Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Hejsan!

Skall berätta om min adrenalinfyllda morgon för er som slutade i två gripanden.

Det började med att jag gick upp 5 på morgonen som vanligt. Får då ett meddelande av en polare som undrar varför min fars hoj står ut med vägen utanför kvarteret dem bägge bor i. Inte en aning svarar jag. Han har la fått soppatorsk eller något liknande när han var på väg hem igår.

05:40, är precis påväg till jobbet då får jag ett meddelande av min far där han skriver att hans hoj är stulen och han har haft inbrott i bilen. Ringer då snabbt som fan upp och säger var hojen står då enligt vad min polare sagt. Han säger då att han springer bort där, och jag som redan är i bilen bestämmer mig för att också köra bort för att titta till läget

När jag kommer bort är min far redan där och irrar omkring efter motorcyklen, men den är försvunnen. Ställer bilen och går ut, då kommer det ut 2 suspekta personer från skogen som förövrigt såg helt nerknarkade ut, varpå den ena hade kamoflage-kläder och en stor ryggsäck på ryggen. Farsan frågar dem vad dem har i väskan och direkt då lägger den ena benen på ryggen och springer bort till deras bil. Den andra som är kvar får han knappt kontakt med, frågar och frågar, ingen reaktion. Jag springer tillbaka till min bil som står 10m bort, slänger upp dörren och tar fram teleskop-batongen.

Jag springer bort till han som fortfarande är kvar vid farsan, måttar ett slag så han (kanske får nicka batong vem vet inte jag iaf). Han springer iaf mot bilen som står ca 30m därifrån

Jag och min far springer också fram till bilen, jag springer till förarsidan och slår in sidorutan på förardörren, slår även ett slag på framrutan och sidarutan bak. Då precis startar dem bilen, min far slänger sig in genom den trasiga rutan och tar tag i ratten. Jag springer då runt bilen och då sitter personen som fick nicka batong där och har inte hunnit stänga passagerardörren. Jag måttar sparkar och slag och han försöker värja sig så gott han kan och försöker även sparka tillbaka.

Föraren får dock i backen och backar så jag slås omkull av passagerardörren som fortfarande var öppen. Han lägger därefter i ettan och gasar på och rattar höger. Farsan hänger fortfarande i ratten och försöker så gott han kan att hindra han från att köra.

Åt höger som dem körde är där en lite större gräsplätt med 2-3 björkar på. Full speta i ettan och farsan försöker styra bilen in i ett träd. Dem lyckades dock missa trädet med bara några centimeter. Farsan kastas iväg och dem gasar på ut mot vägen.

Jag säger till farsan att hoppa in i bilen för nu ska vi fanimej efter. Hoppar in i bilen, full patte iväg och efter. Farsan ringer snuten så fort vi har satt oss i bilen och då ser han även att hans handled är helt av. Handen står år helvete fel. Han får iaf kontakt med ledningdscentralen och säger då att vi håller på att följa efter ett par tjuvar i väldigt hög hastighet. Dem säger att dem skickar en bil direkt.

Jag lyckas piska upp min sletna 740 gle i över 200 knyck (mätarfart:) ) Även fast dem körde en nyare Saab 9000 så kom dom inte ifrån mig. Adrenalinet bara pumpade och pumpade. Kommer in ett samhälle, där tar dem höger ut på en större väg med vajjerräcken och gasar på. Även på denna vägen låg vi i farter på 200. 200 är inte snabbt på motorcykel, men i en sleten 740 så är det ingen höjdare att köra i :).

Dem kommer efter någon mil ikapp en lastbil som dem inte kan köra om pga vajjerräcken. Då tar dem första bästa vägen in till vänster. Jag likaså, 150 m in på den vägen. Stannar dem, bägge hoppar ut och öppnar varsin bakdörr. Jag står då bara 20m bakom så då tar vi regnummret och eftersom min far hela tiden har kontakt med ledningen så kollar dem upp regnummret och det visar sig att bilen är stulen.

Eftersom bägge hoppar ur och som sagt öppnar varsin dörr så trodde jag att nu skall dem ta fram pistol eller något liknande. Så jag slänger i backen och backar ca 100m bak så jag bara ser deras bakände på bilen. Då börjar den ena kasta glasfalskor på marken och den andra öppnar bagaget. Sen så står bilen där ett tag. Jag kör dock inte fram utan står kvar och avvaktar. Då ställer sig den ena bak bilen och börjar putta den, dem får igång den och kör iväg. Jag är beredd att köra efter men farsan hindrar mig och säger att polisen strax är där. Jaja, ställer bilen och andas ut lite.

Jag springer dock bort till platsen där dem stod och i diket ligger där en bensindunk, en sådan plåtburk man har till båtmotorer. Så antagligen har dem fått soppatorsk och behövt tanka.

