Jaha, då har man blivit haffad... <på sista åket>...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Svinen haffade mig idag :rodnar Dom följde stannade bakom mig vid ett rödljus och efter svängen ställde dom sig snett framför mig...

Vaffan tänkte jag, inga böter här inte! Och drog men efter ett tag märkte jag att det var jävligt miffat att göra i ett område jag aldrig satt min fot i. Och när jag av en händelse plötsligt befann mig på en gångväg gav jag upp... Eller rättare sagt, saktade ner och blev nermejad av v70´in... Har ett fint blått märke på svingen som bevis... :fakta

Kom på att dom ryckte av min hjälm också och slängde den på marken därvid skärmen gick i bitar... Och all bensin måste ha runnit ut för när jag skulle hem efter jobbet fick jag soppatorsk... Jävla fittsnutar.. :finger

Nu får man se vad som händer... Läskigt :eek:

Typ:
Vårdslöshet i trafik
Registeringsskylt felmonterad
Brott mot terränglagen (körde på gräsmatta+lite skog)
underlåtelse att stanna (eller nåt)
Fortkörning
Trafikolycka (snuten hävdade att det var mitt fel att deras bil blev skrotad :confused: )

Ähhh massa skit vart det iallafall... :(

Håll tummarna med mig att jag får behålla lappen, och att böterna blir rimliga (iofs skiter jag i lappen, det är dom ev. böterna som blir jobbiga)

>>>Men är det verkligen så att dom brukar ge tillbaks lappen efter en liknande incident? Borde jag inte blivit tillsagt att knata hem eller nåt? Kanske skrämselteknink å rabbla förseelser?????

/Zz.

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Man får vad man förtjänar.
Smita så vet du vad du satsar.

Bara stå upp och ta ditt straff!!!!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Gandalf skrev:
Man får vad man förtjänar.
Smita så vet du vad du satsar.

Bara stå upp och ta ditt straff!!!!

Jo jag vet. Fick typ en blackout eller nåt... Inte fan skulle jag smita från snuten i vanliga fall... Fattar inte vad jag plötsligen tänkte på......... :eek:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Det skumma är att jag bryr mig inte så mycket, det jobbigaste med såna här saker är att man måste berätta för sambon. Det är fan det jobbigaste man kan göra...!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag tycker inte synd om dig, tyvärr. Kör som folk, så händer det inte :fakta
Vad hade du gjort om det kommit barn på gångbanan??? Kör man i 70 på en gångbana förtjänar man att få ett rejält straff!!!! Du förtjänar att lappen ryker och jag hoppas att det kommer att svida i plånboken....

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Smitining är inte så farlig som det låter det ger 800 i böter. Du fick behålla lappen så det räknas inte som du gjort något gorv föreseelse då tar dom nog lappen å sen får man gå. Nu får du nog köra 48 timmar å sen är det upp till länstyrelsen att avgöra om ev körkorts indragning.

Ps i vanlig ordning sluggar jag hej hejvilt men nått stämmer säker ds

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Du förtjänar blablabla ditt och datt, du förtjänar inte alls att bli av med lappen då poliserna faktiskt har gjort sej skyldiga till dråpförsök.

Dra snuten kan man väl kanske göra men för f-n stanna inte då. Gångvägarna är offroaderns bästa vän i såna lägen. Även skogar fotbollsplaner osv, ja du hajjar ju. kolla in http://www.trafikjuristen.se och skicka in ett mail om händelseförloppet och hoppas därefter på det bästa Zana.

Mvh Blip

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
om jag inte säger något så har jag inget sagt o då kan jag inte bli beskylld får något jag inte sagt..
så jag säger inget

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag skäms otroligt mycket grabbar, tro inget annat... Och jag vet att jag riskerade andra människors liv, det var ju därför jag gav upp... Skulle inte kunnat leva vidare med något sånt på samvetet...............

Blip: Det gick ju inte fort, typ 10km/h. Dom ville väl bara välta omkull mig så jag inte skulle ha chans att dra iväg igen... (alltså knappast dråpförsök)

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blip skrev:
Du förtjänar blablabla ditt och datt, du förtjänar inte alls att bli av med lappen då poliserna faktiskt har gjort sej skyldiga till dråpförsök.
Mvh Blip

Så om jag begår ett brott och snuten skjuter mig i benet för att stoppa mig, är det dråpförsök? Intressant....

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
exiteme skrev:
Så om jag begår ett brott och snuten skjuter mig i benet för att stoppa mig, är det dråpförsök? Intressant....

Nej men det är nog 'lite' övervåld...

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
exiteme skrev:

Då har polisen (om de gjort efter "boken") antagligen skjutit ett varningsskott först, och sedan skadeskjutit dig... men med :confused: bil....iofs kan man ju se sirenerna eller whatever som "varningsignal" dock...

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zana skrev:
Jag skäms otroligt mycket grabbar, tro inget annat...

Blip: Det gick ju inte fort, typ 10km/h. Dom ville väl bara välta omkull mig så jag inte skulle ha chans att dra iväg igen...

OK, gick det inte snabbare än så är du förlåten....( av mig i alla fall)

Men jag blir topp tunnor rasande när folk (i allmänhet) är vårdslösa i trafiken... Hade en killkompis vars fru och nyfödde dog pga att en kärring körde vårdslöst...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
exiteme skrev:

Men jag blir topp tunnor rasande när folk (i allmänhet) är vårdslösa i trafiken... Hade en killkompis vars fru och nyfödde dog pga att en kärring körde vårdslöst...

Tack! :p

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
exiteme skrev:

Hur definieras vårdslöshet då ?
Fortkörning klassas inte under den kategorin hoppas jag :rodnar

Tråkigt när oskyldiga råkar illa ut i trafiken, särskillt om de (som jag misstänker) för tillfället var fotgängare? :(

conno

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Såld
Blip skrev:

Dra snuten kan man väl kanske göra men för f-n stanna inte då. Gångvägarna är offroaderns bästa vän i såna lägen. Även skogar fotbollsplaner osv, ja du hajjar ju. kolla in http://www.trafikjuristen.se och skicka in ett mail om händelseförloppet och hoppas därefter på det bästa Zana.

Mvh Blip

tycker polisen gjorde helt rätt, dom ska ju förhindra till ett annat brott (kunde kört på ett barn tex). tänk om han nu hade kör på ett barn, som media hade svart målat polisen (det är det ända dom gör i detta land). hoppas det blåa märket ger dig en tankeställare.

Sampo Star

Halvknäpp bladeåkare
Gick med
5 May 2003
Hoj
Fireblade97
Zana skrev:
Nej men det är nog 'lite' övervåld...

Synd att man inte kan tycka synd om dig utan att bli slaktad på forumet :notme . Bli av med kortet och massa böter är ju aldrig kul. Dessutom påkörd båge gör ju inte saken bättre.
Om du stannat tycker man ju att det var lite onödigt av dem att köra på dig men om du bara saktat ner för att hitta en ny utväg så kan man ju tyvärr förstå beteendet. Du borde dock inte kunna lastas för att de körde på dig på en cykelväg eftersom de inte heller får köra där.

Bra att du håller humöret uppe iaf. Och lycka till.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ahh kasst försök att vända på de moraliska aspekterna. Polisen sköt en biltjuv i ryggen, killen avled. Var det rimligt våld för att stoppa killen i förhållande till brottet?

Blip

exiteme skrev:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy