Jagad av polisen

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
89 kawasaki zx10 /Honda cbr 1100 xx super blackbird
det där med andras misstag ,stämmer helt o fullt TukTuk missar man inte skälv gör någon annan det men lika fullt, har man kört lite för fort typ nog för att plastbiten ryker förgott ,ja då kan jag tycka att det är lämpligt att försöka rädda denna.

givetvis så måste man överväga om det är lämpligt om ens möjligt att lämna den blå utan att riskera andras liv o hälsa ,jag kör bara fort på 90 o över o då är det oftast möjligt.

men givetvis så ska man köra så att man slipper hamna i en sådan situation....
då kan jag lika gärna köra bil istället :huvet

Last edited:

Smagatusk

Guest
Självklart är dom "äckliga snut fnask", jordens lägst stående folk bla bla bla bla bla - och allt detta bara för att dom gör sitt arbete!!?? :va

Om de nu är så ädla människor, varför gör du ditt yttersta för att försvåra deras arbete?:va

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Har du halkskydd i badkaret? :pannkyss

Haha, om några år så...(jag har kraschpuckar också - hängande på var sin sida om naveln) :tummenupp

Tycker det är en sak att göra det, en helt annan sak att snacka om att man gjorde det eller uppmuntra andra att göra det.

Undisputed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
zx6r Ninja
Jag var med om det och samma polispatrull såg mig i stan två dagar efter och stoppade mig och sa så ligger det till bla bla bla och då sa jag att min hoj är till salu så de har vart några som har testkört den så jag kan inte rå för hur dom kör så jag vet faktist inte något om det du snackar om så han sa till mig ok men du kanske ska åka efter med en bil medans man provkör bla bla bla
jag sa bara okej sen inget mer med det...

Mvh

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Enligt mina erfarenheter är det trafikpolisen som är den trevliga delen av kåren. Ännu ett exempel på detta fick jag för 20 minuter sedan när jag blev stoppad i en rutinkontroll på en 50-väg. Utan mina glasögon såg jag inte att det var två poliser, utan trodde att det var ett par rullskidåkare med klassiska gula västar. Så jag tuffade på i runt 70-80 km/h ändå tills jag såg att en stopphand restes.
En yngre polis började direkt prata om hur häftig hojen var och att han gärna skulle vilja provköra den om han inte var så rädd för att klota.
Sedan fick jag blåsa samt visa körkort. När jag skulle åka därifrån tappade jag ner båda handskarna och sade då åt honom att plocka upp dem eftersom det faktiskt indirekt var hans fel att mina handskar nu låg på vägen.
Han gick med på det på ett villkor; att jag bjöd på skönt motormuller när jag åkte därifrån. Jag frågade hur fort jag skulle köra. Svaret förvånade mig: "Kör så fort du vill. Jag hinner ändå inte hämta lasern i bilen".

Ja, så jag körde fort därifrån. :)

Last edited:

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Är det någon som har NJA-nummer eller namn på part, datum för avgörande, vilken hovrätt eller om det var ett avgörande i Högsta domstolen beträffande prejudikatet som någon tog upp? Det vore intressant att läsa och eventuellt posta här.

Jag läste inte hela inlägget och jag tror det är den killen jag nämde om det där prejudikatet om. Kolla tråden jag fick fängelse för fortkörning. Här är länken till Polis rapporten http://www.out4speed.com/simonstorp_index.htm

För att en dom ska kunna vara prejudicerande så måste väl fallet ha gått till antingen hovrätten eller HD? Rätta mig gärna om jag har fel..

Jag hänvisar till tråden; Fängelse för fortkörning. Är nog den killen jag nämt tidigare.

Last edited:

Smagatusk

Guest
Gör JAG!!?? :va

Anser tillsammans med stora delar av den MYCKET ädla poliskåren att deras utbildning suger både gräslök och purjo varför jag anser att det inte handlar om försvårande av deras arbete på något sätt - det handlar enkom om avancerad fordonshantering/träning!! :pannkyss

Hehe... Pedagogiskt svar. Du förblir dock en idiot i mina ögon. Inte för det du gör, utan för att det du säger inte överensstämmer med ditt agerande.

axelsson_vpg

Guest
säg att du haft mc:n på annons och att de var ett par olika pers där och provade den under just den dagen så du vet inte alls något..

