jaha....då var det slutåkt för mig

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Zeb_Macahan skrev:
Vägverket har egentligen inget att göra med att du körde såpass fort att du inte upptäckte faran på vägen.

//jaG
Å andra sidan höll en kärring på franshoj och vurpa i 5km/h över samma tjälskott. Detta hände precis efteråt då vägen var avspärrad och polisen stod och tittade på.
Vägverket är ansvariga för att vägen ska hålla sådan standard att körning inom hastighetsbegränsningen är fullt möjlig och säker. Det var det inte i detta fallet.
Sen vet vi att vv är snåla, men att få ut en del av kostnaden är absolut ingen omöjlighet, speciellt inte när det står i polisrapporten...

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
walste skrev:
ja men när vi nu slantar vägskatt i detta landet så tycker jag inte att det ska behöva se ut som det gör på vägarna.
hade det varit som du skrev en höbal så hade jag inte sagt nått
men det är vv´s uppgifft att hålla vägarna i bra skick
olyckan hade ju helt enkelt inte hänt om vägen varit bättre
Och vintern kan vi ju stoppa samtidigt. Inte lite fräckt av vintern att komma dragandes med tjäle...usch :rolleyes:

Jag vet, vi drar ner på all åldringsvård och annan onödig verksamhet och låter folk köpa sina tjänster själv och så bygger vi om alla vägar i landet, så de når upp till modern motorvägsstandard! Kosta vad det kosta vill, för något eget ansvar har vi ju inte :rolleyes:

Fridolf

RaD4
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki zx9r -96, CBR 929RR, Ktm 250
Mavve skrev:
Sälj delarna o teckna en försäkring som täcker sånt nästa gång - eller kör efter hur du har försäkrat den...

Ojojdå......vad moralkakorna kan hagla då :klappar

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Ravetrancer skrev:
Va sa ditt försäkringsbolag när du wheelade ut i diket då???
Ersätter dom såna skador också?

Walste: Krya på dig, och pussla ihop hojen, alltid kul o få den i fint skick igen:)

Jag har inte wheelat ut i diket.
Antar att du sett min hoj, den har ungefär likadana skador som den som är i den här tråden. när jag "lämnade" min hoj så var hade den precis halkat omkull pga att jag låste framhjulet när jag bromsade med nedlägg. Vad den gjorde efter det tar jag inget ansvar för.
Hojen slog enligt Fogerty som låg bakom minst en volt när den hakade i gräskanten i diket.

Hade jag wheelat ut i diket hade jag nog inte levt nu..
Men det kanske är det ni vill, eller när ska ni glömma och gå vidare?
Vem är det nu som moraliserar?

//Anders.

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Matin skrev:
Och vintern kan vi ju stoppa samtidigt. Inte lite fräckt av vintern att komma dragandes med tjäle...usch :rolleyes:

Jag vet, vi drar ner på all åldringsvård och annan onödig verksamhet och låter folk köpa sina tjänster själv och så bygger vi om alla vägar i landet, så de når upp till modern motorvägsstandard! Kosta vad det kosta vill, för något eget ansvar har vi ju inte :rolleyes:
Skulle vilja se dig klara det där tjälskottet i valfri hastighet! :kocko
Ta reda på lite fakt först innan du yttrar dig... :dummer

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Chefen Alabama skrev:
Skulle vilja se dig klara det där tjälskottet i valfri hastighet! :kocko
Ta reda på lite fakt först innan du yttrar dig... :dummer
Anledningen till att jag yttrade mig var att det alltid i såna här situationer gnälls på Vägverket, när ska folk fatta att man inte kan kräva att våra vägar alltid är i perfekt skick?
Sedan skulle jag bli förvånad om just det här tjälskottet skulle vara så mycket värre än de vi får leva med på Dalslandsvägarna!

Veritas

Guest
gå med i vår klubb, vi har kört med kryckorna fastsurrade bakpå.. krya på dig nu och kriga rejält med att få en ny hoj, även om det kan vara liiiite motigt..syns på vägarna snart..

