jag vill bli fet, hjälp!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
CJ900RR skrev:
jo visst är det hälsostudion som jag gymmar på. ska ta ett snack med ingvar.

har kikat runt lite nu på nätet och har nog kommit på vad jag behöver efter alla tipps. och jag ska nog ta en matlagnings-kurs så att jag kan få lite variation i maten ...

jag har för övrigt hört tidigare att vanilj inte ska vara någon höjdare, men om man gillar vanilj i övrigt då (vanilj-glass t.ex). är det inte likt i smaken?

Jag gillar vaniljglass men de vaniljgainers jag smakat har verkligen grym estersmak, ingen höjdare

Choklad tycker nog alla om
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
....eller så väntar ni bara ett par år. De flesta av oss blir grymt besvikna över vad naturen gör med våra kroppar mellan 25-30års ålder. Vare sig kaggen kommer vid 20 eller 30 så kommer den för de flesta av oss så att äta sig grov låter som en sällsynt dum ide för mopedister och andra knattar födda efter 80 :)
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Sen till alla som tycker "prepptorskar" är tragiska människor. Varför? Visst kan det rubba en hel del värden i kroppen, men det får väll stå för dem?

Vissa kanske lider utav taskigt självfortroende vilket försämras då de inte växer som de vill. Varför de inte växer är väll pga deras okunskap vad gäller byggning och hur mycket man ska äta/träna osv. Därför boostar de upp träningen med prepps. Precis som tjejer lägger in silikon för att bättra på utseendet/självförtroendet. Lite konstig jämförelse kanske men ändå..

Steroider olagligt? ja.. Att köra för fort är också olagligt.. Så jag tycker inte man ska dra alla över en och samma linje.


Varför det kan tyckas att jag försvarar dessa människor är väll pga att jag tränat några år nu och känner ett par, som de flesta ser det "prepptorskar", och dessa människor är hur snälla och vanliga människor som helst. Det enda som skiljer dem från "svensson" är väl deras storlek, annars är de helschyssta, vissa med familj och tom volvo och hund.
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
CJ900RR skrev:
jo visst är det hälsostudion som jag gymmar på. ska ta ett snack med ingvar.

har kikat runt lite nu på nätet och har nog kommit på vad jag behöver efter alla tipps. och jag ska nog ta en matlagnings-kurs så att jag kan få lite variation i maten ...

jag har för övrigt hört tidigare att vanilj inte ska vara någon höjdare, men om man gillar vanilj i övrigt då (vanilj-glass t.ex). är det inte likt i smaken?


:tummenupp

Variation?

Ris, kyckling
Ris, tonfisk
Makrill
Kesella
Keso

... det är fina grejjer det! :D


Vanilj är :näsblod
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Tack för att ni får det att kännas bra att vara en senig jäkel och nöjd med det! :tummenupp
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Acrid skrev:
:tummenupp

Variation?

Ris, kyckling
Ris, tonfisk
Makrill
Kesella
Keso

... det är fina grejjer det! :D


Vanilj är :näsblod

Jag varierar mig som fan

Måltid
1. Gröt + proteinpulver (frukost)
2. Kycklingfile + kebabsås
3. Kycklingfile + kebabsås + potatis + grönsak
4. Kycklingfile + kebabsås + potatis + grönsak
5. Banan + proteinpulver (efter träning)
6. Kycklingfile + kebabsås + potatis + grönsak
7. Makrill + inget alls
8. Kycklingfile + kebabsås

Detta blir

400g protein
100g fett
100g kolhydrat

2900kcal

Kebabsåsen är gjord på rapsolja och har således perfekt fettsammansättning.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
thopa skrev:
Sen till alla som tycker "prepptorskar" är tragiska människor. Varför? Visst kan det rubba en hel del värden i kroppen, men det får väll stå för dem?

Vissa kanske lider utav taskigt självfortroende vilket försämras då de inte växer som de vill. Varför de inte växer är väll pga deras okunskap vad gäller byggning och hur mycket man ska äta/träna osv. Därför boostar de upp träningen med prepps. Precis som tjejer lägger in silikon för att bättra på utseendet/självförtroendet. Lite konstig jämförelse kanske men ändå..

Steroider olagligt? ja.. Att köra för fort är också olagligt.. Så jag tycker inte man ska dra alla över en och samma linje.


Varför det kan tyckas att jag försvarar dessa människor är väll pga att jag tränat några år nu och känner ett par, som de flesta ser det "prepptorskar", och dessa människor är hur snälla och vanliga människor som helst. Det enda som skiljer dem från "svensson" är väl deras storlek, annars är de helschyssta, vissa med familj och tom volvo och hund.

