Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag är också från Osby :) Var hände detta?
 

Ladde

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Husqvarna 701 enduro 2019 & Ducati Scrambler Classic 2015
Sikken jäla action!!

Men jag fattar ärligt talat inte varför du sular till en person som står helt still med en teleskopbatong i huvet. Vad sa sheriffen om det, och om att du körde som du gjorde?
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Hehe, superman. Hoppas tjyyyvarna läser detta så lär dom undvika dig å din farsa i.a.f.
Fjäderbatong eller inte, hade jag haft en elpistol hade man lätt grillat kulorna på dom :D
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Du smackar en snubbe kille som står still i huvet med en batong vilket kan leda till döden för honom och fängelse för dig, du tar sen en oerhörd risk genom att idiotköra efter några pundare i 200. Din farsa bryter handleden vilket kan ge problem med den resten av livet.
Ni kunde helt enkelt tagit regnumret på bilen dom drog i och hämtat hojen i skogen direkt och fått exakt samma resultat.

Idiotiskt, tur att ingen dog hoppas verkligen handleden läker bra.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det hjälper väl inte så mkt att ta reg numret om den är stulen :va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo jag är väl medveten om det. Gjort är gjort vi får se var det leder.

Finns många grejor man hade kunnat göra annorlunda, dock får man bara en chans och nu blev det som det blev.
Men ibland så kanske det kan vara värt det att få ha piskat tjuvarna och gett dem en liten reality check och att man själv tar att man får dagsböter. Istället för att sitta och tänka på allt man skulle velat göra.

Istället för att förvara en teleskopbatong i bilen så finns det ju alltid en anledning till att man har t.ex. fälgkors, yxa eller en spade i bilen. Och råkar man då greppa ett tillhygge i rent vredesmod så...


Vigilanter har inte varit uppskattade av polisen tidigare iaf.
Det kanske beror på vilka det är som råkar ut för ett rådigt ingripande från privatpersoner. Om det är vuxna narkomaner som har gäckat polisen ett tag med flera fall av stöld och skadegörelse och varit straffade flera gånger tidigare som får sig något slag av en far och hans son (där fadern själv också blir skadad medan de ingriper). Eller om det är ett halvdussin män i 40-årsåldern som slår sig samman och spöar skiten ur en 13-åring som har kastat sönder en fönsterruta.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Bra jobbat hörru, sätt dit dom jävlarna!
Blev även jag av med min hoj för några dagar sen...
 

NOFEAR25

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Dalsjöfors
Hoj
såld.kollar blocket som besatt:-)
OJOJOJ det var rolig läsning.bra jobbat:klappar men du skulle nitat batongen mot knäskålen istället:martialar skit i vad alla jävla moralkärringar på detta forum säger hade det varit deras hoj som blivit stulen så hade dom fan tackat dig för ett jävligt bra utfört arbete:D
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Jag är bara fundersam på hur ni visste att det var dom? Inget i storyn säger att ni såg dom med hojen, förrutom att dom var tidigt ute och rörde sig i samma kommun!!!
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Tyckte polisen att ni gjort ett bra jobb också? Vigilanter har inte varit uppskattade av polisen tidigare iaf.

Ur dagens NSD:

"Då jag satt i cellen kom poliser in till mig. Alla sade samma sak: "Du har inget att skämmas för", säger Kjell Persson." (Snubben som sköt en tjyv i Jävrebodarna)

Verkar som att det beror lite på situationen. =)
 

Stoekh

******
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet olika
Om detta nu är sant är du och din far värre ute än de två tjuvarna.

Envarsingripande har sina begränsningar.

Att du dessutom slår med batong mot en drogad, stillastående man (som enligt din text inte visat tecken på aggressivitet) - Extremt jävla fegt av dig. Kan du inte ta en fight som en riktig man så ger du fan i det. Inte f!tta sig som någon gårdare!

Bönder!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top