Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Om du bara visste "lille" man.:D :D

Vad äckligt läskig du verkar! fyfan :zpy

Till trådskaparen: Helt otroligt vilket agernade! :tummenupp
Jag hade aldrig vågat göra något liknande när det väl händer, Däremot så tänker man att man skulle göra något liknande om situationen skulle uppstå, men jag skulle som sagt inte våga :)

Du borde få medalj!

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
Till trådskaparen: Helt otroligt vilket agernade! :tummenupp
Jag hade aldrig vågat göra något liknande när det väl händer, Däremot så tänker man att man skulle göra något liknande om situationen skulle uppstå, men jag skulle som sagt inte våga :)

Du borde få medalj!

Snacka om att han får det han vill av det du skriver...:lol :lol

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Det roliga blir när ägaren till den sönderslagna stulna bilen ska hämnas, då åker trådskaparen på smisk, sedan ska en polare till trådskaparen hamnas osv osv i all evighet sedan har vi ett nytt jerusalem yey :tummenupp :D

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Vad jag inte förstår är hur ni kunde ge er på pundarna utan att veta att det var de som hade stulit cykeln, utan bara grundat på ett antagande. Tänk om det hade varit fel personer!

Sen som Agent Apelsin säger så kunde det gått riktigt illa med huvudslaget, för att inte tala om risken med att köra efter någon i 200 knyck och riskera andra trafikanters liv.
Prylar är ändå bara prylar som går att ersätta. Det kan man inte med liv.

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
Förlåt om vi fick Er att vara tvunga att försöka byta synvinkel, förstår om det är jobbigt och svårt att behöva försvara ett handlande som inte bara är olagligt utan farligt för en själv. Ber om ursäkt för att jag satte dig i den situationen.
Ni får lägga som förslag att det skapas ett underforum där de som klassas som moraltanter inte kan komma in, skulle vara mycket bättre kanske för det är ju lättare att diskutera om alla håller med en.

Att sen som några sätta likhetstecken mellan att vara feg och att inte hetsa upp sig utan att tänka innan man handlar roar mig kungligt.
Ja jag skulle också bli sne om nån rånar mig men jag skulle inte riskera livet i en biljakt med pundare eller i slagsmål med dom.

Sen kan jag berätta att även om en pundare inte känner smärta så bra så kan ett slag mot skallen med en batong orsaka en hjärnblödning som tar livet av honom och då klassas det som dråp eller mord.

Underforum skulle inte vara en effektiv lösning, då dessa sk moraltanter inte är speciellt många, vad sägs om banning:tungan

Tycker bara att det är synd att stämmningen i en tråd verka dö så fort moral predikningen börjar. Jag menar bara att efter sjuttioelfte negativa inlägget räcker det kanske eller???

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
varför skulle dom åka fast? tjuvarna skulle ju säkert polisanmäla dom? :va
Varför inte? Dom åker dit på bilinbrott, bilstöld, hojstöld mm, men samtidigt kan dom anmäla nån för misshandel och få lite skadestånd, det är dom inte sena att nappa på! Är det något pundare är bra på så är det att dra in deg till sitt missbruk! Och för all del att undvika saker som gör att dom inte kan få en sil.

Ni som hyllar det här så vansinnigt, hur hade ni reagerat om ni hade varit ute å strosat, med en ryggsäck, precis i närheten av en kille som precis upptäcker att hans bilstereo är snodd. Han kanske går fram å frågar vad ni har i ryggsäcken tom. Då måste det ju vara helt ok att han slår till er med ett järnrör i skallen om ni inte vill svara på det? Ja menar, ni var ju i närheten, och vill inte berätta vad ni har i ryggsäcken!

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Kan bara börja med att säga rätt och pundarna.

Men det sorgliga är ju hur denna historia kommer att sluta.

Trådskaparen torskar för misshandel och får betala skadestånd till pundarna som ju försökte fly från två galningar.

Motorcykeln är fortfarande försvunnen så att dessa pundare snott hojen vet vi inte. Om hojen hittas och har pundarnas fingeravtryck så kommer pundarna säga att att dom såg den och klämde lite på den.

