Jag vill ha en R1, Tjejen suktar efter en FJR1300, vad göra?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
som tråden heter, hur i h-vete skall jag lyckas få med tjejjen på en R1? är det värt det att dissa henne i detta läget när hon vill åka med? (kanske aldrig mer blir sugen) JAG vet att det är något jag kommer ångra rätt hårt om jag köper en vettig hoj nu... rätt meningslös tråd men söker stöd i denna stund av svårhet!
BTW hon provåkte på FJR1300 och sa direkt: sån måste vi köpa! hehe

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Att bli skjutsad på en R1 är inte den skönaste upplevelsen har jag fått höra mer än en gång från min fru.....

Så skall hon med så tror jag att du får hitta på en annan lösning :hihi

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
äääääh, låt tjejen köpa vad hon vill så köper du det du vill! :D

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Köp FJR:en om du vill ha henne kvar.
En ny hoj köper man på 5 minuter om hon ångrar sig.
En vettig tjej tar det tamefan 5 år att hitta!

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
hehe de va lite blandade budskap hära! :) en version hade kanske vart en gammel härk-xj900 OCH en fet R1a :D

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Köp FJR:en om du vill ha henne kvar.
En ny hoj köper man på 5 minuter om hon ångrar sig.
En vettig tjej tar det tamefan 5 år att hitta!

En tjej som börjar ställa krav på vilken typ av hoj jag ska äga tar fem sekunder att dumpa...:krama

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Du kan ju kika på blackbird o hayabusa också.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Köper du hojen för att åka med polarna, eller för att åka med frugan? Det är nog det du lär fundera på ;-)

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
typ 80% av körningen jag ägnar mig åt är ju landsväg med polarna eller själv, tjejjen hänger kanske med 3 ggr per säsong, i ett lite annorlunda tempo :p fast sjukt mycket jobbigare att köra så, stelare och mer psykiskt krävande. :p därav lutar det inte direkt åt FJRens fördel..
Köper du hojen för att åka med polarna, eller för att åka med frugan? Det är nog det du lär fundera på ;-)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är hon det minsta lik min dam så inser hon att det är DIN passion och dina pengar. Köp det som tjänar ditt syfte med körande bäst! Min partner tycker till och med att det är roligt att åka bakpå 640n. :va

BTW,
Det går att hålla högt tempo med passagerare också. Öva, öva, öva, pröva, som de sa när man gjorde lumpen.

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
i ett lite annorlunda tempo :p fast sjukt mycket jobbigare att köra så, stelare och mer psykiskt krävande. :p därav lutar det inte direkt åt FJRens fördel..

Siat jag körde en FJR 1300 så gjorde den 262 på mätaren, med skjuts.
Det lär väl räcka?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Hehe ah jo JAG kan tänka mig att köra fort med passagerare men min kära flickvän tycker jag e dum i huvet när jag kör fort så det är väl mest av respekt för hennes självbevarelsedrift dåva :)
Är hon det minsta lik min dam så inser hon att det är DIN passion och dina pengar. Köp det som tjänar ditt syfte med körande bäst! Min partner tycker till och med att det är roligt att åka bakpå 640n. :va

BTW,
Det går att hålla högt tempo med passagerare också. Öva, öva, öva, pröva, som de sa när man gjorde lumpen.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Känns inte riktigt som jag själv hade velat kompromissa i det här läget, men annars kanske något som Z1000SX är en lösning som funkar för båda?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Kan tänkas, har ju kikat på FZ1 oxå, men det är som du säger, vet inte om man vill kompomissa riktigt, kan ju sluta med att ingen av oss blir nöjda, kanske ingen stor sak att byta hoj igen sen iofs..
Känns inte riktigt som jag själv hade velat kompromissa i det här läget, men annars kanske något som Z1000SX är en lösning som funkar för båda?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Köp en R1:a. Om hon vill följa med kan hon ta A-kort och köpa en egen hoj. :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år