Det här var en aktiv tråd, och nu ska ett äckligt snut fnask skriva några rader i den. Det är lika bra att jag skriver det på en gång så kan de som inte vill läsa min skit sluta läsa redan nu...
Men innan jag skriver något annat så tänkte jag på det CHROLO skrev och jag får också lön
Hej var ute och körde ikväll och blev jagad av polisen, grejen är det att jag hade skylten på och dom kan ha sett den.
åker jag dit för nått eller är det bara blå neka?
ge mig gärna några tips om vad jag ska säga
Jaha var det du? Jag såg att polisen gått ut med rikslarm om det där och det senaste jag hörde idag är att man kommer att skicka upp Nationella insatsstyrkan som rustat för inbrytning med bl.a. tårgas och blixtbomber. Så akta dig du för att dra från polisen...
Nä allvarligt talat.
Rutinerna vid sådana här händelser är olika i olika polisdistrikt och åtgärderna beror på hur mycket polisen har sett i form av reg nr, klädsel, hjälm kroppsbyggnad m.m. Jag vet att man hos oss vid något liknande tillfälle har kallat ägaren av ett fordon till förhör. Men det brukar vara ganska svårt att kunna bevisa vem som verkligen körde vid aktuellt tillfälle. Jag har hört att någon vid något tillfälle har blivit dömd medan andra har klarat sig. Det finns inget klart svar angående själva handläggningen och rutinen utan det beror på själva situationen och hur väl polisen har kunnat dokumentera händelsen.
Men frågar man mig så säger jag att man ska stanna. Är det värt att riskera sitt eget och andras liv och hälsa? För även om polisen slutar "jaga" så är adrenalinet och stressen hög och det är lätt att man gör ett misstag som kan sluta med en katastrof.
Jag har ibland "jagat" efter och ofta släppt iväg fordonet för att det blivit riskabelt. Jag skiter fullständigt i om någon klarar sig en sådan gång, jag kan sluta mitt jobb och åka hem och sova gott ändå. Världen går inte under. Men den som dragit är fortfarande stressad och då kan det vara svårt att klara av att köra på ett säkert och vettigt sätt.
Stämmer inte helt riktigt då dom jagar friskt i just detta län i farter långt över 200km/h, t.o.m i farter närmare 250km/h, oavsett det är en bil eller mc dom förföljer!!
Lovar - det finns filmbevis!!
Va?
Nä, nu skämtar du väl?? Inte finns det väl något filmbevis? Någon som har filmat när polisen har jagat... Näääääää så kan väl inte någon ha gjort, vad hemskt...
Men jag såg en hjälm i ett glasskåp...