Man kan ju faktiskt avlida.
Vet själv en del som tar och fungerar precis som alla andra men att de just har den storleken alla andra byggare vill ha.....
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Såhär ser min dag ut.
07:00 Tar cykeln cyklar 98% i 5-7min äter banan .
09:00 Proteinshake (alt burk tonfisk eller grovt bröd)
12:00 1dl Ris, 1-1,5 stor kycklingfile (alt burk tonfisk)
15:00 Banan (alt tonfisk)
16:30 1dl Ris 1-1,5 stor kycklingfile

Gymmet 3ggr i veckan och ev cykeln 5-10min varje dag.
Efer träning slänger jag i mig en gainomax ibland, kan jag dricka när som hellst oxå huruvida det är bra eller inte vettifan.
Riset växlas med pasta, Kycklingen med fläskfile eller tonfisk.
Kvällsfika grovt bröd. Slänger i mig ett rått ägg lite nu och då.
På helgerna kan frukosten bestå av en burk tonfisk.

Nån gång i veckan blir det mammas mat.
Nån gång i veckan slänger jag in en kebabrulle eller ett stort hamburgermål.

På tal om det där att preppa.
Jävligt roligt att höra "Bola jävel" " va fan haru tryckt då ?" på stan.
Dom har ingen jävla aning om vad man äter för ensidig kost och gör uppoffringar.

Hmm det här vart totalt ostrukturerat nån som fattar något ?
 
Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Börja med att äta var 3dje timme.

Du äter en bra frukost, med havregrynsgröt, linfrön, 1-2 mackor.

Kl 9 tar du ett äpple och proteinpulver, sen lunch som vanligt, tonfisk eller kycklingfile och ris.

kl 15 tar du kesella och fil eller nåt.

innan träning

efter träning

middag

kvällsmål.

Tänk på att ta inte för tunga vikter. Lovar att strikt och att du precis ut dig efter 8 reps eller nåt ger mycket bättre. Fast alla är vi olika. Kör först ett strikt schema sen byt lite och så.

Tycker också du tränar för mycket, 4ggr i veckan räcker. Tänk så, som en sa i en tidning. "Det var när jag lärde mig vila som jag blev stor!"
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Mavve skrev:
Funkar det då?
Går du upp i vikt?

Om du hade varit 210cm lång hade du nog inte gjort det :tungan

Hmm :va
Nej jag är ju bara 175 eller nåt sånt, behöver inte gå upp mer i vikt håller vikten jag har och just nu omvandlar jag fett till muskler. Mitten på april och maj ut ska jag ta bort mammas mat och "svull-maten" (om det går) och öka motionen måste ju väga in inför "Beach 2005" :D
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Skulle också behöva lägga på mig +10kg. Men eftersom jag fortfarande susar runt på mina 125cc är det nog ingen idé. Mera vikt skulle bara sänka den redan handikappade toppfarten :huvet
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Trango?

Alltså.

Om man nu äter bara protein i ett mål, då gör väl kroppen om det till kolhydrater? Man måste äta båda för att det ska bli "rätt"?

Eller har jag fel?
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
DJM skrev:
Trango?

Alltså.

Om man nu äter bara protein i ett mål, då gör väl kroppen om det till kolhydrater? Man måste äta båda för att det ska bli "rätt"?

Eller har jag fel?

Helt rätt :tummenupp
 

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha FZ1-N
Träna varannan dag och träna bara en muskelgrupp i taget vill du bygga ska du gö få reps (6 max)
Vill du bli uthålligare gör 10/12 reppare.
Som sagt maten är viktig men du behöver kosttillskott super gainer fuel eller Mega Mass fuel rekomenderar jag med tanke på att det inehåller REJÄLT med kolhydrater.
VICKTIGT
tänk inte på hur mycke vikter du har på när du tränar skit i det det vicktiga är att utföra övningen RICKTIGT
fråga nån på gymmet om du gör rätt
Om du gjort fel märker du det då får du sänka vikterna en hel del tro mig.
Keep up the god work
Det är ju snart beatch 2005
OBS ingen vill väl stå i vassen?
hehe
Lycka till
Bifffen
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
alltså ni kan ju inleda med att börja äta en påse chips om dagen ifall ni vill bli feta. det är inte så avancerat
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Superbee skrev:
Vafasen käkar du inge kvällsmål?!!!

jo jag skrev ju det, grovt bröd, nåt rått ägg ibland och nån burk tonfisk.
Ikväll vart det bröst och tog en gainomax och ska käka tonfisk....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top