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Ja det är bara att köra över 160 så får inte polisen jaga längre. Åtminståne inte i Östergötland. Tack vare denna förträffliga regel så kunde inte hojtjuven som snodde zx:s Bimota infångas i kväll utan han kom undan. Han blev igenkänd av SH-folk i Motalatrakten som varskodde polisen. De kom ikapp och slog på blåljusen varvid han stack ut på E4:an och drog mot Mjölby. Håll utkik i Motala-Mjölby-Boxholmstrakten. Urkass kille att köra. Misstänkt knarkare som bor i Boxholm.

FireTraXX

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
Promenerar...
Intressant hur många som avskyr polisen.
Men jag antar att ni som säger att poliser är avskum o.s.v. inte ringer efter de när hojen är stulen?

Jävla hycklare...

Nej, jag är inte polis.
Ja, jag smiter också.

KJECOP

Guest
Det här var en aktiv tråd, och nu ska ett äckligt snut fnask skriva några rader i den. Det är lika bra att jag skriver det på en gång så kan de som inte vill läsa min skit sluta läsa redan nu...

Men innan jag skriver något annat så tänkte jag på det CHROLO skrev och jag får också lön :D

Hej var ute och körde ikväll och blev jagad av polisen, grejen är det att jag hade skylten på och dom kan ha sett den.
åker jag dit för nått eller är det bara blå neka?
ge mig gärna några tips om vad jag ska säga
Jaha var det du? Jag såg att polisen gått ut med rikslarm om det där och det senaste jag hörde idag är att man kommer att skicka upp Nationella insatsstyrkan som rustat för inbrytning med bl.a. tårgas och blixtbomber. Så akta dig du för att dra från polisen...

Nä allvarligt talat.

Rutinerna vid sådana här händelser är olika i olika polisdistrikt och åtgärderna beror på hur mycket polisen har sett i form av reg nr, klädsel, hjälm kroppsbyggnad m.m. Jag vet att man hos oss vid något liknande tillfälle har kallat ägaren av ett fordon till förhör. Men det brukar vara ganska svårt att kunna bevisa vem som verkligen körde vid aktuellt tillfälle. Jag har hört att någon vid något tillfälle har blivit dömd medan andra har klarat sig. Det finns inget klart svar angående själva handläggningen och rutinen utan det beror på själva situationen och hur väl polisen har kunnat dokumentera händelsen.

Men frågar man mig så säger jag att man ska stanna. Är det värt att riskera sitt eget och andras liv och hälsa? För även om polisen slutar "jaga" så är adrenalinet och stressen hög och det är lätt att man gör ett misstag som kan sluta med en katastrof.

Jag har ibland "jagat" efter och ofta släppt iväg fordonet för att det blivit riskabelt. Jag skiter fullständigt i om någon klarar sig en sådan gång, jag kan sluta mitt jobb och åka hem och sova gott ändå. Världen går inte under. Men den som dragit är fortfarande stressad och då kan det vara svårt att klara av att köra på ett säkert och vettigt sätt.

Stämmer inte helt riktigt då dom jagar friskt i just detta län i farter långt över 200km/h, t.o.m i farter närmare 250km/h, oavsett det är en bil eller mc dom förföljer!! :pannkyss

Lovar - det finns filmbevis!! :D
Va? :va Nä, nu skämtar du väl?? Inte finns det väl något filmbevis? Någon som har filmat när polisen har jagat... Näääääää så kan väl inte någon ha gjort, vad hemskt...

Men jag såg en hjälm i ett glasskåp...

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Stämmer inte helt riktigt då dom jagar friskt i just detta län i farter långt över 200km/h, t.o.m i farter närmare 250km/h, oavsett det är en bil eller mc dom förföljer!! :pannkyss

Lovar - det finns filmbevis!! :D

De kör efter i de farterna i östergötland, kan även jag intyga, och ja, polisen har mycket fin kamera i sin fina 9-5:a:(

Caribia

www.potatoesmc.com
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV650S K1
Jaha var det du? Jag såg att polisen gått ut med rikslarm om det där och det senaste jag hörde idag är att man kommer att skicka upp Nationella insatsstyrkan som rustat för inbrytning med bl.a. tårgas och blixtbomber. Så akta dig du för att dra från polisen

:hoppskrat du e så sjuk ibland :pannkyss

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...