Jaha, då har man blivit haffad... <på sista åket>...

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Låt mig då citera Zanas första inlägg:

-" Eller rättare sagt, saktade ner och blev nermejad av v70´in... Har ett fint blått märke på svingen som bevis... "

och vidare

-" Trafikolycka (snuten hävdade att det var mitt fel att deras bil blev skrotad"

Dom 'stoppade inte bara honom' - dom körde på honom. Dessutom kastade de ju också hans hjälm i marken, hur i hela fridens namn ska de kunna motivera det ?

Jag tycker dom skull åkt förbi honom och ställt sig framför honom, studsat ut och sagt -"I LAGENS NAMN - HALT!". :crash

Han var ju på väg att stanna in efter en vad jag uppfattar som en kort jakt, alltså är det ju helt onödigt att i det läget köra på honom.

Kom ihåg att man tills man är fälld i domstol och domen vunnit laga kraft bara är misstänkt...

Tänk den dagen du råkar tappa din nummerplåt i skogen när du är och kör (och alltså är misstänkt för att köra en icke registrerad motorcykel!!!) - ska snuten får köra på dig för att få stopp på dig så dom kan informera dig om detta ? Näe, jag känner inget förtroende för polisens sätt att agera. På nåt sätt så försöker polisen (och andra!) rättfärdiga ett onödigt användande av våld vid sådana här mindre förseelser med motiveringen "Den som ger sig in i leken bla bla bla". Problemet är att det inte är polisens sak att straffa...

//P

exiteme skrev:
Jag har aldrig sagt att polisen ska både haffa och straffa. Såvitt jag vet stoppade de bara honom..du får läsa ordentligt :rolleyes:

Dessutom svarade du inte på hur du tycker att de skulle stoppat honom...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hur känner du till hur våldsam den tidigare jakten varit?
jag kan tänka mig att de är jäkligt arga om det gått vådligt till en längre stund.
Å andra sidan kanske det inte var så, men det vet inte vi.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Pejo skrev:
Låt mig då citera Zanas första inlägg:

-" Eller rättare sagt, saktade ner och blev nermejad av v70´in... Har ett fint blått märke på svingen som bevis... "

och vidare

-" Trafikolycka (snuten hävdade att det var mitt fel att deras bil blev skrotad"

Dom 'stoppade inte bara honom' - dom körde på honom. Dessutom kastade de ju också hans hjälm i marken, hur i hela fridens namn ska de kunna motivera det ?

Jag tycker dom skull åkt förbi honom och ställt sig framför honom, studsat ut och sagt -"I LAGENS NAMN - HALT!". :crash

Han var ju på väg att stanna in efter en vad jag uppfattar som en kort jakt, alltså är det ju helt onödigt att i det läget köra på honom.

Kom ihåg att man tills man är fälld i domstol och domen vunnit laga kraft bara är misstänkt...

Tänk den dagen du råkar tappa din nummerplåt i skogen när du är och kör (och alltså är misstänkt för att köra en icke registrerad motorcykel!!!) - ska snuten får köra på dig för att få stopp på dig så dom kan informera dig om detta ? Näe, jag känner inget förtroende för polisens sätt att agera. På nåt sätt så försöker polisen (och andra!) rättfärdiga ett onödigt användande av våld vid sådana här mindre förseelser med motiveringen "Den som ger sig in i leken bla bla bla". Problemet är att det inte är polisens sak att straffa...

//P

Står ingenstans om "tappad skylt". Endast "felmonterad".
Dessutom skrev han att de försökte ställa sig framför honom, men då stack han...
Om han hade stannat med en gång, hade inget av detta inträffat :fakta

Om de skulle kört om honom på en cykelväg, undrar jag hur breda cykelvägar ni har där du bor...

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Jaja. Du har rätt. Jag har komplett missupfattat situationen.

:p :p :p :p :p

exiteme skrev:
Står ingenstans om "tappad skylt". Endast "felmonterad".
Dessutom skrev han att de försökte ställa sig framför honom, men då stack han...
Om han hade stannat med en gång, hade inget av detta inträffat :fakta

Om de skulle kört om honom på en cykelväg, undrar jag hur breda cykelvägar ni har där du bor...

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998
Pejo skrev:
Eeeehh, det var väl ungefär så de gjorde första gången de försökte få stopp honom. Men då valde han ju att sticka.
Pejo skrev:
Som någon skrev tidigare så kan ju polisen omöjligen kunna avgöra vad han tänker i detta läget. Kanske letar han efter en flyktväg upp i skogen?
Pejo skrev:
Men det ska väl inte hindra polisen från att stoppa folk som har begått ett eller flera brott?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Micke N skrev:

Men det ska väl inte hindra polisen från att stoppa folk som har begått ett eller flera brott?

Hur mycket våld får användas? Hur stora risker får den misstänkte utsättas för?

Skorpan

Guest
exiteme:

jag tycker allt att du ska sopa framför din egna dörr först innan du börjar hacka på andra
din gubbe leker ju på gatorna han oxå,varför inte börja med honom innan du ger dej på andra om du nu e så duktig

låt nu för fan grabben vara ifred
Zana: tycker synd om dej

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sånt dravvel, Zana berättar inte hur det gick till helt och hållet, antingen lämpar det sig inet för skrift eller så har han inte tid just nu.

Sen lägger man inte inlägg här om man inte vill att folk ska snacka, personligen höll jag käften om jag gjort nåt sånt här.

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skorpan skrev:
exiteme:

jag tycker allt att du ska sopa framför din egna dörr först innan du börjar hacka på andra
din gubbe leker ju på gatorna han oxå,varför inte börja med honom innan du ger dej på andra om du nu e så duktig

låt nu för fan grabben vara ifred
Zana: tycker synd om dej

Tro mig: Peter får skäll. :fakta
Men skulle han bli stoppad av snuten, är han man nog att ta sitt straff, istället för att gnälla...

Jag "buskör" också på mitt sätt (dock aldrig när människor är i närheten. Blir mest att jag "råkar" missa en o annan skylt i terrängen). Är absolut inget helgon! Men skulle polisen stoppa mig, skulle jag absolut inte försöka smita. Bara att bita ihop. Jag är fullt medveten om vad jag gör och vad jag riskerar!

Jag tycker tex att det är OK att busa som ett visst Malmögäng gör. De tränar på en långraka, med fri sikt, där det kanske kommer en bil i timmen. Vurpar de, riskerar de inte livet på någon annan...

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Hur vet du att ingen är i närheten ?

exiteme skrev:
Tro mig: Peter får skäll. :fakta
Men skulle han bli stoppad av snuten, är han man nog att ta sitt straff, istället för att gnälla...

Jag "buskör" också på mitt sätt (dock aldrig när människor är i närheten.

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
exiteme skrev:
...Jag "buskör" också på mitt sätt (dock aldrig när människor är i närheten. Blir mest att jag "råkar" missa en o annan skylt i terrängen). Är absolut inget helgon!...
Det skall vi allt ändra på. Påven är underrättad om dig, med en begäran om kanonisering. :tummenupp

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Pejo skrev:
Just det, hur vet du det. Tänk om forumets i dessa sammanhang obligatoriska dagisunge springer fram från bakom en buske.

Påven är underrättad om detta och begäran om kanonisering har dragits tillbaka.

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pejo skrev:

Brukar inte finnas så mycket människor ute på ängar mitt ute på landet... Och finns det det, kör jag inte ut där...

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
"Brott mot terränglagen" ha ha så djävla löjligt :p
Personligen hade jag gjort exakt samma om det var med en motard eller offroad. Dock ska jag känna till omgivningen innan jag beslutar mig för att lägga i högsta växeln.
Hoppas det går bra för dig.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jaha den, den brukar jag missa jag med, lika så på fina grusvägar kan det stå nåt om att det endast är för folk som är behöriga, jag brukar anse mig behörig på dem.

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Nu måste jag lägga mej i snacket lite.
Jag wheelar och har mig fast jag håller mej från gatorna där man inte har koll på folk.
Javisst är det olagligt. Men jag stannar om snuten vill det. Jag har stannat när dom såg mej wheela parallelt med en lastbil. Lastbilen körde på motorvägen och jag på en grusväg som gick bredvid. Det var dock ett staket mellen mig och motorvägen. När jag gick ner så såg jag polisen stå vid utfarten av grusvägen.
Jag kunde stuckit utan problem om jag ville men jag åkte fram o snackade med dom istället.
Det blev varken böter eller nåt annat. Hade kanske tur.. Vem vet? Dom skulle bara kolla vem som körde på grusvägen då det är en hel del som smiter med crossar och annat.

Man ska köra med insidan av huvudet och blir man stoppad när man kör olagligt är det bara att svälja den beska medicinen och hoppas på det bästa. Kan man inte ta det ska man inte leka heller. :rolleyes:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nr:18 skrev:
Att dra snuten gör i min åsikt att man får vara beredd på en hel del våld när dom får fatt i dej efteråt. Tough shit! Vänta dej inga sympatier från mej! Polisen gör sitt jobb bra i de flesta fall, dock finns det rötägg inom den kåren oxå. I detta fallet tycker jag att dom gjorde ett bra jobb: dom tog en trafikdrulle som tycker det är värt risken att dra snuten och under tiden han gör det inte ens skäms för att köra på cykelbanor.

Nr:18, som åkt fast för fortkörning 7 gånger, varit av med lappen 2 av dom gångerna men aldrig kört för fort på 50 eller 70-väg :fakta

Så du har ALDRIG kört för fort på en 70-väg? Jo tjena...... :lol Dra den om rödluvan också :rolleyes:
Du kanske inte kör för fort på 70-vägar som ligger precis vid ett samhälle, men försök inte inbilla oss att du inte kört över 70 på en slingrig väg med fin asfalt :7peta

Tycker inte det är ett dugg tufft med snutjag, och hittar man sen inte i området så är det troligen bäst att stanna. (om man inte kör på E4:an eller liknande) Annars är ju risken stor att man skadar sig själv eller nån annan.

Att dom stannade honom genom att köra på motorcykeln kanske va befogat, kanske inte. Det är knappast något som vi kan avgöra eftersom vi inte va där.

Men att dom slänger hans hjälm i backen, hur f-n kan ni tycka det är befogat?
Om polisen stannar dig för fortkörning och "råkar" repa lacken på din bil, är det befogat våld då eftersom du körde för fort? Tough shit! Skyll dig själv eftersom du va så dum att du körde för fort :p
Nu va iofs överträdelsen grövre än så, men har dom rätt att göra vad dom vill bara för det? Vem bestämmer vart gränsen går isf, dom själva? Ska det faktum att dom säkert va jävligt sura ge dom tillåtelse att förstöra en hjälm för X-antal tusenlappar? Nu stod han t o m stilla och dom hade ingen som helst anledning att göra så. Enda anledningen jag kan komma på är att dom ville "hämnas" på honom och visa sin makt. Dom ska fan inte ta sig friheter som dom inte har rätt till! :mad:

Det är sånna här saker som gör att mitt förtroende för polisen minskar mer och mer :6surkart

Slår vad om att du får ersättning för hjälmen om du anmäler detta, SÅ ruttet kan väll ändå inte rättssystemet vara?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy