

edit:

Nu när jag har alla kostexperter här...
Efter träningen brukar jag trycka min proteindrink innan jag äter något annat, äter sen en redig middag. Har fått för mig att man ska göra så, har jag rätt/fel? varför?

Ja det är bra, men ät nåt med proteindrinken också, som musli eller nåt. Fast om du menar att du dricker den i omklädningsrumet så ok. Som sagt måste äta båda delarna. Sen efter 0.5-1h så äter du middagen.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
DJM skrev:
okej, tycker jag är tidigt, Edit: du måste ju äta rejält efter träningen. Du förlorar mycket under träning och ska sedan fylla på det igen. Då räcker det inte med en gainomax och lite tonfisk.

joo det är det men jag menade att efter träningen. Där skrev du att du bara tar tonfisk eller nåt sånt. Men gainomax? som mjölk?

jao det är lite olika brukar försöka träna innan och äta efter men ibland blir det inte så, är lite si och så med tiderna beroende på jobbet och folk runt omkring. Tycker ändå att jag är ganska duktig med kosten, säkert en massa jag skulle kunnat göra annorlunda men inte alltid det passar/funkar.
Resultatet av min kost och träning är jag nöjd med och tänker inte göra radikala förändringar förrän resultat uteblir.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Så vad jag behöver inhandla är alltså följande:

1. Ris (och kanske en riskokare)
2. Kyckling-filéer i massor
3. Tonfisk
4. Grovt bröd
5. Proteinpulver utav något slag (rådgör med dom på gymmet)

Ägg har jag massor, typ 22 st. Gröt äter jag varje morgon redan. Potatis hatar jag så det tänker jag inte slänga i mig. Någon som har tips på någon sås? Tonfisk, kycklingfilé och ris är väldigt torra maträtter. Kan jag inte äta pasta innan träningen? Det är väl mycket snabba kolhydrater i det?

Osså ska jag visst dra ner på träningen oxå. Det var ju synd jag trivs ju på gymmet (mycket :tuttar :tungan ).

Nu ser mitt schema ut såhär:

1. Rygg och biceps
2. Ben och axlar
3. Bröst och triceps

Det funkar bra men jag hatar att träna ben ironiskt nog. Är det någon här som delar upp benen på 2 dagar (en dag framsida och en dag baksida)? Funderar på att göra det..

Återigen, tack för alla tips :tummenupp

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
CJ900RR skrev:
hatar jag så det tänker jag inte slänga i mig. Någon som har tips på någon sås?

Bara något jag brukar göra om det är optimalt det vettifan.

Om det är gott ja det är upp till dig men man kan variera mycket.

1 tetra med icas krossade tomater (den som är smaksatt med chili är god)
1/2 gul lök
2 burkar icas tonfisk i vatten

Stek löken, släng i tonfisken, häll över tomaterna och krydda efter eget behag.Låt det puttra en stund. Ibland tar jag den med basilika, slänger i oregano och en klyfta vitlök då får den en mer italiensk touch. Och när jag har chili skär jag ibland upp feferoni och kastar i. Fördelen med den här rätten är att du kan alltid ha den hemma inget som blir dåligt. Självklart kokar jag pasta i mängder till den.

Kycklingfile skär jag upp i mindre bitar ibland, steker och häller i icas thai sweet chili,skvätter på lite soya, vanlig chili sås och tabasco. kryddar lite sporadiskt med grillkrydda och peppar (ja jag gillar stark mat).

Är lämpligt till ris

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
CJ900RR skrev:

3. Tonfisk
4. Grovt bröd

Superbee har redan sett dom här fuckade korten på min frys :kocko

10kg Kyckling, 10kg Fläskfile, tonfisk och branflakes =)

bara att börja shoppa

Bifogat

• frysenkyckling.JPG
    frysenkyckling.JPG
    68.7 KB · Visningar: 68
  • frysenfläsk.JPG
    frysenfläsk.JPG
    71 KB · Visningar: 83
  • skafferiet.JPG
    skafferiet.JPG
    107.4 KB · Visningar: 74

sandstream

Guest
Köpte själv tonfisk för ett tag sedan, 3 burkar.
Åt en halv och slängde resten, fy fan vad äckligt det är.

Att gå upp i vikt, och då menar jag muskelmassa och inte fett, tar mer tid än man tror och kräver mycket av den som ska göra det.
Äta rätt, äta mycket och träna ordentligt.
Få orkar med det utan kör bara några månader och ledsnar.

