Jag vill ha "akta barn" skyltar på vår gata!

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Dominator-Rocks

Guest
Vart vänder jag mig?
VV Kommun.. ?

Edit: Vore också jävligt schyst med sånnadärninga blomlådor, som verkligen tvingar folk att hålla nere hastigheten.

Jag kan vattna dom! :nicka

800px-Akta_k%C3%B6r_sakta,_lekande_barn._En_skylt_i_%C3%96stra_Eneby,_Norrk%C3%B6ping,_den_10_juli_2007.JPG

bloml%C3%A5dor.jpg

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det vill kärringen på bogan också ha...

Varför ska vi inte få brassa helvet utanför dig?

Ska alla ha skyltar och blomlådor där dom bor så blir det ju inga högfartsträckor kvar!

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Jag vill ha en skylt med följande bild på min gata:
n5562111387_7028.jpg

Vem vare som kasta?!

Detta lär ju defakto få folk att stanna och ha en lång funderare över vad han ska göra med sin fucking skjorta?

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det vill kärringen på bogan också ha...

Varför ska vi inte få brassa helvet utanför dig?

Ska alla ha skyltar och blomlådor där dom bor så blir det ju inga högfartsträckor kvar!
Nice har alltid tyckt att bogan behöver en chikan. :D

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Kostar 3 lax hos min kommun, och vattna själv.

Bara och ringa och kolla läget.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst äre jobbigt!

Näe, det är fördjävligt!

En liten vägsnutt jag ofta åker som tidigare var 70 sträcka har på senare tid blivit 50 och i år TOM fått en farthinder-chikan för att pappskallar har byggt hus där.

Nu leder dom förbi E4an där på kvällarna också, så det är ständiga köer i chikanen, som tur är så kan man kugga ner två steg och ta förbi kön på vägrenen när man kör motorcykel.

Dominator-Rocks

Guest
Näe, det är fördjävligt!

En liten vägsnutt jag ofta åker som tidigare var 70 sträcka har på senare tid blivit 50 och i år TOM fått en farthinder-chikan för att pappskallar har byggt hus där.

Nu leder dom förbi E4an där på kvällarna också, så det är ständiga köer i chikanen, som tur är så kan man kugga ner två steg och ta förbi kön på vägrenen när man kör motorcykel.

Vägguppen är ju bäst dom tar man enklast/roligast på bakhjulet!

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Dom där akta barn kör sakta skyltarna är väl oftast hemmagjorda av dom som bor efter gatan!? Har sett ett antal mer eller mindre sofistikerade såna skyltar så jag antar att det är så.

Blomlådorna är då iaf inget hinder för fortkörande motorcyklister och "sportbilsförare", verkar vara en sport för många att ta chikanen dom bildar i så hög fart som möjligt! Har en kompis som kör grusbil och köra ofta ut lass till diverse byggprojekt i stans villaområden, han har ett antal såna där blomlådor på sitt samvete :D

Näe, det är fördjävligt!

Röbäck?

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Jaaaa.. chican i rallyvägen :)

Måste kottarna leka på vägen då? Är inte gräsmattan klar? :va

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98
Jag vill ha en skylt med följande bild på min gata:
n5562111387_7028.jpg

Vem vare som kasta?!

Detta lär ju defakto få folk att stanna och ha en lång funderare över vad han ska göra med sin fucking skjorta?

Hörde på radion att han fyller år idag, så han kan ju alltid önska sig en ny... :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har en kompis som kör grusbil och köra ofta ut lass till diverse byggprojekt i stans villaområden, han har ett antal såna där blomlådor på sitt samvete :D

Röbäck?

Jag brukade mosa blomlådor då jag körde landrover med 35" däck också.
Däcken stack ut framför/under stötfångaren så att det klättrade bra, en gång mosades inte lådan utan fasnade under tröskelt så att jag fick köra slalom en stund så att benen vek sig...
(till saken hör att det var hembyggda blomlådor utan tillstånd, som dessutom räddningsverket hade krävt att dom skulle bortforslas)

Japp, Röbäck, gamla riksvägen.

Pronger

wheeeeeeelie
Gick med
6 Mar 2006
Hoj
Yamaha Supermotard 2005
dom finns att köpa lite här o var, minns ingen affär just nu. Dom lär ju inte vara så dyra.

Ekerholm

Guest
annars så får du göra som en familj gjorde där jag är upp växt.. det var en bil som körde för fort där jämt.. och det hjälpte inte att säga till honom att köra sakta... så en dag när han kom och åkte förbi så kastade dom ut en grej (tror det var en fotboll) precis framför honom så han fick verkligen ställa sig på bromsen.. efter det så tog han det jävligt lugnt.. han var väl liv rädd att vi skulle kasta ut fler grejer... så testa det det funkade för oss iaf

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati