Jag vill ha boktips!

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Du ville inte ha Jan G- men tjuvarnas marknad e ju bara så underbar, löst baserad på verkliga händelser.

Leif GW Persson - Den som dödar draken eller varför inte gamla goda Profitörerna.

Patricia Cornwell- Dunkla Vatten

Thomas Bodström -Rymmaren.

Dessa böcker har jag för tillfället i min mp 3a.

Kan rekomendera Leif GWs alla böcker dock.

Ibland blir i alla fall jag lite besviken på boken- men oftast beror det på uppläsaren och inte boken i sig.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Om du gillar fantasy så kan jag rekommendera Trudi Canavan. Jag är inte mycket för fantasy själv men har läst två trilogier hon skrivit och de är riktigt bra.
"The Black magician trilogy" och "Age of the Five".

Annars är jag såld på deckare och då på engelska såklart, fastnat för Jeffrey Deaver och David Baldacci, två bra deckarförfattare tycker jag. Sen slinker det ner lite Michael Connolly ibland också.

Jens Lapidus: Snabba Cash och även Aldrig Fucka Upp är båda väldigt bra och skall läsas i rätt ordning.

Gillar man tjejböcker så läste jag Emma Hambergs "Mossvikenfruar" en semester för två år sedan (mina böcker tog slut så jag fick ta en av frugans) och den var faktiskt riktigt rolig... men det kändes inte särskilt manligt att ligga på stranden på Kreta med en rosa pocket. :)

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Äh prova något nytt. Nikki Sixx & Marilyn Manson har ett alster var du kan lyssna igenom. Dock osäker på om dom finns på Svenksa ljudböcker?!

Har Nikki skrivit en egen bok?

Jag läste nyligen "Dirt" som handlar om Mötley Crüe. Grymt intressant bok. Rekommenderas !

Kan även nästan rekommendera den om Jenna Jamesson. Intressant, men lite "barnslig" emellanåt. Fina bilder i boken dock :) :tuttar :hoppa :nicka :slicka

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Dilledagboken - handlar om en finsk alkis som är så jävla rolig att jag ofta ligger och skrattar högt när jag läser den. Det brukar jag i stort sett aldrig göra.

Vet inte om den finns som ljudbok, men annars finns den som pocket och den väger inte så mycket heller.

LÄS!

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Gillar man tjejböcker så läste jag Emma Hambergs "Mossvikenfruar" en semester för två år sedan (mina böcker tog slut så jag fick ta en av frugans) och den var faktiskt riktigt rolig... men det kändes inte särskilt manligt att ligga på stranden på Kreta med en rosa pocket. :)

Testa brunstkalendern, också av Emma. Även den en "tjejbok" men jag tyckte den var rolig. Fullständigt kaos :)

Missy

Just fabulous
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
På G
En bok som heter Smuts är otroligt bra. Kommer inte ihåg vad författaren heter :(
Vet inte om den finns som ljudbok, men det går ju att kolla upp lätt.
Boken handlar om prostitution ett familjeförhållande inbitna rättsaktivister.
Otroligt bra. Jag släppte inte boken förrän jag läst ut den...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Henrik, Nikki Sixx har jag läst men jag har missat Manson. Den måste jag lyssna på helt klart, det ju inte vara annat än dramatiskt när det gäller honom :gnissla

Haha, nej han verkar lite speciell som person. Men boken (Long har road out of hell) var mycket bättre än jag trodde. Helt klart läs- eller lyssningsvärd.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har Nikki skrivit en egen bok?

Jag läste nyligen "Dirt" som handlar om Mötley Crüe. Grymt intressant bok. Rekommenderas !

Kan även nästan rekommendera den om Jenna Jamesson. Intressant, men lite "barnslig" emellanåt. Fina bilder i boken dock :) :tuttar :hoppa :nicka :slicka

Är inte samtliga skrivna av Neil Strauss?
Då kan ju The Game få nämnas också, klart läsvärd.

Nästan alla nämnda i alla fall.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Neil_Strauss

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Babes..om du gillar Dean Koontz (vilket jag också gör) så måste du läsa allt av James Patterson. Hela Alex Cross serien och Womens Murder Club och allt annat med.

Sedan..om 3 år när du är klar med honom kan du välja Lee Child och läsa hans serie om Reacher.

När du är klar med det kan du välja Kathy Reichs serie om Tempe Brennan.

Om du mot förmodan fortfarande skulle ha tid ;) så måååååste du läsa "Kitchen Confidential" som är skriven av en michelin kock från New York (Anthony Bourdain). Hans trilogi (Kitchen Confidential, Gone Bamboo och Bone In The Throat) är så jäävla skön att man inte vill attden skall ta slut, någonsin.

Allt det första är mord och ond bråd död.

Bourdain däremot är en så jävla skön ärlig rock'n'roll beskrivning av hans liv kryddat med maffia och en nypa "whassamaaadderwitchooo" och ett glas rom o cola som det kan bli.

Sesså...:)

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Lee Child är ju inte direkt en författarstjärna, men riktigt underhållande one-man-justice på Reacher. Har själv läst alla böckerna i den serien och brukar kolla efter nya titt som tätt.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Lee Child är ju inte direkt en författarstjärna, men riktigt underhållande one-man-justice på Reacher. Har själv läst alla böckerna i den serien och brukar kolla efter nya titt som tätt.

Ingen författarstjärna alls, men man måste ge mannen cred för att han är britt och har satt sig in i den amerikanska kulturen till 100%. Inte ett spår av brittiskhärkomst i hans böcker. Allt från språket till hans geografiska kunskaper är tiptop. Reacher är så skönt "I don't give a fuck, I'll just break your nose if you don't talk" att man bara måste tycka om honom.

Givetvis skall alla böcker jag pratat om läsas på engelska..annars kan du hoppa över hela grejen :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Om du letar på zinebytes hittar du så gott som obegränsat med ljudböcker alldeles bingbångandes gratis...;)

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Jag kan tipsa dej om El Choco, som är skriven av Markus Lutteman.
Den handlar om 27-åriga Jonas Andersson från Kungälv, som tycker att det verkar som en bra idé att smuggla kokain från Bolivia till Sverige. Det går inte riktigt som han tänkt sej, och han hamnar på ett utav världens otäckaste fängelser.
Detta är en otroligt fängslande bok, som jag verkligen rekommenderar.

Nu har jag jagat efter liknande böcker, dvs sådana som bygger på verkliga händelser, och gärna med nåt fängelse inblandat. Har hittat några kandidater som verkar bra. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati