walste skrev:Det börjar komma in en del PM av folk som vill köpa hojen som den står.
Va sa ditt försäkringsbolag när du wheelade ut i diket då???UnderDOG skrev:Ajaaajaj, tråkigt som fan!
Men då blire striitfajter?
Vägverket drar sig inte för mycket, de har lagt rullgrus på hela E20 från Partille till Alingsås...
//Anders.
Hehehe ja du är inte den enda som kommenterat det.steffeR1 skrev:det ser ut som ett överslag på bakan
walste skrev:vad menar du, självklart så ska jag försöka få ut en ny hoj
då jag anser att det inte var mitt fel att det var en "vulkan´" i vägen
Zeb_Macahan skrev:Vägverket har egentligen inget att göra med att du körde såpass fort att du inte upptäckte faran på vägen.
Att få ut något i detta fallet är näst intill omöjligt. Men försöka duger ju. Lycka till!
Å glöm inte mitt i allt att du iallafall överlevde och ´kan ge dej ut och åka igen. Krya på dej!
//jaG
KaliZ skrev:...Tråkigt det som hände...mkt besvär i onödan...men huvudsaken e juh självklart att du klarat dig.
Du hade kraschpuckar på såg jag på bilden (eller har jag fel??)...hur mkt av smällen tog de egentligen? Om du nu låg i typ 70...o hojen ser ut som den gör...hjälpte de något? Eller vad har men dem till eg...e de bara om den står still o trillar? Eller är deras enda funktion att skydda ramen?
/KaliZ
walste skrev:Körde så pass fort??? man ska väl kunna hålla den hastighet som är angiven för vägen (vilket jag gjorde)
Zeb_Macahan skrev:Nej, det är ingen självklarhet. Hastigheten på skylten är bara den fart man maximalt får framföra fordonet i. Man ska själv anpassa farten så att man kan väja undan för hinder och oväntade saker på vägen (om nu tjälskottet hade varit en höbal istället så hade samma sak gällt).
Jag säger inte att jag tycker det är rätt, jag säger bara hur det är.
//jaG
walste skrev:ja men när vi nu slantar vägskatt i detta landet så tycker jag inte att det ska behöva se ut som det gör på vägarna.
hade det varit som du skrev en höbal så hade jag inte sagt nått
men det är vv´s uppgifft att hålla vägarna i bra skick
olyckan hade ju helt enkelt inte hänt om vägen varit bättre
walste skrev:halvförsäkrad bara
ska försöka mig på att stämma vv för att vägen var i så dåligt skick
men det blir väl svårt att få dom att ta på sig skiten
walste skrev:ja men när vi nu slantar vägskatt i detta landet så tycker jag inte att det ska behöva se ut som det gör på vägarna.
hade det varit som du skrev en höbal så hade jag inte sagt nått
men det är vv´s uppgifft att hålla vägarna i bra skick
olyckan hade ju helt enkelt inte hänt om vägen varit bättre
walste skrev:Körde så pass fort??? man ska väl kunna hålla den hastighet som är angiven för vägen (vilket jag gjorde)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|