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Matin skrev:
Anledningen till att jag yttrade mig var att det alltid i såna här situationer gnälls på Vägverket, när ska folk fatta att man inte kan kräva att våra vägar alltid är i perfekt skick?
Sedan skulle jag bli förvånad om just det här tjälskottet skulle vara så mycket värre än de vi får leva med på Dalslandsvägarna!
Decimeterhögt tjälskott mitt i en kurva på en annars mycket fin väg, inga varningsskyltar eller likn.
Vägarna är dåliga här också men detta var extremt...

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Chefen Alabama skrev:
Decimeterhögt tjälskott mitt i en kurva på en annars mycket fin väg, inga varningsskyltar eller likn.
Vägarna är dåliga här också men detta var extremt...

Snacka om dåliga vägar... :dummer Ta och kom upp till norrland och provåk vägarna här....men glöm inte att ta på dig njurbäte :3freak och preppa hojjen med krashpuckar..... :tummenupp
Tjälskott hör till vardagen här...Det värsta jag varit med om är ett par stubbar som tjälen tryckt upp... och "inga varningsskyltar eller likn" finns här heller...!! Nog försöker man gnälla på vv att dom ska göra nått åt saken...men det enda som hjälper är tyvärr HELFÖRSÄKRING.....och att gilla läget!!! :gnissla

Men som sagt... försöka skadar inte!!!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Matin skrev:

När blev en Africa Twin en sporthoj??? :va

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kostet78 skrev:
Snacka om dåliga vägar... :dummer Ta och kom upp till norrland och provåk vägarna här....men glöm inte att ta på dig njurbäte :3freak och preppa hojjen med krashpuckar..... :tummenupp
Tjälskott hör till vardagen här...Det värsta jag varit med om är ett par stubbar som tjälen tryckt upp... och "inga varningsskyltar eller likn" finns här heller...!! Nog försöker man gnälla på vv att dom ska göra nått åt saken...men det enda som hjälper är tyvärr HELFÖRSÄKRING.....och att gilla läget!!! :gnissla

Gävle är också norrland... :hihi

jinxed

Jinxed
Gick med
21 May 2004
Hoj
TL1000R
Matin skrev:

Frågan är om inte de är ansvariga för en del olyckor!
kom in på en väg där de hade lagt sand över hela vägen för att täppa till alla hål. Hur jävla lätt är det inte å köra av i sån skit....
Det jävliga var att de inte satt ut nån varningsskylt.

/helt otroligt

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Mmm....
Kostet78 skrev:

Ja men då vet man ju om det iaf och kör förhoppningsvis med tanken att det kommer ett tjälskott var 3.e meter....den här vägen var hur fin som helst förutom just där det hände

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
Swedie skrev:
ey shit! Krya på dig! Säg till om du ska sälja hojen!!! Jag köper! typ =)

Hmm, vil inte vara sämre: jag köper din titan spik sen, billigt, så har jag nåt att sätta i knäpuckarna;)

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
walste skrev:
Tar du ur den med då eller?

Mmm, njae jag tänkte inte så långt :rolleyes: Beklagar skadorna på dig och hojjen, förresten :( . Vet hur det känns att klota, är sjukskriven nu pga punkad lunga och sedvanliga revbensfrakturer och att hojjen ser ut som skit hjälper ju inte heller :död

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
jinxed skrev:
Frågan är om inte de är ansvariga för en del olyckor!
kom in på en väg där de hade lagt sand över hela vägen för att täppa till alla hål. Hur jävla lätt är det inte å köra av i sån skit....
Det jävliga var att de inte satt ut nån varningsskylt.

/helt otroligt
Där de gjort någon typ av vägarbete som innebär försämrat väggrepp, ska det finnas varningsskylt. Såna fall är solklara, missar de så har de gjort fel!

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
X-up skrev:
När blev en Africa Twin en sporthoj??? :va
Någon som hävdat att det skulle vara en sporthoj :confused:

Men du kanske är inne på rätt spår, eftersom en del av sporthojarna här inne körs som offroad, om än mer eller mindre frivilligt :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln