Jag vill ha boktips!

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Leif GW Persson. Men hans böcker Måste man ta i kornologisk ordning om det ska vara någon vits. Jag tog dem tyvärr i fel. Men de är väldigt bra. Börja alltså med de allra första böckerna för 20 år sedan och ta dem i ordning fram till sista.

Roslund och Hellström. Bästa böckerna jag någonsin läst förmodligen.

Stieg Larsson, Millenium serien, i rätt ordning.

Peter Robertsson. En bit av mitt hjärta. (Den enda jag läst av honom)

De flesta böcker skall man absolut ta sig igenom kronologiskt. Men speciellt GW.

Infiltratören och Camorra är nog jäkligt bra också.

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Läser inte så mycket längre men SVENSK MAFFIA fastnade jag i så det blir mitt tips!:)

Jag fick upp ögonen för den Svensk Maffia och köpte den nu när jag läser Jens bok Snabba Cash (måste ha nästa projekt klart innan förra är slut :hihi ). Lilla Sverige är inte så lugnt och fridfullt...:gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Det känns som att man går miste om något om man skaffar den som ljudbok :3freak

Infiltratören och Camorra är nog jäkligt bra också.

Dessa tror jag också på, de övriga du räknade upp lät inte lika lockande. Stieg Larsson skulle jag inte ta i med tång, har börjat läsa hans skit men det var sämre än insändarna i lokalblaskan :(

Edit/ Jag har redan rest iväg och kommit hem igen så just nu behöver jag inga boktips men om någon annan behöver det så varsågod att använda denna tråd, vi måste tänka miljövänligt och spara på utrymmet!

Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Det känns som att man går miste om något om man skaffar den som ljudbok :3freak

Dessa tror jag också på, de övriga du räknade upp lät inte lika lockande. Stieg Larsson skulle jag inte ta i med tång, har börjat läsa hans skit men det var sämre än insändarna i lokalblaskan :(

Edit/ Jag har redan rest iväg och kommit hem igen så just nu behöver jag inga boktips men om någon annan behöver det så varsågod att använda denna tråd, vi måste tänka miljövänligt och spara på utrymmet!

Jag lovar dig att du inte blir besviken på Roslund och Hellström. Det finns många bra böcker. Men få böcker som lämnar läsaren påverkad. Deras böcker gör det. De berör viktiga ämnen från olika vinklar, samtidigt som de skriver spännande och intelligenta berättelser. Ett måste helt enkelt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag lovar dig att du inte blir besviken på Roslund och Hellström. Det finns många bra böcker. Men få böcker som lämnar läsaren påverkad. Deras böcker gör det. De berör viktiga ämnen från olika vinklar, samtidigt som de skriver spännande och intelligenta berättelser. Ett måste helt enkelt.

Då kan du få ge mig en snabb recension på dem, vad handlar de om etc :) Jag kanske får ta dig på orden, det var mer Stieg Larsson jag ryckte till över för det är för mig oförståeligt hur han kan vara så omtyckt. Eller egentligen inte, Svenskarna har extremt dålig smak överlag :D

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Då kan du få ge mig en snabb recension på dem, vad handlar de om etc :) Jag kanske får ta dig på orden, det var mer Stieg Larsson jag ryckte till över för det är för mig oförståeligt hur han kan vara så omtyckt. Eller egentligen inte, Svenskarna har extremt dålig smak överlag :D

Jag vill inte säga för mycket om dem, egentligen ingenting. Det är svårt att göra det utan att avslöja för mycket. Jag blev inte särskilt begeistrad av att läsa på baksidan på dem. Men lita på mig, Odjuret, Box21, Edward finnigans upprättelse och flickan under gatan.

Det står sammanfattningar om böckerna på deras hemsida. Men tycker nästan de avslöjar lite för mycket. Men vill du kolla ändå så är länken.
http://www.roslund-hellstrom.se/

Jag läser väldigt mycket böcker. Jag var väldigt negativt inställd till Stieg Larsson men det blev så att jag läste dem ändå. Jag tycker inte alls att första boken är alls lika bra som de andra två. Han kunde avslutat den hundra sidor tidigare ungefär. Men det tog ett bra tag innan jag slutligen införskaffade hans böcker. Är lite skeptisk till topplistorna av någon anledning.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag vill inte säga för mycket om dem, egentligen ingenting.

Läste lite om böckerna nu, den enda som jag känner att jag kan tänka mig att lyssna på var "Edward finnigans upprättelse". Jag får återkomma när jag har lyssnat på den, "köpte" den alldeles nyss :gnissla

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Läste lite om böckerna nu, den enda som jag känner att jag kan tänka mig att lyssna på var "Edward finnigans upprättelse". Jag får återkomma när jag har lyssnat på den, "köpte" den alldeles nyss :gnissla

jag har läst allihopa. jag tycker nog odjuret är bäst av deras böcker. men det är verkligen mitt hetaste tips att läsa/lyssna på alla. kronoligskt. man får ju lära känna karaktärerna genom böckerna och information om dem blir klarare om man tar det i rätt ordning.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati