Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Varför lägger man upp en dylik story på nätet? Tror du att du ska bli hyllad som profet i ditt eget land eller???
:D :D
 

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Till er som tycker jag är en fitta bla bla.

Ni sitter framför era datorskärmar och har aldrig varit med om något liknande. Jag agerade iaf. Tror du itne jag fattade att det var de som hade stulit grejorna när en springer så fort min far frågar det så är det fan ni som borde arkebuseras.

Trött på alla jävla moraltanter hit eller dit. Jag gjorde som jag gjorde, ni hade väl suttit gömda i bilen och tagit regnummret och ringt till polisen. De hade varit långt långt iväg när polisen väl hade kommit fram till er.

Vi lyckades få fast dem och kommer även återfå allt vi blev av med då det hittades i deras bil.

Jag har bott i det kvarteret i 20 år. Jag vet vilka som hör hemma där och vilka som inte gör det.

Hade det varit bättre om tillhygget hade varit en hammare? Bara för att det är lagligt att ha i bilen?

Dem sitter inne och det är tack vare mig och min far. Händer det fler gånger så ska jag så klart bara låta dem ge sig iväg. Annars är man ju helt sjuk i huvudet. Jag står för vad jag har gjort, sen vad en del av er sig rör mig inte. Ni var inte där!

Sen får jag tacka de som tycker jag gjorde rätt!

Får hoppas jag gjorde rätt med "de" och "dem". Är inte så haj på det :näsblod



Slå du en riktigt drogad person med nävarna så får du hålla på länge innan han inte klarar resa sig. Du har ingen rätt att uttala dig, du var ej där och kan tydligen inte sätta dig in i situationen.

:tummenupp :klappar Är på din sida! Tycker du gjorde helt rätt!
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Till er som tycker jag är en fitta bla bla.

Ni sitter framför era datorskärmar och har aldrig varit med om något liknande. Jag agerade iaf. Tror du itne jag fattade att det var de som hade stulit grejorna när en springer så fort min far frågar det så är det fan ni som borde arkebuseras.

Gott snack! Hälften här inne hade väl sprungit hem och gömt sig och ringt farbror polis som dykt upp inom en timme i bästa fall. Pundarpacket hade lätt lyckats sticka iväg då. Nej på dom jävlarna bara!
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Varför lägger man upp en dylik story på nätet? Tror du att du ska bli hyllad som profet i ditt eget land eller???
:D :D

Ursäkta om det stör dig. Du hade verkligen inte behövt läsa hela. Du hade kunnat sluta efter första stycket.

Känner en viss mån av avundsjuka.
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Ursäkta om det stör dig. Du hade verkligen inte behövt läsa hela. Du hade kunnat sluta efter första stycket.

Känner en viss mån av avundsjuka.

Skummade först igenom lite snabbt och följde sen med i inläggen ett tag, för att sedan läsa igenom med lite mer eftertanke o kritisk syn, kom då fram till att du nog kan bli en hyffsad författare, men jag tvivlar starkt på berättelsens verklighetsanknytning.
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Skall bara klargöra en grej.

Ja det var kanske dumt att slå han med en batong i skallen. Det är så jävla lätt att vara efterklok. Jag skulle dragit han över knäna istället så hade han ju kunnat försöka springa sen. Jag har gått igenom händelse förloppet hur många gånger som helst i mitt huvud och frågat mig själv vad man hade kunnat göra annorlunda.

Jag agerade, vissa tycker det är fel vissa tycker det är rätt.

Jag är ingen höjdare på att uttrycka mig i skriftligt format så får kanske han som nickade att låta som en snäll liten 12-åring som bara ville ha en klubba. Han var ingen 12-åring. Han var runt 35-40. Jag själv är strax över 170 och 21 år han var minst ett huvudlängre än mig och mycket större. Jag kan ärligt säga att jag inte hade rått på han enbart med nävarna då jag inte är någon ultimat fighter direkt.

Skummade först igenom lite snabbt och följde sen med i inläggen ett tag, för att sedan läsa igenom med lite mer eftertanke o kritisk syn, kom då fram till att du nog kan bli en hyffsad författare, men jag tvivlar starkt på berättelsens verklighetsanknytning.

Skall se ifall jag kan lyckas scanna in polisrapporten när den kommer om du tvivlar på sanningshalten.

Får man göra det förresten innan ärendet är uppklarat? Har inte riktigt koll på den biten så någon som har det får gärna upplysa mig.
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Även om trådskaparen gjorde en del fel och betedde sig på ett sätt som man enligt lagen inte får göra, så tycker jag ändå att han gjorde rätt! :tummenupp Dessutom, hämnd är underskattat!


Efter tre "dem" var jag färdig att misshandla nån. :mad:

Du kunde ha misshandlat mig för efter tre "dem" så ville jag dö :gnissla :D :pannkyss
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Skall bara klargöra en grej.

Ja det var kanske dumt att slå han med en batong i skallen. Det är så jävla lätt att vara efterklok. Jag skulle dragit han över knäna istället så hade han ju kunnat försöka springa sen. Jag har gått igenom händelse förloppet hur många gånger som helst i mitt huvud och frågat mig själv vad man hade kunnat göra annorlunda.

Jag agerade, vissa tycker det är fel vissa tycker det är rätt.

Jag är ingen höjdare på att uttrycka mig i skriftligt format så får kanske han som nickade att låta som en snäll liten 12-åring som bara ville ha en klubba. Han var ingen 12-åring. Han var runt 35-40. Jag själv är strax över 170 och 21 år han var minst ett huvudlängre än mig och mycket större. Jag kan ärligt säga att jag inte hade rått på han enbart med nävarna då jag inte är någon ultimat fighter direkt.



Skall se ifall jag kan lyckas scanna in polisrapporten när den kommer om du tvivlar på sanningshalten.

Får man göra det förresten innan ärendet är uppklarat? Har inte riktigt koll på den biten så någon som har det får gärna upplysa mig.


Tycker att du/ni gjorde helt rätt!
Vet inte om jag vågat göra samma sak själv.

Till alla som tycker att han agerade fel...
Ni har definitivt inte varit med om någon liknande situation!
Ett stort problem i samhället är att folk inte står upp och säger ifrån.
Om folk gjorde det oftare skulle också kriminaliteten sjunka! (Också hos dom mer organiserade gängen/ligorna)
 

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
yeah det här är intressant läsning:) tradigt bara om du berättade för konstaplen att du hade batong, brott mot knivlagen, fast dom kanske inte bryr sig för du gör en mycket god gärning
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Ursäkta om det stör dig. Du hade verkligen inte behövt läsa hela. Du hade kunnat sluta efter första stycket.

Känner en viss mån av avundsjuka.

Lite humor att du stör dig på kommentarer från de som stört sig på dig? Du kunde ju sluta läsa de kommentarerna likväl som att de slutar läsa dina :D


Personligen kan jag säga att jag inte bryr mig för 5 öre vad du gjorde. Rätt eller fel? Bryr mig inte, det är inte upp till mig att bedöma. Vi är väl alla vuxna människor som får ta ansvar för våra egna handlingar och sen ta konsekvenserna av dem.
Alla hade agerat olika i samma sits; ringt snuten, gått in i en fistfight, använt tillhygge, satt ett nackskott osv.

Om polisen nu anser att du gjorde rätt så har du väl förmodligen agerat på ett bra sätt och vad snuten säger är ändå den enda kommentaren som egentligen är värd att lyssna på.
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
yeah det här är intressant läsning:) tradigt bara om du berättade för konstaplen att du hade batong, brott mot knivlagen, fast dom kanske inte bryr sig för du gör en mycket god gärning

Dumt nog så berättade jag för polisen. Det enda som skiljer denna historien mot den som polisen fick var att jag sa att jag missade det första slaget jag mottade.

Jag pratade med polisen som sa att bägge två hade helt olika historier vilket hon bara tyckte var roligt. Och ingen överensstämde med min :)

Jag frågade även om jag nu kunde bli intagen för olaga vapeninnehav och skadegörelse för att jag slog sönder rutorna på bilen. Men hon sa att jag kunde vara lugn.

Jag tycker mest synd om min far men har även jävlig ångest över att jag slog sönder bilen som tyvärr var stulen. Får hoppas ägaren till den hade minst halvförsäkring.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Texten innebär alltså att du har misshandlat två personer och du väljer då att (om detta är sannt) erkäna alla dessa punkter i ett öppet internetforum där vi VET att det är poliser, försäkringsbolagsrepresentanter mf som söker information.

Lycka till!

Gör dom??? :corn
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Fan grabben du är ju helt livsfarlig. Fjäderbatong, slog sönder stulen bil, piskade dem med batongen, biljakt i mycket höga hastigheter.
Gött att banka på lite pundare e ju klart men det ser inte ljust ut för dig.
Räkna med minst böter.
Har hört om en liknande händelse.
Två grabbar snodde samma hoj två gånger. Sista gången fick ägaren och hans polare syn på dem och åkte efter i bil (lite onyktra). Prejade den stulna hojen så tjyvarna åkte i backen. Dunkade en av dem i marken, satte sig på motorhuven och höll i tjyven som fick springa jämte bilen en bit.
Klantigt av ägaren att ringa polisen. För det slutade med att de pockade in allihop.
Ägaren fick punga ut runt 10 loppor för misshandel. Men det kanske det var värt...
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Riktigt bra gjort, modigt! Vad mig anbelangar hade du gärna fått slå av huvet på dom där typerna.
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
hur e det med faderns handled förresten?

Det såg mycket illa ut till att börja med men dem lyckades dra den rätt och har gipsat den.

Han skall in till röntgen på måndag igen, har den då lyckats flytta på sig så blir det till att operera men får hoppas den håller sig på samma ställe så det läker fint.

Har pratat med han nu ikväll och han ångrar heller ingenting och min far är väldigt väldigt lungt av sig. Har aldrig sätt han så igång som han var i morse, jag har lärt mig att man inte ska själa från han iaf :nicka
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top