Jag vill ha en R1, Tjejen suktar efter en FJR1300, vad göra?

d.ojja

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2011
Hoj
2013, KTM 1190 Adv R & 2000, XR400R
Z1000SX var uppe på tapeten tidigare, var ute på en 15 mil lång tur idag med tjejjen utan problem. okej, ingen R1a men i mitt tycke bra mkt sportigare än Fjren.

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Som många andra nämnt. MC åkande verkar vara DITT intresse och det kan vara bra att det är på den nivån.

Det är 100ggr roligare att åka 2 eller fler hojar änn att skjutsa någon. En helt annan upplevelse tycker jag personligen.

Själv har jag som regel att inte skjutsa "permanent" pga de risker som finns med MC åkning (då det är jag som förare som har ansvaret för den jag skjutsar).

Om hon tycker om att åka hoj varför inte skaffa en egen ? Då får hon upplevelsen att köra SIN egen drömhoj och om olyckan skulle vara framme är risken liten att båda råkar illa ut för ni kör på 2 motorcyklar.

MEN om hon älskar att sitta på pallen och lägger sitt liv i dina händer. Finns snabba och trevliga alternativ. Snabba autoban kryssare

Honda Blackbird CBR 1100, Kavazaki ZZR 1100, ZZR 1400 , BMW K 1200.

Last edited:

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Hojar är passion och ska inte köpas med förnuft (om de inte är arbetsredskap) utan med hjärtat! Dessutom känner jag inte till de flesta hojar som nämnts... Måste vara såna där konstiga radfyror... ;-)

RC8 - Du känner att det är en KTM!

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Förstår på riktigt inte vad som velas med egentligen, det är faktiskt ditt intresse, hon följer med såpass få gånger per säsong att hon gott kan sitta obekvämt, eller köpa sig en egen hoj.

Inte köpte jag mig en kombi bara för att jag några gånger per år lastar så pass mycket att jag får köra tetris för att få in allt i bilen, jag köpte mig en sedan och får ta den smällen den dagen.

Så köp din R1a och var nöjd, det är ändå det DU vill ha, DITT intresse.

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Tjejen jag var tillsammans med (Tog inte slut pga hojåkande eller val av hoj) ville absolut inte att jag skulle byta eller sälja min hoj (R6). Hon tyckte alla andra var fula...
Tog med henne på en tur när jag lånade en Z1000 -08 men hon sa efter ca 2 mil nej till den och satte sig bak på r6an igen... Visst fick hon ont i ben som domnade mm men det var det värt tyckte hon.

Nu undrar jag vart jag finner sådan dam igen..haha

Köp med hjärtat! Det är du som kör. Ska ni åka längre eller så så låna/hyr eller något så hon blir glad!

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
MAN UP! Köp vad fasen du vill och passar det inte så får hon väl stanna hemma och låta passargerarsätet bli ledigt till någon annan brud som vill följa med...

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Man kan faktiskt ha flera hojar. Köp en R1 som din privata leksak.
Kanske också en bekväm hoj att åka två på. Finns massor med sådana på blocket. BMW:rodnar
För att ett förhållande ska fungera så måste man lyssna på varandra. Vill hon åka
med men inte gillar R1 så lyssna då på det!

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Ja det är allt så, en helt annan upplevelse som du säger, det blir sjukt stelt om man inte kan flytta runt som man e van vid i kurvorna och ducka för fartvind och sånt, bara sitta i samma position och hålla stelt i gashandtaget för att köra en jämn långsam fart. :S
Som många andra nämnt. MC åkande verkar vara DITT intresse och det kan vara bra att det är på den nivån.

Det är 100ggr roligare att åka 2 eller fler hojar änn att skjutsa någon. En helt annan upplevelse tycker jag personligen.

Själv har jag som regel att inte skjutsa "permanent" pga de risker som finns med MC åkning (då det är jag som förare som har ansvaret för den jag skjutsar).

Om hon tycker om att åka hoj varför inte skaffa en egen ? Då får hon upplevelsen att köra SIN egen drömhoj och om olyckan skulle vara framme är risken liten att båda råkar illa ut för ni kör på 2 motorcyklar.

MEN om hon älskar att sitta på pallen och lägger sitt liv i dina händer. Finns snabba och trevliga alternativ. Snabba autoban kryssare

Honda Blackbird CBR 1100, Kavazaki ZZR 1100, ZZR 1400 , BMW K 1200.

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Ja men precis, det kan väl vara en ganska bra idé, en gammal touringhoj kostar ju inte skitmycket i försäkring eller inköp, dock blir det ju inte en FJR ;)
Man kan faktiskt ha flera hojar. Köp en R1 som din privata leksak.
Kanske också en bekväm hoj att åka två på. Finns massor med sådana på blocket. BMW:rodnar
För att ett förhållande ska fungera så måste man lyssna på varandra. Vill hon åka

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05

Givet att man ska lyssna på varandra.
Men hon följer med TRE gånger per säsong enligt TS, inte varje helg, det är en skillnad då, förstår inte vad det velas över, finns inget som kommer garantera dig(ts) att hon kommer följa med ännu mer bara för du köper en FJR1300, istället sitter du kanske där, med en hoj du egentligen inte vill ha, vilket kommer troligen få dig att tappa suget för att köra MC.

Det är inte alltid killen som ska toffla för cheyen och göra allt hon vill och anpassa sig, ibland får det vara tvärtom, speciellt när det kommer till ens passion..

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Vet inte om det är till någon hjälp men min tjej tyckte jag skulle köpa en fazer 1000 eller liknande så att hon kunde åka med. Bra idé sa jag och köpte en fireblade och drog till alperna, själv. Får se om hon är kvar när jag kommer hem. :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år