Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ähhhhh... va de klagas.. Ni skulle skitit i att polisanmäla så ni kunde smaska på dom ytterligare 1-200 slag. Sedan tagit allt dom hade i kärran och de dom hade på sig så ni kunde tjäna en hacka ni också... Mycket bra gjort hur som helst..
Du menar så att dom, bortsett från misshandel mm, hade torskat på häleri också? :va Dessutom var ju det mesta av grejerna deras egna...

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
"Har pratat med polisen nu i eftermiddag och alla dem grejorna återfanns i deras bil. Så dem personerna sitter nu häktade i väntan på att anhållas."

Med risk för att vara lite petig! Men hur kan man vara häktad i väntan på att bli anhållen?? Det brukar vara tvärt om.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Texten innebär altså att du har misshandlat två personer, slagit sönder någons bil, kört vårdslöst, och brutit mot ett flertal trafikregler, utan att du har haft mer på fötterna än en misstanke.

Det fanns inte direkt några vittnen till händelsen och du väljer då att (om detta är sannt) erkäna alla dessa punkter i ett öppet internetforum där vi VET att det är poliser, försäkringsbolagsrepresentanter mf som söker information.

Lycka till!

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
:pangihuve
Texten innebär altså att du har misshandlat två personer, slagit sönder någons bil, kört vårdslöst, och brutit mot ett flertal trafikregler, utan att du har haft mer på fötterna än en misstanke.

Det fanns inte direkt några vittnen till händelsen och du väljer då att (om detta är sannt) erkäna alla dessa punkter i ett öppet internetforum där vi VET att det är poliser, försäkringsbolagsrepresentanter mf som söker information.

Lycka till!

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Gixxer 1000 k4
Vilka jävla nötter ni är! inte trådskaparen, utan alla jävla moraltanter, visst enligt texten var det kanske lite drastiskt med o klappa till killen som stod kvar men ni var ju inte med på platsen då det hände. ni vet ju inte vad som hände, han kanske inte skrev ordagrant vad som sas o hände....

Bra jobbat att ni fick fast dom o hoppas killarna vaknar med värk lite här o var.

Alla som fått något stulet och/eller förstört av drägg vet hur det känns, jag har själv fått min lägenhet tömd en dag jag var på jobbet o hade jag mött dom eller sett dom så hade jag gjort allt i min makt för att dom skulle få känna ett straff som staten vägrar o ge dom.

Skit ska Skit ha!!!

Over and Out.

vetej

vetej
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
suzuki rm/rmz 250 -07/05

Lycka till!

jaha men jag undrar lite fler folk klaga att ni misshandlat två personer men till (folk som klaga) om ni har en egan hoj och skulle ni titta på tjuv när tjuv tar din hoj och åka iväg sen går du inne och ring polis eller ska du spring ut och bråka med tjuv eller jaga dom och lycka stopp tjuv? när man är arg då är arg!..

sry min förbanned dålig svenska..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är det jag alltid sagt, det är bara knarkare, konstnärer och andra vinddrivna personer som åker framhjulsdrivna bilar.

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Haha! Låter som en actionscen ur en halvkass hollywoodrulle. Nåja, hoppas du inte torskar för att du klippte honom med batongen, det torde rubriceras som grov misshandel vilket vanligtvis ger minst ett års fängelse. Men jag hoppas uppriktigt att du klarar dig. Se till att farsan inte golar ner dig bara. :rolleyes:

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus

En misstänkt är väl misstänkt ända tills han blir dömd eller frikänd..? :rolleyes:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:confused:
Jag hade inte riskerat liv och lem för en saks skull.

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
varför har man en teleskopsbatong i bilen om man bor i Osby. Jag hade förstått det om du bott i en kåkstad i sydafrika eller liknande, där man kanske måste slåss för livet varje dag

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
Vill först bara säga till trådskaparen: Helt rätt gjort, kunde fan inte gjort det bättre själv. Polisen i detta landet är bara makt kåta idioter(dom flesta iallafall) och hjälper en mer sällan än ofta när det behövs.
E det bara jag som tycker att det borde göras något åt den ständigt återkommande debatten om dessa jävla moraltanter, dom sabbar ju var och varanna tråd. Hoppas allt löser sig för trådskaparen och hans far....

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
"Jag springer bort till han som fortfarande är kvar vid farsan, måttar ett slag så han får nicka batong. Han bara böjer sig fram lite och ojjar sig. Man får vara bra nerknarkad för att inte lägga sig efter ett sådant slag"

En fråga: Hade det inte varit bättre att ge sig efter den andra än att slå honom med batongen som stod lugnt och stilla?:va

Varför missa ett sådant tillfälle:mad: bättre att få chansen att slå på båda:D

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
varför har man en teleskopsbatong i bilen om man bor i Osby. Jag hade förstått det om du bott i en kåkstad i sydafrika eller liknande, där man kanske måste slåss för livet varje dag

Här i Malmö/skåne e det rena rama vilda västern, e lite förvånad att de bara va e batong:) :tungan

Anarki, anarki....JAG tycker det är tur att inte fler anser sig stå över lagen oavsett om man är på "tjuvarnas" sida, eller den "rättfärdiges" odyssé..

Om/när någon stjäl från mig så hade jag reagerat på ett liknande sätt, dock ej batong incidenten. Ni som inte känner som jag kan ju ringa farbror blå och hoppas att dom åker fast. Tjuvarna i denna historia hade med största sannolikhet inte åkt fast om inte klimax och hans far hade agerat, eller vad tror du????

Last edited:

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Till er som tycker jag är en fitta bla bla.

Ni sitter framför era datorskärmar och har aldrig varit med om något liknande. Jag agerade iaf. Tror du itne jag fattade att det var de som hade stulit grejorna när en springer så fort min far frågar det så är det fan ni som borde arkebuseras.

Trött på alla jävla moraltanter hit eller dit. Jag gjorde som jag gjorde, ni hade väl suttit gömda i bilen och tagit regnummret och ringt till polisen. De hade varit långt långt iväg när polisen väl hade kommit fram till er.

Vi lyckades få fast dem och kommer även återfå allt vi blev av med då det hittades i deras bil.

Jag har bott i det kvarteret i 20 år. Jag vet vilka som hör hemma där och vilka som inte gör det.

Hade det varit bättre om tillhygget hade varit en hammare? Bara för att det är lagligt att ha i bilen?

Dem sitter inne och det är tack vare mig och min far. Händer det fler gånger så ska jag så klart bara låta dem ge sig iväg. Annars är man ju helt sjuk i huvudet. Jag står för vad jag har gjort, sen vad en del av er sig rör mig inte. Ni var inte där!

Sen får jag tacka de som tycker jag gjorde rätt!

Får hoppas jag gjorde rätt med "de" och "dem". Är inte så haj på det :näsblod

Om detta nu är sant är du och din far värre ute än de två tjuvarna.

Envarsingripande har sina begränsningar.

Att du dessutom slår med batong mot en drogad, stillastående man (som enligt din text inte visat tecken på aggressivitet) - Extremt jävla fegt av dig. Kan du inte ta en fight som en riktig man så ger du fan i det. Inte f!tta sig som någon gårdare!

Bönder!

Slå du en riktigt drogad person med nävarna så får du hålla på länge innan han inte klarar resa sig. Du har ingen rätt att uttala dig, du var ej där och kan tydligen inte sätta dig in i situationen.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...