jag vill bli fet, hjälp!

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Superbee skrev:
Jag ska bräcka dig!!! vänta bara :7peta

går fyllde jag på med 1,5kg makrillfile! :yoparty

ps. tonfisken är också uppbunkrad :fyllisar

bara du inte äter dig less på skiten...mammas mat är god oxå :tummenupp

hmm snart knäcker du nog mig i bänken oxå... :huvet
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Twosaint skrev:
bara du inte äter dig less på skiten...mammas mat är god oxå :tummenupp

hmm snart knäcker du nog mig i bänken oxå... :huvet

mjae mjae vi får allt se! de här små kycklingbrösten är inte kapabla till o lyfta mycket :rofl
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Bästa träningsforumet där man kan ställa mer frågor?
Som sporthoj.com fast med träningsforum.. :tummenupp
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
CJ900RR skrev:
ok vad för mat innehåller långsamma kolhydrater då? eller räcker det med något kosttillskott?

mage glömde jag att skriva, det kör jag efter varje pass. ska prova att dela upp benen på 2 dagar och ser om det blir roligare/bättre...


Acrid svarade på det första.

Tänk på att träna inte samma muskelgrupper 2dagar efter varann. Det tar minst 48h för muskeln att bygga upp sig igen. När du tränar så tar du sönder muskeln och när du vilar då byggs muskeln upp igen, fast blir lite större varje gång. observera "lite"

Sen ett tips, fast träna som du gör nu. Att armarna är viktigt att vila, annars har dom svårt att växa. Du använder dom i nästan varenda övning.

Men kör på du, du kommer fatta lite längre in när du kommit in i allt.
 

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Ort
hässleholm
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
ja är 185 o väger 70kg så hittar du nått som funkar så får du gärna meddela mig :p
ja har försökt gå upp mycke i vikt sen 9an, gav upp för nått årsen :rolleyes:
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
ebbaklasa skrev:
ja är 185 o väger 70kg så hittar du nått som funkar så får du gärna meddela mig :p
ja har försökt gå upp mycke i vikt sen 9an, gav upp för nått årsen :rolleyes:


gör som vi förklarar här så lovar jag att du kommer gå upp i vikt. Då "muskelvikt"
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
ok min dag idag

frukost 07,30

4 mackor med ost o skinka, kaffe (nääe jag är ingen morgonmänniska låt mig ha min frukost!)

08,45

2 knäckemackor med 125g makrillfilé

13,20 lunch

Redigt mycket fläsk, Potatis o nån skum Kebabsås alá Trango_B

sen därimellan blev de inte mycket men stod mig bra på lunchen...

20,40

Torskgratäng + en portion Tripple whey fuel + grovt bröd

22,30

Sallad + burk m. tonfisk

Ok kommentarer på min kost idag????!
Var hårda men ge fan i o kommentera frukosten bara :rofl
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Superbee skrev:
ok min dag idag

frukost 07,30

4 mackor med ost o skinka, kaffe (nääe jag är ingen morgonmänniska låt mig ha min frukost!)

08,45

2 knäckemackor med 125g makrillfilé

13,20 lunch

Redigt mycket fläsk, Potatis o nån skum Kebabsås alá Trango_B

sen därimellan blev de inte mycket men stod mig bra på lunchen...

20,40

Torskgratäng + en portion Tripple whey fuel + grovt bröd

22,30

Sallad + burk m. tonfisk

Ok kommentarer på min kost idag????!
Var hårda men ge fan i o kommentera frukosten bara :rofl


jaa, de va ju.. annorlunda. Nerå.

Äpple är bra för dom små målen också!

Men du måste klämma ihop några mål mellan lunch och middagen. Minst 2, ett mellanmål, ett mål innan träningen och ett efter. Sen middag
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
ebbaklasa skrev:
ja är 185 o väger 70kg så hittar du nått som funkar så får du gärna meddela mig :p
ja har försökt gå upp mycke i vikt sen 9an, gav upp för nått årsen :rolleyes:


Jag tror att det är olämpligt att "göra om" sin kropp till något man i naturen inte är. Är du 185/70 så är du! Om du inte missköter din kropp såklart...

Jag är 172/72 för tillfället, smala ben som fasen osv(redig kagge trots att enligt siffrorna är smal...:va) Det minsta jag lyckats vägt är 68 och då hade jag ändå lite kagge (inte sånt där fjollfett utan kagge). Det gick tamejtusan inte att gå ner mer med "vanliga" metoder. Hade jag undernärt mig ordentligt och tränat ännu mer så hade det såklart gett resultat, men till vad?!
Alltså är det meningen att det ska se ut så.. Samma med dagens jättepinniga tjejer. Det är ohälsa, inte hälsa. Dom varnar oss på ssk-utb att när vi ska injicera läkemedel i modellsmala tjejer så funkar inte den vanliga tekniken...

Alltså: Träna är skitbra, men att förändra sin kropp till något den inte är kommer nog att straffa sig förr eller senare. Visst, bli starkare är en sak, men att träna för att se ut på ett visst sätt är nog ingen hit.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
DJM skrev:
jaa, de va ju.. annorlunda. Nerå.

Äpple är bra för dom små målen också!

Men du måste klämma ihop några mål mellan lunch och middagen. Minst 2, ett mellanmål, ett mål innan träningen och ett efter. Sen middag

ska klämma in lite bananas! :banana
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
ryss femmor funkar förträffligt tills man lägger av, speciellt överdosering :)
Se på mig :) heheheh
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Vill du bli fet så kan du ju prova att göra som han i "super size me", gå på en ren mc donalds diet!!! Du kommer garanterat att gå upp i vikt!!! :hoppa
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Tejna ....

Läste lite av det du skrivit o andra här.... Du borde ta råd av nån som tränat ett tag o tro inte på allt skit om tabletter o sånt .. det skadar mer än det ger.. Det bästa är jo vanligt mat, fisk , kött , mycket ägg,o pasta, ät mest efter du har varit på gym o pressat hårt.. Ät vanligt .. ca 3 stora mellanmål om dagen ( om du matar mer mat i dig än du gör av med så får du mage/ större magsäck alltså), o så lite mellanmål med grönsaker och frukt får du absolut inte glömma.. om du nu vill öka lite snabbare så kan du köra mer Gainer/ olika proteindrinkar ( testa olika , den du har valt kanske inte funkar lika mycket som på en annan) o så kan du ta creatin( du ökar i vätskan i kroppen , men när du har uppehåll så minskar volymen ca 30% av det du har byggt upp).. o sen e det viktigt att du inte stressar med träningen, inte stressar överhuvudtaget,och bra sömn, minst 6-7 timmar .. kör hårt o ät mycket lagad mat, det lönar sig i längden..tro mig !! :tummenupp
 
Last edited:

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
tja alla på detta forumet.. jag undrar om det går bra att ta maxgain även om man bara är 17 år? jag ligger på 182/60 och har tränat varannan kväll sen i somras. det har inte hänt mycket kan jag säga. kanske har gått upp ett halft kilo i vikt. om inte maxgain är bra innan man blir äldre finns det nåt annat? hur mycket/ofta ska man ta då också? tack på förhand!
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
helt klart intressant tråd.. hur är det med ägg? hur många kan man stoppa i sig efter träningen om man för en gångs skull inte har tid att slänga ihop någon mat? Och bara kör på gainersweight och 4-5st ägg.. "sjejka" och sen svälja?
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Efter att ha skummat igenom tråden lite så får jag uppfattningen av att de flesta koncentrerar sig på protein efter träning. Proteinet är viktigt men efter just träningen behöver du inte så fruktansvärt mycket.
Det är en mycket lång och energikrävande process att spjälka protein, och kroppen behöver SNABB energi efter träning. Därför kan det vara bra att även proteinen som man får i sig äfter träning är lättspjälkat, som t.ex i en gainer.

När du tränar får du en katabol (muskelnedbrytande) effekt i musklerna och den stoppas genom att äta SNABBA kolhydrater. Undvik socker som inte är en "bra" snabb kolhydrat. Försök få i dig 1-1,4g snabba kolhydrater per kg kroppsvikt.
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Och då ska man äta för mat?? Ge enkla och lätta exempel.. hatar stå vid spisen.. säger du.. ät 15 råa ägg efter varje träning så gör jag det! Vill ha det enkelt..

valentinic skrev:
Efter att ha skummat igenom tråden lite så får jag uppfattningen av att de flesta koncentrerar sig på protein efter träning. Proteinet är viktigt men efter just träningen behöver du inte så fruktansvärt mycket.
Det är en mycket lång och energikrävande process att spjälka protein, och kroppen behöver SNABB energi efter träning. Därför kan det vara bra att även proteinen som man får i sig äfter träning är lättspjälkat, som t.ex i en gainer.

När du tränar får du en katabol (muskelnedbrytande) effekt i musklerna och den stoppas genom att äta SNABBA kolhydrater. Undvik socker som inte är en "bra" snabb kolhydrat. Försök få i dig 1-1,4g snabba kolhydrater per kg kroppsvikt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top