Jaha, då har man blivit haffad... <på sista åket>...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ähh, skitsamma.. Känner mig likgiltig just nu...

I efterhand skulle jag fan kört från dom fittorna, det hade kännts miljoners gånger bättre...

Och matriella skador skiter jag i, det jobbiga är att det är pinsamt när anhöriga får höra det... Kortet behövs ju inte för att fortsätta köra...

G´natt

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Zana skrev:
Svinen haffade mig idag :rodnar Dom följde stannade bakom mig vid ett rödljus och efter svängen ställde dom sig snett framför mig...

Vaffan tänkte jag, inga böter här inte! Och drog men efter ett tag märkte jag att det var jävligt miffat att göra i ett område jag aldrig satt min fot i. Och när jag av en händelse plötsligt befann mig på en gångväg gav jag upp... Eller rättare sagt, saktade ner och blev nermejad av v70´in... Har ett fint blått märke på svingen som bevis... :fakta

Kom på att dom ryckte av min hjälm också och slängde den på marken därvid skärmen gick i bitar... Och all bensin måste ha runnit ut för när jag skulle hem efter jobbet fick jag soppatorsk... Jävla fittsnutar.. :finger

Nu får man se vad som händer... Läskigt :eek:

Typ:
Vårdslöshet i trafik
Registeringsskylt felmonterad
Brott mot terränglagen (körde på gräsmatta+lite skog)
underlåtelse att stanna (eller nåt)
Fortkörning
Trafikolycka (snuten hävdade att det var mitt fel att deras bil blev skrotad :confused: )

Ähhh massa skit vart det iallafall... :(

Håll tummarna med mig att jag får behålla lappen, och att böterna blir rimliga (iofs skiter jag i lappen, det är dom ev. böterna som blir jobbiga)

>>>Men är det verkligen så att dom brukar ge tillbaks lappen efter en liknande incident? Borde jag inte blivit tillsagt att knata hem eller nåt? Kanske skrämselteknink å rabbla förseelser?????

/Zz.

Tråkigt. Det är väl det som är svårt om man är för hederlig. Antingen drar man ordentligt eller så låter man bli. Börjar man tveka går det snett som det gjorde för dig.

Några hundra i böter hade nog varit bättre att ta i detta fall, men det har du nog insett själv.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag bara undrar lite: Varför försökte de stoppa dig i första taget? Var det pga skylten....?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kul tråd..... NOT!
Många här som tycker det är coolt med snutjag och liknande. Tänk efter om ni verkligen vill ha ett samhälle som kommer med en sån mentalitet. Säg att vi flyttar gränsen för vad som är moraliskt rätt lite extra: alla brott är OK om man själv tycker att det är OK! Helt plötsligt kan du inte parkera din hoj på gatan, för nån annan tycker att det hade varit roligt att prova den. Bara att ta den och köra! Skitbra! Om du behöver pengar kan du bara knata in på banken och ta lite, dom har ändå så mycket där inne så det märks knappt alls! Att din arbetsgivare måste lägga ner sin affär för att nån som tyckte att det var ok har stulit alla hans varor gör ju inget, då kan jag ju köra hoj hela dagarn :rock (F*n oxå att nån snott min hoj :mad: )

Lite tillspetsat kanske, men fundera på om vi vill ha ett laglöst land, eller ett där man kan leva utan att vara rädd. Lagar finns av en anledning, även om det inte verkar så ibland. Att dra snuten gör i min åsikt att man får vara beredd på en hel del våld när dom får fatt i dej efteråt. Tough shit! Vänta dej inga sympatier från mej! Polisen gör sitt jobb bra i de flesta fall, dock finns det rötägg inom den kåren oxå. I detta fallet tycker jag att dom gjorde ett bra jobb: dom tog en trafikdrulle som tycker det är värt risken att dra snuten och under tiden han gör det inte ens skäms för att köra på cykelbanor. Kan bara säga att om du på en cykelbana hade kört på mitt barn får du vara glad om du klarat livet i den krocken.....
Cykelbanor tillhör cyklister! Inte motorcyklister!
Man får trösta sej med att om ca. 20 år så kommer du med största sannolikhet att ha samma åsikt som jag: det är inte värt risken när man drar snuten.

Nr:18, som åkt fast för fortkörning 7 gånger, varit av med lappen 2 av dom gångerna men aldrig kört för fort på 50 eller 70-väg :fakta

Kneedrag

Guest
Jag blev stoppad av polisen körde 120 på 70 väg det var 45:an från trollhättan.
Det var tidigt på morgonen ca 4.45 skulle börja jobbet kl 6 i gbg så det var trafiktomt och inte en kotte ute.

Märkte att kag fick en bil bakom mig som körde på 2 meters avstånd villket skrämde mig så jag gassade på. Sen såg jag blått och rött ljus.