Steroider fungerar säkert bra för musklerna men inget vidare för hjärnan.
Har många bekanta som käkat sånt och ingen av dem gick det bra för :(

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
CJ900RR skrev:

3. Tonfisk
4. Grovt bröd

Ägg har jag massor, typ 22 st. Gröt äter jag varje morgon redan. Potatis hatar jag så det tänker jag inte slänga i mig. Någon som har tips på någon sås? Tonfisk, kycklingfilé och ris är väldigt torra maträtter. Kan jag inte äta pasta innan träningen? Det är väl mycket snabba kolhydrater i det?

Osså ska jag visst dra ner på träningen oxå. Det var ju synd jag trivs ju på gymmet (mycket :tuttar :tungan ).

Nu ser mitt schema ut såhär:

1. Rygg och biceps
2. Ben och axlar
3. Bröst och triceps

Det funkar bra men jag hatar att träna ben ironiskt nog. Är det någon här som delar upp benen på 2 dagar (en dag framsida och en dag baksida)? Funderar på att göra det..

Återigen, tack för alla tips :tummenupp

Du ska inte ha snabba kolhydrater innan träningen. Där ska det vara långsamma.

Mage då? kör det sista du gör. Om det känns bra kör på det.

Efter ett tag kommer du tycka ben är roligt. Det är skit sköj att köra när man kommer in i det, och det börjar hända nåt.

Köp inge skit kyckling. Köp svenskt. Inge willys 10kg för 40kr eller vad det finns. Fyfan.

Gixxer-6:an

Medlem
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N, 2008
Har hört att man ska äta snabb energi (frukt) cirka 15 minuter efter träningen och sedan stadig middag enligt kostcirkeln 1-1,5 timme efter.
Ett annat tips är att man äter sig mätt och sedan dricker sig mättare (proteindryck,äggröra,soppa).
Och käka precis innan du lägger dig på kvällen.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Undrar hur stor vinsten är med att äta enormt tråkigt och nyttigt, eller bara äte lite större portioner av"vanlig" mat och träna mer...
Har aldrig sett en otränad och fet bonde eller skogshuggare, och inte har man sett dom äta kycklingfile och proteinpulver.

Visst gör det säkert skillnad, men hur mycket? Känns ungefär som att plana toppen 3mm på en kadett 1,6.
Tänkte mest på att när man blir extrem så är det lätt att det blir så tråkigt att man bara orkar i några månader.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
juha01 skrev:
Undrar hur stor vinsten är med att äta enormt tråkigt och nyttigt, eller bara äte lite större portioner av"vanlig" mat och träna mer...
Har aldrig sett en otränad och fet bonde eller skogshuggare, och inte har man sett dom äta kycklingfile och proteinpulver.

Visst gör det säkert skillnad, men hur mycket? Känns ungefär som att plana toppen 3mm på en kadett 1,6.
Tänkte mest på att när man blir extrem så är det lätt att det blir så tråkigt att man bara orkar i några månader.

Word :tummenupp

Om man ska göra absoluta toppresultat och ligga precis på gränsen till vad som är möjligt så måste man optimera maten totalt. Men annars så behöver man inte bry sig så j-a mycket om vilken typ av mat man äter. Det viktiga är att man äter ungefär rätt energimängd totalt sett. Sedan ska man ju undvika att äta massor av mättade fetter och socker av hälsoskäl.

Ät hyffsat bra och i rätt mängd och träna stenhårt. Det är träningen det hänger på om man ska öka i muskler.

Och det viktigaste, se till att må bra!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det lilla jag har lärt mig hittills...

Äta? När man tränar hårt? När man är sugen... och det är man mest hela tiden
- om man tänker lite på det. Minst 6 ggr per dygn. Kalla fingrar är min "väckarklocka", det kommer ca 30 minuter före hungern.

Äta ska du göra direkt efter träning. Då behövs även väldigt lite insulin för att tillgodogöra sig energin. Upp till 1-1/2 timme efter hård träning är kroppen uppe på högvarv och suger åt sig allt den kan få. Bästa kompromissen är väl att ha ett par mackor i gym-bägen som du äter på plats och sen käkar ordentligt så snart som möjligt. Sen kan man ju lägga pengar på konstgjorda saker... men Kajsa Varg är nog bäst & billigast i längden.

Käka precis innan man lägger sig kan man göra om man precis har tränat, men då går det iaf inte att somna. Jag ser till att vara "clean" minst 2 timmar innan sängen. Sover bäst då.

Gixxer-6:an skrev:
Har hört att man ska äta snabb energi (frukt) cirka 15 minuter efter träningen och sedan stadig middag enligt kostcirkeln 1-1,5 timme efter.
Ett annat tips är att man äter sig mätt och sedan dricker sig mättare (proteindryck,äggröra,soppa).
Och käka precis innan du lägger dig på kvällen.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Att dela upp benen på 2 pass fungerar utmärkt! Känns som att man (jag) kan piska dom extra mycket då...Det är bara o testa o se ifall det är ngt för dig.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Twosaint skrev:
Superbee har redan sett dom här fuckade korten på min frys :kocko

10kg Kyckling, 10kg Fläskfile, tonfisk och branflakes =)

bara att börja shoppa

Jag ska bräcka dig!!! vänta bara :7peta

går fyllde jag på med 1,5kg makrillfile! :yoparty

ps. tonfisken är också uppbunkrad :fyllisar

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
DJM skrev:
Du ska inte ha snabba kolhydrater innan träningen. Där ska det vara långsamma.

Mage då? kör det sista du gör. Om det känns bra kör på det.

Efter ett tag kommer du tycka ben är roligt. Det är skit sköj att köra när man kommer in i det, och det börjar hända nåt.

Köp inge skit kyckling. Köp svenskt. Inge willys 10kg för 40kr eller vad det finns. Fyfan.

ok vad för mat innehåller långsamma kolhydrater då? eller räcker det med något kosttillskott?

mage glömde jag att skriva, det kör jag efter varje pass. ska prova att dela upp benen på 2 dagar och ser om det blir roligare/bättre...

Twosaint skrev:
Bara något jag brukar göra om det är optimalt det vettifan.

Om det är gott ja det är upp till dig men man kan variera mycket.

1 tetra med icas krossade tomater (den som är smaksatt med chili är god)
1/2 gul lök
2 burkar icas tonfisk i vatten

Stek löken, släng i tonfisken, häll över tomaterna och krydda efter eget behag.Låt det puttra en stund. Ibland tar jag den med basilika, slänger i oregano och en klyfta vitlök då får den en mer italiensk touch. Och när jag har chili skär jag ibland upp feferoni och kastar i. Fördelen med den här rätten är att du kan alltid ha den hemma inget som blir dåligt. Självklart kokar jag pasta i mängder till den.

Kycklingfile skär jag upp i mindre bitar ibland, steker och häller i icas thai sweet chili,skvätter på lite soya, vanlig chili sås och tabasco. kryddar lite sporadiskt med grillkrydda och peppar (ja jag gillar stark mat).

Är lämpligt till ris

Tack för recepten, ska prova dom!

Vill bara poängtera för alla här att jag inte har några planer på att bli någon jätte-muskel-belgian-blue-typ, utan bara få ett större omfång rent allmänt och se lite biffig ut. Som det är nu är jag allt för smal med tänstickor till ben och bröst och bringa som en frukost-flinga :4skrika

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
CJ900RR skrev:
ok vad för mat innehåller långsamma kolhydrater då? eller räcker det med något kosttillskott?

Ris, pasta, mörkt fullkornsbröd, surdegsbröd (om du nu måste ha bröd)...sök på glykemiskt index för att hitta vad som är snabbt o långsamt. Ex. 40 är långsamt 110 är snabbt. Glöm kosttillskott för långsamma kolhydrater...ät mat istället.

Vill bara poängtera för alla här att jag inte har några planer på att bli någon jätte-muskel-belgian-blue-typ, utan bara få ett större omfång rent allmänt och se lite biffig ut. Som det är nu är jag allt för smal med tänstickor till ben och bröst och bringa som en frukost-flinga :4skrika

"Jätte-muskel-belgian-blue-typ" kommer du inte att bli om du inte 1) tränar i minst 10-20 år och då sköter kost,träning och vila, 2) trycker något, tränar o äter o vilar som ovanstående fast resultaten kommer på färre år...Du måste ändå sköta allt annat som vanligt. Sumsumarum: Oroa dig inte för belgian blue :tummenupp

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
´Började träna för två månader sen. kör varranan dag. jag är 194 och väger just nu 67 kg. det har börjat synnas lite muskler nu med betoning på lite. men nu till problemet. har fått flunsan kommer jag tappa det lilla jag lyckats bygga upp eller?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln