Jag vill ha boktips!

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Hehe, fyndigt värre va. :)

Någon sa nåt om Bangkok Hilton.. Jag har fått nys om en bok som utspelar sej där. Handlar om en snubbe, som efter 12 år lyckades rymma. Det är tydligen den enda västerlänning som lyckats med den bedriften..
Den blir det härnäst för mej. Om jag bara kommer på vad den heter. :) Hjälp mej!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Arthur C Clarke - "Möte med Rama"

Carl Sagan - "Kontakt"

F. Kafka - "Amerika"

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Tack Trineo.
Nu kom jag på vad den heter på Svenska oxå. Nämligen "Flykten", för den som vill veta.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kanske du ska ge dig på de gamla, klassiska gotiska författarna som t.ex. Edgar Allan Poe och H.P. Lovecraft? Fantastiskt.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Camilla Läckbergs kriminalromaner är ju riktigt bra, jag har läst alla sex nu och hoppas det ska komma en till snart.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag får tacka för tipsen från alla :tummenupp

Som sagt, kriminalare går bort och Kafka läser man i skolan, Fantasy är nog inget för mig heller.
Jag inser att jag läser för mycket, det har gått så långt så jag har slutat köpa samt låna böcker på senare tid för jag har fan inte tid att läsa :näsblod
Men nu blir det mp3-spelare och ljudböcker, får se om det stillar abstinensen eller om det får bli inbundet igen...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Snart lyfter planet *söndag eftermiddag* och jag behöver nog några fler tips tror jag :)
Jag har ett gäng böcker på laptopen nu men sen jag skapade tråden så har jag stått med mp3-spelaren på hela dagarna så jag har ju nästan lyssnat slut på allt :(
Har ni några riktiga guldkorn att rekommendera? Gärna på svenska då jag märkte att det är betydligt mer lättlyssnat om man ska slappa samtidigt, jämfört med engelska.
Har letat efter Anthony Bourdain som Nursey tipsade om, har dock inte hittat det än, nedladdningsbart då...

Dominator-Rocks

Guest
Någon tipsade om Aldrig fucka upp med Jens lapidus, det är hans andra bok.

Hans första, Snabba cash var bättre!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Trodde jag hade läst den första så jag gick på den andra, "aldrig fucka upp". Sen visade det sig att jag inte hade läst den första :( Får ta den på planet ner helt enkelt.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Inte dra till närmaste bensinmack som har massor av de senaste böckerna. Du kollar upp titlarna och sedan när du är hemma startar du burken och tankar ner skiten istället? :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Orka åka till en bensinmack :4skrika Bättre att du förflyttar röven från ena sidan disken till den andra och kollar upp det åt mig istället :tummenupp
Å andra sidan har de säkerligen bara skit på mackarna, deckare och böcker av svenska författare? Inte mycket bra då att välja på :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Citat:Inskickat av talented
Det går inte riktigt som han tänkt sej, och han hamnar på ett utav världens otäckaste fängelser.
Detta är en otroligt fängslande bok, som jag verkligen rekommenderar.

Han kanske sitter inne med insider-info?

Uppläsaren gör 75% av boken!
Är det en kass uppläsare spelar det ingen roll hur bra boken är, den når ändå aldrig fram.
Det är faktiskt ännu värre än en dålig filmatisering av en bra bok...

Jag gillar inte heller ljudböcker egentligen.
Dom funkar så dåligt att lägga över ansiktet när man ska sova på stranden...

:iPodsolbränna

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag måste säga...jag misstog mig när jag skrev om Dean Koontz..jag tänkte på Alex Kava.
Gck tyvärr o köpte en Dean Koontzbok innan jag hajjade mitt misstag. Har försökt komma in i handlingen i bokjäveln i 4 veckor snart...hur kan man beskriva saker så jäkla omständigt och totalt babbligt. Karln tror att han är en poet som han håller på. Fifan...där är 4 veckor av mitt liv jag aldrig får igen :gnissla.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag måste säga...jag misstog mig när jag skrev om Dean Koontz..jag tänkte på Alex Kava.
Gck tyvärr o köpte en Dean Koontzbok innan jag hajjade mitt misstag. Har försökt komma in i handlingen i bokjäveln i 4 veckor snart...hur kan man beskriva saker så jäkla omständigt och totalt babbligt. Karln tror att han är en poet som han håller på. Fifan...där är 4 veckor av mitt liv jag aldrig får igen :gnissla.

Haha, säg inte att det är "Invasion"? Då förstår jag dig, han var full när han skrev den antar jag då det är hans sämsta genom tiderna, och då med råge!
Han har ett annorlunda sätt att beskriva ja, fast att det är svårt håller jag ej med om :va

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
The darkest night eller något sånt. Nej inte svår alls. Men den är så TRÅKIG och långdragen utan att det kommer igång att jag ger upp...jag skall elda upp den :morr
Tur att jag köpte Twighlight och James Pattersons senaste. Nästa lön blir det Cathy Reichs :) älskar att ha böcker att se fram emot :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Läser just nu "Faller fritt som i en dröm" av Leif GW flämtochflås Persson. :rolleyes:

Boken handlar om Palmemordet och är bra, MEN det blir lite minus i kanten för upprepningar och en massa trams som inte är relevant för historien.

Ett tips...jo för all del.! :tungan

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Uppläsaren gör 75% av boken!
Är det en kass uppläsare spelar det ingen roll hur bra boken är, den når ändå aldrig fram.
Det är faktiskt ännu värre än en dålig filmatisering av en bra bok...

Jag gillar inte heller ljudböcker egentligen.
Dom funkar så dåligt att lägga över ansiktet när man ska sova på stranden...

:iPodsolbränna

Håller med dig här. Är inte heller någon ljudboksfantast, och största anledningen är träiga uppläsare.

Men två jag gillar är Ernst-Hugo Järegård läser HP Lovecraft, och Gösta Ekman läser Tage Danielssons 'Sagor för barn över 18 år'.

Finns flera böcker Ernst-Hugo har läst in, men det är endast Lovecraft jag själv lyssnat på.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Snart lyfter planet *söndag eftermiddag* och jag behöver nog några fler tips tror jag :)
Jag har ett gäng böcker på laptopen nu men sen jag skapade tråden så har jag stått med mp3-spelaren på hela dagarna så jag har ju nästan lyssnat slut på allt :(
Har ni några riktiga guldkorn att rekommendera? Gärna på svenska då jag märkte att det är betydligt mer lättlyssnat om man ska slappa samtidigt, jämfört med engelska.
Har letat efter Anthony Bourdain som Nursey tipsade om, har dock inte hittat det än, nedladdningsbart då...

Mycket av Stephen Hawkings finns som ljudbok. Black Holes and Baby Universes och A Brief History of Time rekommenderas. Dock är de inte upplästa av hans egen text-to-speech-apparat. :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati