Anderzzon
No Pain, No Game
- Gick med
- 6 Mar 2005
- Hoj
- Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Det är lugnt ingen fattar vad du skriver, så du behöver inte oroa dig.
:änärintesistaidiotenfödd
Word
Det är lugnt ingen fattar vad du skriver, så du behöver inte oroa dig.
:änärintesistaidiotenfödd
Dom måste iofs visa att det var du som körde så där är inga stora problem MEN Du har just postat på ett öppet forum där man lätt kan ta reda på vem du är att det var just du som smet från polisen......
Nå, kan man lista ut något sådant? Fullständigt namn och adress...? Tänk om det fanns en HITTA-sida eller en BIRTHDAY-sida där man kunde hitta uppgifterna....
En remis för lagändring är på gång, fordonsägaren får fullt ansvar för fordons framförande.
Precis som parkeringsanmärkningen gäller i dag
Dom måste iofs visa att det var du som körde så där är inga stora problem MEN Du har just postat på ett öppet forum där man lätt kan ta reda på vem du är att det var just du som smet från polisen......
ALLTSÅ DU KAN INTE HA LÄST MITT FÖRSTA INLÄGG TILL DIG. Läs det i så fall så får du svar på dina frågor här ovan...... Läs kunnig eller? Kanske lite adrenalin som sitter kvar.
.... tar dom dig på bargärning så begär råd rum då har du en vecka på dig att neka lr erkänna...!!
hade dom sett din skylt så hade polisen kollat upp ägaren till hojen och kört raka vägen hem till den adressen ägaren till hojen bor på om dom märkt att dom inte har skuggan av en chans att få stopp på föraren
Så min fråga är: Kan jag begära råd rum även om jag är över 18år eller måste jag neka för att få den där veckan på mig att "fundera" på saken?
// MaQ
Vart med om det eller är det va du hört?
Har minst ett 10tal+ ggr tagit den enkla vägen istället för att stanna o ta böter/av med kortet o har aldrig någonsin fått något brev hem (skylten har dom sett garanterat).
Hur som helst kan du vara lugn om du har haft hjälm på dig då dom inte kan se att det var du som körde.
Är det någon som har NJA-nummer eller namn på part, datum för avgörande, vilken hovrätt eller om det var ett avgörande i Högsta domstolen beträffande prejudikatet som någon tog upp? Det vore intressant att läsa och eventuellt posta här.
En remis för lagändring är på gång, fordonsägaren får fullt ansvar för fordons framförande.
Precis som parkeringsanmärkningen gäller i dag
Nu ska vi inte överdriva
vad menar du
Självklart är dom "äckliga snut fnask", jordens lägst stående folk bla bla bla bla bla - och allt detta bara för att dom gör sitt arbete!!??
Tror det är läge att vissa vaknar upp ur koman dom befinner sig i och lär sig följande talesätt: If you cant do the time, DONT do the crime!!
Inga kommentarer.Och du måste nog - om du kan förståss - känna dig en aaaaaaaningen omogen!!
Kan man annat än ...
För att en dom ska kunna vara prejudicerande så måste väl fallet ha gått till antingen hovrätten eller HD? Rätta mig gärna om jag har fel..
-Läs och begrunda vad jag kommenterade!!
-kom igen nu - ge mig ett uttömmande och moget svar nu!!
Blink med blåljus=vi vill rejsa, klart!?
Fursten må vara lastbar när det gäller påstått eget agerande i trafiken men jag tycker att påhoppen om dubbelmoral hit och dit börjar vara tröttsamt, läs vad karln skriver han har inhämtat KUNSKAPEN den låånga vägen och vet vad han snackar om.
Själv brukar jag säga till folk jag utbildar till A-KK, "gör som jag säger, inte som jag gör i annat fall att jag inte säger till om det före och detta är då pga att man måste utvecklas som hojåkare i egen takt men det tar år av träning och man blir aldrig fullärd, det hela handlar om att verkligen känna till var gränserna går och veta hur långt man själv klarar det säkert eller med en acceptabel nivå av risktagning.
För att ha den förmåga som krävs för att klara av att köra ifrån Polisen på ett någorlunda säkert sätt krävs psyket att behålla "kylan", koncentrationen samtidigt som man har den körtekniska förmågan och även tankearbetet att hitta ett kreativt vägval så man kan "försvinna" när man ökat avståndet..
OBS! mycket få personer har alla dessa egenskaper men många tror sig ha dem och DET är ett problem.
ps. Undvik att debattera om ni nu "råkar" behöva köra från farbror blå då det kan drabba er själva och även riskerar att "trigga" någon som inte är lika rustad för uppgiften att försöka göra samma sak.
men då måste ju polisen bevisa att det faktiskt var han som satt vid sin data, tänk om han skulle sälja den till samma person som provade mc och han ville prova datorn innan...
För att ha den förmåga som krävs för att klara av att köra ifrån Polisen på ett någorlunda säkert sätt krävs psyket att behålla "kylan", koncentrationen samtidigt som man har den körtekniska förmågan och även tankearbetet att hitta ett kreativt vägval så man kan "försvinna" när man ökat avståndet..
OBS! mycket få personer har alla dessa egenskaper men många tror sig ha dem och DET är ett problem.
Summa kardemumma: ta inga race med polisen
Har du halkskydd i badkaret?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024