Jag och min far står där i ungefär 10 min. Jag blir bara argare och argare över att snuten inte kommer. Tillslut kommer dem och vi visar vilken väg dem körde och dem efter då. Jag kör då in farsan till akuten, precis när vi kommer fram till akuten så ringer polisen och säger att dem har tagit två personer. Då blev man jävligt nöjd :)

Jag släpper farsan där och pyser hem, på väg hem ringer jag en polare och ber han köra bort till kvarteret och gå ut i skogen och kolla om farsan hoj är där. Han gör så och hittar den ganska snart nerkörd i ett träsk, övertäckt med mossa och gräs. Han och 6-7 småkillar hjälps åt att dra upp den så när jag kommer fram så står den uppe för inspektion.

Styrlås och tändingslås är helt kaputt, men i övrigt är kåpor och dyl. helt.
Sticker hem till min far och ser då att allt är urrivet i hans bil och stereon väck. Min porsche står också på hans uppfart och kommer då på att jag har dvdskärm och dvd och en vanlig stereoliggandes i den. Mycket riktigt är det också väck.

Har pratat med polisen nu i eftermiddag och alla dem grejorna återfanns i deras bil. Så dem personerna sitter nu häktade i väntan på att anhållas.

Fick även beröm av polisen jag pratade med i telefon som förövrigt lät rätt najs:brynad

Så nu är två stycken tjuvar bakom lås och bom. Iaf en månad sen får dem nog komma ut ska ni se.

Mvh KlimaX
 
Last edited:

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
hahah grymt!!
Synd bara att du blev tvungen att avbryta jakten på fjollorna...
Nu slipper du se nån actionrulle på ett tag iaf :)
Hoppas farsas hand blir återställd.
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Småbuset.... säkert samma typ av personer som stal min hoj. Den hittades utanför en lägenhet i samband med ett innbrott. Inte speciellt brighta lirare...
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
klapp på axeln !

två tjuvar, men även rattfylla som jag förstår det som nu får sitta inne ett tag.

Bra gjort. Tips, byt fjäderbatongen till något mer oskyldigt nästa gång, en mejsel eller liknande. Så inte du får tråkigheter menar jag.
 

Dominator-Rocks

Guest
:lol

Slår folk i skallen med batong och kraschar rutor :lol
 

Smagatusk

Guest
"Jag springer bort till han som fortfarande är kvar vid farsan, måttar ett slag så han får nicka batong. Han bara böjer sig fram lite och ojjar sig. Man får vara bra nerknarkad för att inte lägga sig efter ett sådant slag"

En fråga: Hade det inte varit bättre att ge sig efter den andra än att slå honom med batongen som stod lugnt och stilla?:va
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Bra att några tjuvar åkt fast i alla fall... Knarkande tjuvas!!!

Dock ska ni nog vara glada att ni inte råkade mer illa ut, samt att du förhoppningsvis inte blir åtalad för att ha slagit med batongen. Sopa till någon i huvet med en batong för att de ser suspekta ut är väl kanske lite drastiskt.

Men som sagt de fick väl va de förtjänade. Tyvärr är de troligtvis snar ute och snor mer saker igen. Fan vad pengar dessa människor kostar samhället...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
bra jobbat, fan att man själv aldrig får vara med om en liknankde jakt...:D å andra sidan måste man väl bli bestulen först och det är väl inte riktigt lika kul...:va men iallafall, grymt gjort!:tummenupp
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Din fassa är STENHÅRD !:yoparty
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
stål batong = kniv lagen, tänk lite inför ev rätte gång hur du ka lägga upp det

Dom e nog häktade för tillfället ingen får en månad utan rättegång eller har ni ett Nytt rättsyyystem :tummenupp fint upp lägg :D kör den i rätten o åter kom med resten

PS ring till bil ägaren o bäretta att ni slog Sönder HANS bil
popcorn.gif

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

//Robin
 
Last edited:

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Bra gjort. Tips, byt fjäderbatongen till något mer oskyldigt nästa gång, en mejsel eller liknande. Så inte du får tråkigheter menar jag.

Jo jag är väl medveten om det. Gjort är gjort vi får se var det leder.

En fråga: Hade det inte varit bättre att ge sig efter den andra än att slå honom med batongen som stod lugnt och stilla?:va

Finns många grejor man hade kunnat göra annorlunda, dock får man bara en chans och nu blev det som det blev.

tjuven var dum, men du är ännu dummare

På vilket sätt är jag dummare? Hade kanske varit hemma hos dig som dem hade varit nästa gång.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Härligt!

Bara en sak, lär dig skilja på "de" och "dem" :p
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
låter som ett manus jackie chan skulle kunna bli intresserad av:D
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Missförstå mig inte, jag tycker att de flesta tjuvar borde bli arkebuserade. Men, Shit vilken risk du och farsan tog. Tyckte polisen att ni gjort ett bra jobb också? Vigilanter har inte varit uppskattade av polisen tidigare iaf. Jaja hur som helst, they had it comin' :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top