Sedan torskar pundarna i bästa fall för häleri eftersom dom ju inte erkänner bilstöld. Dom har ju bara lånat bilen av sin polare Lasse som dom ju dessutom inte känner efternamnet på. Att nyckeln var underlig är ju inget konstigt på en gammal bil :rolleyes:

Sedan läggs alla deras brott ihop och dom får mängdrabatt och nån månads vilkorlig dom med en knarkpolare som övervakare

Det sorgliga är ju att det är i princip så det fungerar i Sverige. Pundarsvinen kan i princip göra vad de vill, stjäla vad de vill och när de väl åker dit för något så är de ute på gatan igen inom ett par dagar. Väl där så börjas det om igen som om inget hade hänt. :gnissla
Det känns som att enda sättet att få bukt med drägget är att ta saken i egna händer. Det känns så i alla fall, men chansen att folk gör det är relativt liten. Men ibland finns det någon som tycker att det gått för långt, och då händer såna här saker.
Jag är övertygad att jag gjort något liknande som trådskaparen om det hänt mig. Kanske inte exakt så våldsamt, men nästan. Men å andra sidan vet man inte det förän man står där med adrenalin upp över öronen, kanske lite småskraj och jävligt förbannad. Kanske dödar man pundaren istället för att bara slå ner honom.
Bara att hoppas det aldrig händer "mig"..

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Det sorgliga är ju att det är i princip så det fungerar i Sverige. Pundarsvinen kan i princip göra vad de vill, stjäla vad de vill och när de väl åker dit för något så är de ute på gatan igen inom ett par dagar. Väl där så börjas det om igen som om inget hade hänt. :gnissla

Fast hade man läst www.pundarforum.com så hade det å andra sidan stått

Det sorgliga är ju att det är i princip så det fungerar i Sverige. Sporthojsvinen kan i princip göra vad de vill, köra hur fort de vill, överallt och när de väl åker dit så är det böter och sen är de ute på gatan igen. Väl där så börjas det om igen som om inget hade hänt. :gnissla

PS, länken funkar inte för mig, konstigt... :D

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Bara en tanke...
Har inte far din helförsäkring på sin mc?

Inte skulle jag låta min son riskera hela sin framtid för en mc (helförsäkrad eller inte) bara tanken på att inte hindra min son son att göra något liknande skrämmer mig. Är en mc värd mer än sitt barn?

KentK

SDK #3113
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098, Ducati Multistrada GT
Ni som hyllar det här så vansinnigt, hur hade ni reagerat om ni hade varit ute å strosat, med en ryggsäck, precis i närheten av en kille som precis upptäcker att hans bilstereo är snodd. Han kanske går fram å frågar vad ni har i ryggsäcken tom. Då måste det ju vara helt ok att han slår till er med ett järnrör i skallen om ni inte vill svara på det? Ja menar, ni var ju i närheten, och vill inte berätta vad ni har i ryggsäcken!

Ja, hade jag sett ut som det beskrivs i första inlägget hade jag kanske haft skäl att springa jag med... :D

då kommer det ut 2 suspekta personer från skogen som förövrigt såg helt nerknarkade ut, varpå den ena hade kamoflage-kläder och en stor ryggsäck på ryggen.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Värt att tänka på är ju att inte alla pundare står still när dom åker fast,speciellt inte om det är privatpersoner inblandade.

En kille som inte har något att förlora mer än sin frihet och sina droger kan ta till ganska drastiska metoder för att få behålla dom.

Sen är det väl ingen hemlighet att merparten av dagens utslagna är spillror av den bantade mentalvården.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hade inte blivit arg om du hade slitit huvudet av dom och skitit luftstrupen full så att dom kvävdes!

Där jag bor så har jag ett par grannar vars son är pundare, när han har varit hem till föräldrarna och försökt stjäla ihop till nästa tripp brukar han länsa parkeringens fordon på värdesaker innan han sticker.
Ingen skulle misstycka om han uppfostrades av "grannsamverkan med järnrör", inte ens hans föräldrar.

Men värst häromkring är nog 14-16 åringana, dom stäl allt som är löst och slår sönder allt som inte är löst.
Dom vet dock min inställning till rättvisa, så mina grejor har fått vara ifred.

Utom bilen som dom först stal extraljusen ifrån sedan lånade dom den och ställde inte tillbaka den där dom tog den.

Värst var nog att dom ställde om radion till "Lugna favoriter", bara det förtjänar dom rätt mycket stryk för.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Fast hade man läst www.pundarforum.com så hade det å andra sidan stått

Det sorgliga är ju att det är i princip så det fungerar i Sverige. Sporthojsvinen kan i princip göra vad de vill, köra hur fort de vill, överallt och när de väl åker dit så är det böter och sen är de ute på gatan igen. Väl där så börjas det om igen som om inget hade hänt. :gnissla

PS, länken funkar inte för mig, konstigt... :D

Ja fy fan vilket drägg. :mad:
Tur att man åker motard. På bana. Med reflexväst.
:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...