Jag fick behålla kortet fick inget papper eller nått så det var snällt av poliserna.

Men resten av hemfärden till gbg var det mycket cevilsnutar bakom mig kan jag tillägga så jag kom lite sent till jobbet.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Nu har jag skummat igenom tråden och ingenstans hittar jag vad du hade gjort för att snuten skulle vilja stoppa dig från första början. Fortkörning, slangning eller vad? Hur var du så säker på att du skulle få böter eller bli av med lappen så du valde att smita istället för att prata med dom? Om snuten kommer fram till en vid rödljus och man drar måste dom ju utgå från att man har något att dölja, blir man då prejad så lär man ju få skylla sig själv.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
känner på mig att man inet får hela sanningen här, de tar inte till sånna metoder utan att nåt skett från början.
jag ser vad de anklagar dig för, men hur länge jagade de dig om du han köra i skogen och på gräsmattor och dessutom vårdslöst?

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pejo skrev:

Saken är den att måttet av våld för att stanna en kriminell ska vara i nivå med brottet! Alltså är det ok att skjuta på beväpnade bankrånare men inte 14åriga snattare.

Att köra på, vad som verkar av det man läst (!), vara en motorcyklist som saktat ned, verkar extremt j-ä onödigt. Om jag blir avsiktigt påkörd, om det så är kungen, då kommer det klockrent en stämmningsansökan till länsstyrelsen
(på något mindre än ett halvt basbelopp förstås, så jag inte kan lastas för rättegångskostnaderna om jag förlorar)

Summering: Polisen hämtar in bovarna, försvarsadvokaterna försöker bevisa oskulden, domaren dömer och fängelset verkställer straffet. Inte: Polisen kör på för att verkställa straffet... Har ni kollat för mycket på Judge Dredd eller?

Ok kom ihåg att vi talar om en kille som åkt dit på hoj för vaddå, fel skylt, åkt på fel ställe och inte sett snuten när dom ville prata med honom (?), inte, och jag citerar "...pappan vars 4-5-årige son blev skjuten till döds av en biltjuv ..."
:mad: :mad: :mad: :mad:

Sett Judge Dredd, ja...Vill inte ha ett sådant samhälle. Men jag anser att poliserna gjorde rätt. Har man gjort fel, får man ta sitt straff. Och det där med "nivå med brottet" : Om Zana körde i 10km/h så gjorde troligen polisen det också. Annars hade de kört över honom och då är det en annan sak.
Men du kanske kan tala om för mig hur de EGENTLIGEN skulle stoppat honom??? :confused:

Dessutom vet vi inte hela historien. Vad gjorde han till att börja med, för att polisen försökte stoppa honom...

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
exiteme skrev:
OK, gick det inte snabbare än så är du förlåten....( av mig i alla fall)

Men jag blir topp tunnor rasande när folk (i allmänhet) är vårdslösa i trafiken... Hade en killkompis vars fru och nyfödde dog pga att en kärring körde vårdslöst...

Då är du grinig mest hela tiden på din make antar jag?

"intressant.."

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
eisbaer skrev:
Då är du grinig mest hela tiden på din make antar jag?

"intressant.."

Du kan slå dig i backen på att Peters öron blir röda och jag hes, när han kör vårdslöst! Finns vittnen till detta :fakta :rodnar

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Tänker du köra utan kort så anmäler jag dej

Anmäl på bara - du kommer upptäcka att polisen inte gör något ändå...

Vi har slutat ringa polisen, på jobbet , när vi ser bilförare som verkar drogade för det händer ändå inget...

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Det är i rätten som skuldfrågan avgörs !

Inte av polisen !

Polisen misstänker - domstolen dömer!

(...vilket är anledningen till att man aldrig aldrig aldrig ska erkänna på plats - då ger man upp hela sin rättssäkerhet, och kortsluter man hela domstolsväsendet, och kvar blir det exiteme tror vi har - polisen som både haffar och straffar)

exiteme skrev:
Har man gjort fel, får man ta sitt straff.

Last edited:

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pejo skrev:

(...vilket är anledningen till att man aldrig aldrig aldrig ska erkänna på plats - då ger man upp hela sin rättssäkerhet, och kortsluter man hela domstolsväsendet, och kvar blir det exiteme tror vi har - polisen som både haffar och straffar)

Jag har aldrig sagt att polisen ska både haffa och straffa. Såvitt jag vet stoppade de bara honom..du får läsa ordentligt :rolleyes:

Dessutom svarade du inte på hur du tycker att de skulle stoppat honom...

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
...Nr:18, som åkt fast för fortkörning 7 gånger, varit av med lappen 2 av dom gångerna men aldrig kört för fort på 50 eller 70-väg :fakta
Jag har uppmärksammat påven på detta och begärt att han helgonförklarar dig :tummenupp :D

Osis Zana, hoppas du får behålla körkortet.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy