Jaha, då har man blivit haffad... <på sista åket>...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Synd för dej, ingen ide att börja vända och vrida på den biten i alla fall då :p

Zana skrev:

Blip: Det gick ju inte fort, typ 10km/h. Dom ville väl bara välta omkull mig så jag inte skulle ha chans att dra iväg igen... (alltså knappast dråpförsök)

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Sampo Star skrev:
Du borde dock inte kunna lastas för att de körde på dig på en cykelväg eftersom de inte heller får köra där.

Sedan när blev cykelbanor en frizon för de som begår brott???
Så om jag kör som en idiot eller begår ett annat brott, kan jag bara köra upp på en cykelbana och räcka lång näsa åt polisen...? Intressant... :rolleyes:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Blip skrev:
Ahh kasst försök att vända på de moraliska aspekterna. Polisen sköt en biltjuv i ryggen, killen avled. Var det rimligt våld för att stoppa killen i förhållande till brottet?

Blip

Japp! Han har begått ett brott och är medveten om riskerna. Men polisen drar inte vapen om det inte är fara för någon eller sitt eget liv.

Mina tankar går till pappan vars 4-5-årige son blev skjuten till döds av en biltjuv för några år sedan! Jag hade varit tacksam om en polis mejat ner den biltjuven :fakta

Last edited:

Sampo Star

Halvknäpp bladeåkare
Gick med
5 May 2003
Hoj
Fireblade97
exiteme skrev:
Sedan när blev cykelbanor en frizon för de som begår brott???
Så om jag kör som en idiot eller begår ett annat brott, kan jag bara köra upp på en cykelbana och räcka lång näsa åt polisen...? Intressant... :rolleyes:

Hmm jag menade egentligen att polisen inte borde köra fortare än att de kunde stanna om något hinder uppstod på cykelvägen framför dem. Annars kör de för vårdslöst och borde bli av med sina små lappar också.

Polisen ska ju inte skita i allmänhetens säkerhet för ett mindre brott som detta endast är.

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
exiteme skrev:
[BJag hade varit tacksam om en polis mejat ner den biltjuven :fakta [/B]

Hade dom rört mina prylar skulle jag inte bry mig ett skit om vad som hände förövaren. :fakta :fakta :fakta

Men sen ska man inte dra saker till det extrema..

Inte mer våld än nöden kräver..
men vart går gränsen?

Blir jag tvungen att skydda mig mot någon eller något så gör jag det ju att jag så snabbt som möjligt vill eleminera problemet..
och där vet man inte vart gränserna går.
inte direkt så man har tid att kolla det.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
det är VÄLDIGT konstigt om dem inte tar lappen ifrån dig för sån grej... ( folk säger ju 1 gång i livet så får man riktig tur ) och vem vet... men bli inte förvånad.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Men vafaaan e ni för folk?!?! SLUT GNÄLL på stackarn! Vafan hjälper det?!? Doh...
Lätt att va efterklok, men du skulle inte stannat!! Jäkla piss iaf det som hänt :( Måste va "rätt" jobbigt! Hoppas det blir så lindrigt så möjligt!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Quaya skrev:
det är VÄLDIGT konstigt om dem inte tar lappen ifrån dig för sån grej... ( folk säger ju 1 gång i livet så får man riktig tur ) och vem vet... men bli inte förvånad.

Vadå, det normala är alltså att dom tar lappen och "beslagtar" fordonet på plats eller?

Nisse Järnet skrev:
Men vafaaan e ni för folk?!?! SLUT GNÄLL på stackarn! Vafan hjälper det?!? Doh...
Lätt att va efterklok, men du skulle inte stannat!! Jäkla piss iaf det som hänt. Måste va "rätt" jobbigt! Hoppas det blir så lindrigt så möjligt!

Jepp, sluta gnälla på stackarn. Han insåg ju sitt misstag själv. Läxan är lärd sen länge. Ni FÅR tycka synd om mig... Jag skulle ju lika gärna vara en mördare på stulen hoj med likdelar i ryggan, då är det ok att mejja ner hojåkare på gångvägar... eller nåt... :kocko

:kulspruta Polisen

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Jag tycker att det var starkt gjort att fundera på vad du höll på med efter att du väl hade bestämt dig för att dra.
Det är säkert inte lätt att backa ur när man <edit>valt att skapa</edit> en situation som denna. Tror att de flesta (av de som väljer att smita) hade hade slagit på skygglapparna och maxat gångvägen fram.

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Oj. Det där lät dramatiskt. Du hade nog tjänat på att stanna. "Snutfittorna" gör ju sitt jobb. Jag hade också tagit i med hårdhandskarna om jag var dom när du försökte smita.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Börja med att kontakta en jurist angående de skador de tillfogade dig.
Nog blir du av med kortet men jag tycker du ska anmäla poliserna för de skador du fick på hojjen och din utrustning. Kanske har du fått några blåmärken som du kan dokumentera...

Jag tycker inte det var rätt av dom att slita av dig hjälmen eller att köra på dig och jag tror inte de har rätt till det heller.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Zana skrev:
Jo jag vet. Fick typ en blackout eller nåt... Inte fan skulle jag smita från snuten i vanliga fall... Fattar inte vad jag plötsligen tänkte på......... :eek:

Inte ska du be om ursäkt till fjollorna här på forumet.. nästa gång kör rakt upp i skogen istället när du nu har en såndär grusfräsare. :D

Och inte fan ska man gråta nu vintern är här snart, du behöver väl inte lappen då eller? Böter är surt såklart.

Lycka till!.

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Det kan du ge dig fan på att det är! :fakta

Saken är den att måttet av våld för att stanna en kriminell ska vara i nivå med brottet! Alltså är det ok att skjuta på beväpnade bankrånare men inte 14åriga snattare.

Att köra på, vad som verkar av det man läst (!), vara en motorcyklist som saktat ned, verkar extremt j-ä onödigt. Om jag blir avsiktigt påkörd, om det så är kungen, då kommer det klockrent en stämmningsansökan till länsstyrelsen
(på något mindre än ett halvt basbelopp förstås, så jag inte kan lastas för rättegångskostnaderna om jag förlorar)

Summering: Polisen hämtar in bovarna, försvarsadvokaterna försöker bevisa oskulden, domaren dömer och fängelset verkställer straffet. Inte: Polisen kör på för att verkställa straffet... Har ni kollat för mycket på Judge Dredd eller?

(får man strafflindring om man får stryk när man hämtas in?)

Ok kom ihåg att vi talar om en kille som åkt dit på hoj för vaddå, fel skylt, åkt på fel ställe och inte sett snuten när dom ville prata med honom (?), inte, och jag citerar "...pappan vars 4-5-årige son blev skjuten till döds av en biltjuv ..."

:mad: :mad: :mad: :mad:
exiteme skrev:
Så om jag begår ett brott och snuten skjuter mig i benet för att stoppa mig, är det dråpförsök? Intressant....

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Zana skrev:
Det skumma är att jag bryr mig inte så mycket, det jobbigaste med såna här saker är att man måste berätta för sambon. Det är fan det jobbigaste man kan göra...!

Tråkigt tråkigt! Men en sak jag undrar över, hur kan det vara jobbigare att berätta för sambon än att bli av med körkortet??? :confused: :skrämd

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Pejo skrev:
Det kan du ge dig fan på att det är! :fakta

Saken är den att måttet av våld för att stanna en kriminell ska vara i nivå med brottet! Alltså är det ok att skjuta på beväpnade bankrånare men inte 14åriga snattare.

Att köra på, vad som verkar av det man läst (!), vara en motorcyklist som saktat ned, verkar extremt j-ä onödigt. Om jag blir avsiktigt påkörd, om det så är kungen, då kommer det klockrent en stämmningsansökan till länsstyrelsen
(på något mindre än ett halvt basbelopp förstås, så jag inte kan lastas för rättegångskostnaderna om jag förlorar)

Summering: Polisen hämtar in bovarna, försvarsadvokaterna försöker bevisa oskulden, domaren dömer och fängelset verkställer straffet. Inte: Polisen kör på för att verkställa straffet... Har ni kollat för mycket på Judge Dredd eller?

(får man strafflindring om man får stryk när man hämtas in?)

Ok kom ihåg att vi talar om en kille som åkt dit på hoj för vaddå, fel skylt, åkt på fel ställe och inte sett snuten när dom ville prata med honom (?), inte, och jag citerar "...pappan vars 4-5-årige son blev skjuten till döds av en biltjuv ..."

:mad: :mad: :mad: :mad:

Instämmer helt och fullt!
Speciellt det att dom slet av dig hjämlen o slängde den i backen, vafan är det för sätt? Får man bete sig hur man vill bara man är polis och är sur på nån? Du ska fan ha ersättning för det! :mad:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
exiteme skrev:
Jag tycker inte synd om dig, tyvärr. Kör som folk, så händer det inte :fakta
Vad hade du gjort om det kommit barn på gångbanan??? Kör man i 70 på en gångbana förtjänar man att få ett rejält straff!!!! Du förtjänar att lappen ryker och jag hoppas att det kommer att svida i plånboken....
Sätt dit en smajlgubbe så man fattar att du skämtar..... :skrämd Tror att han har det knepigt nog redan!

Och varför dra upp mördare och sån skit?!??! :zpy Vad har dom med detta att göra??

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
finns ett ordspråk: Hoj=kör hur fort du vill....kommer polisen, vrid på rullen!!

Jag har aldrig stannat när jag haft polisen efter mig, kommer aldrig göra det heller.
Skiter fullständigt i vad andra tycker om det.
Synd att du gav upp...vem vet, hade du fortsatt hade dom kanske slutat.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy