Jaha, då har man blivit haffad... <på sista åket>...

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Håller med där... Var nog en maktdemonstration att smälla hjälmen i gatan och ganska onödigt. Tyvärr finns det sådan rötägg inom snutkåren...

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
exiteme skrev:
/.../Men skulle han bli stoppad av snuten, är han man nog att ta sitt straff, istället för att gnälla.../.../
Bara att bita ihop./.../

Jag förstår inte detta... Så fort det kommer upp någon tråd om att man åkt fast för det ena eller det andra, så kommer det någon (sådan som jag inte tycker om) och säger att "man ska ta smällen, bita ihop, ta det som en man, inte gnälla" eller något annat liknande! Till vilken nytta? Har personen som skrev denna tråd gnällt? Nej. Jag vet inte varför han skrev den man han kanske ville ha lite åsikter och funderingar kring det, men sen kommer någon moralare och säger att man inte ska gnälla?

Det blir jag så jäkla trött på! Han tar ju sitt straff! Det svider nog! Måste man då komma och säga att man inte ska gnälla när han inte gör det?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
öh.........jaha?
så just de åsikterna får inte finas med för att just du anser att de är fel?
Zana har redan åkt fast, inet mycket att göra, kanske slipper han lämna bort kk med.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
petterekman skrev:
Jag förstår inte detta... Så fort det kommer upp någon tråd om att man åkt fast för det ena eller det andra, så kommer det någon (sådan som jag inte tycker om) och säger att "man ska ta smällen, bita ihop, ta det som en man, inte gnälla" eller något annat liknande! Till vilken nytta? Har personen som skrev denna tråd gnällt? Nej. Jag vet inte varför han skrev den man han kanske ville ha lite åsikter och funderingar kring det, men sen kommer någon moralare och säger att man inte ska gnälla?

Det blir jag så jäkla trött på! Han tar ju sitt straff! Det svider nog! Måste man då komma och säga att man inte ska gnälla när han inte gör det?

Han tog inte sitt straff frivilligt. Han var så illa TVUNGEN! :fakta Och vad beträffar gnäll, så tycker jag att inlägget ÄR gnälligt. Och om han nu vill ha funderingar och åsikter; Ska vi inte kunna få säga vår mening? Ska vi då bara klappa honom på axeln och säga: Duktig pojke....synd om dig....

Dessutom har vi fortfarande inte fått reda på vad han gjorde till att börja med. Varför försökte polisen stoppa honom innanhan smet... :confused:

Last edited:

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Så om jag begår ett brott och snuten skjuter mig i benet för att stoppa mig, är det dråpförsök?

Då har polisen (om de gjort efter "boken") antagligen skjutit ett varningsskott först, och sedan skadeskjutit dig...

Har för mig att jag läst någonstans att polisen ska börja med halvmanntlade kulor istället för helmanntlat!

En sådan kula gör att benet går av!! ingångshålet är litet men utgångshålet är MYCKET större...

Så jag lär nog stanna för snuten om dom börjar vifta med sina pistoler! :fakta

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det vore farligt om de gick över till det, då blir många skott dödande som annars inte skulle varit det.
sen tycker jag du ska stanna även om de viftar med vapen laddade med helmantel:)

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Silwer skrev:
öh.........jaha?
så just de åsikterna får inte finas med för att just du anser att de är fel?
Zana har redan åkt fast, inet mycket att göra, kanske slipper han lämna bort kk med.
Tycker inte det är mer än rätt att körkortet ryker. Man får stå sitt kasst helt enkelt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bingo skrev:
Just det, hur vet du det. Tänk om forumets i dessa sammanhang obligatoriska dagisunge springer fram från bakom en buske.

Påven är underrättad om detta och begäran om kanonisering har dragits tillbaka.

Hmm, kan man inte bara fixa en länk till vatikanens hemsida? Borde spara en del tid!

Eftersom mc-åkare och moral tydligen (!) inte går ihop så är det väl inte svårare än att vi får börja snacka förnuft istället. Alltså; verkar det vara speciellt intelligent att dra bakhjul mitt i stan? Alltså alldeles bortsett från det faktum att det är olaglig/omoraliskt/whatever.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Gumpa skrev:
Har för mig att jag läst någonstans att polisen ska börja med halvmanntlade kulor istället för helmanntlat!

En sådan kula gör att benet går av!! ingångshålet är litet men utgångshålet är MYCKET större...

Så jag lär nog stanna för snuten om dom börjar vifta med sina pistoler! :fakta

Aaa, hade de haft de där gamla, kassa kulorna hade jag dratt snuten som skit! :D

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ok, anledningen att jag inte ville prata med farbror blå var för att jag satt på en motorcykel "utan" plåt, utan blinkers, utan backspegel, ingen hastighetsvisare unt so weiter.

Anledningen till att jag åkte på den var för att min sambo hade tagit bilen och jobbet ringde och krävde att jag skulle komma. I vanliga fall brukar jag bara köra omkring i området där jag bor, träna lite på tomma parkeringsytor...

Och min ekonomi är så jävla usel så jag tog en chans, en jävligt fuckad chans.

Jag klagar inte, ville bara berätta vad som hänt mig för att få lite feedback. Tyckte tex att det var väldigt konstigt att köra på mig, trycka mig mot marken, skrika på mig, slänga hjälmen i backen, misstänka mig för grövre brott eftersom jag hade skidmask under hjälmen, rota igenom min plånbok, avskaffa alla mina mänskliga rättigheter, skrika att min båge var snodd eftersom tändningen var uppbruten, skrika ännu mer för att ramnumret inte stämde överrens med deras felaktiga information m.m... osv... Och i slutändan lämna mig och min böjda båge stående på en cykelväg i en pöl av ca7 liter bensin med körkort i handen....

Alla moralnissar och nissor får tycka som dom vill, jag kunde inte bry mig mindre om er iallafall... Ni andra vet vad jag tycker om er.

Jag hoppas jag får behålla kortet för utan det har jag inget jobb, och då får ni andra betala mina bidrag... Passa er för ert munskitande, ty skit är är endast vad det är...

Och så var sagan slut.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
haha, nu gör du dig lite dum, du skulle aldrig ha gett dig ut med den där hojen helt enkelt.
Du berättar inte heller hur du körde innan de fick tag på dig, var det inget de såg så överreagerade de en del tycker jag.

Du lägger in en tråd om din olycka men du skiter i alla som svarar i den och hotar med att vi ska betala dina bidrag, ge dig alla kan åka dit för det ena eller det andra men man kan ju välja om man vill lägga upp en tråd om det på ett allmänt forum.
Jag har tjuvåkt jag med men klarat mig, shit happens.

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
t-rex skrev:
1. Hmm, kan man inte bara fixa en länk till vatikanens hemsida? Borde spara en del tid!

2. Eftersom mc-åkare och moral tydligen (!) inte går ihop så är det väl inte svårare än att vi får börja snacka förnuft istället....
Nä, jag skickade en länk hit istället. Han lovar kolla in ibland.

2. Förnuft! Här? :skrämd

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
haha, nu gör du dig lite dum, du skulle aldrig ha gett dig ut med den där hojen helt enkelt...
Äh, vaddå. Jag brukar köra runt på grusvägarna med min oreggade crossbåge. Skadorna på den du kör på blir inte mindre för att bågen är reggad.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Lasker skrev:
Kort fråga varför va tändningen uppbryten och varför stämmde inte ramnummret?

För att tjyvjävlarna försökte sno den, vad trodde du?

OIch jag skrev ju att ****rna i växeln gav snutsvinet fel ramnummer, därför stämde det inte överrens med numret på ramen...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
K-Micke skrev:
Du kan berätta för tusentals forummedlemmar, men inte för din sambo??
E du go eller?

Är det er jag har bredvid mig när jag vaknar på morgonen? Näe just det, för mig är ni inte så mycket personligare än ett nick & en avatar... :fakta

Och jag har inte smakat, så jag vet inte om jag e go. tror inte det iallafall... kanske smakar jag kyckling, kanske inte? :slicka

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
K-Micke skrev:
Ändå försöker du impa på oss.
Varför körde du utan skylt m.m.?
Är du så uttråkad att du vill bli jagad av snuten för att få lite spänning i livet? :D

Vadå impa?

Jag körde utan vissa saker för att jag hade tänkt ställa av den, men blev tvungen att ta den på en sista repa.

Vill bli jagad? Vem fan vill bli jagad?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...