Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Till trådskaparen, bra gjort!

Passar även på att tipsa dig om att ha följande ordspråk i åtanke när du bemöter kritiken från flickorna i denna tråd.

"Argumentera aldrig med idioter, de drar bara ner dig till sin egen nivå och slår dig på erfarenhet."
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Till trådskaparen, bra gjort!

Passar även på att tipsa dig om att ha följande ordspråk i åtanke när du bemöter kritiken från flickorna i denna tråd.

"Argumentera aldrig med idioter, de drar bara ner dig till sin egen nivå och slår dig på erfarenhet."

Fast det är ju lite tveeggat då det säkert kan bli en diskussion om vilka som är idioterna.
Jag tror det finns så många "moral"-tanter här för att det skapar sånt gnäll från "dom häftiga killarna". Det räcker med ett väl lagt inlägg för att 50 pers ska fara runt, grina och ligga och sparka i vredesmod på golvet samtidigt som dom vrålar moralkärringar och skriver illa stavade och osammanhängande inlägg där logiken ofta lyser med sin frånvaro.
Och det kan vara oerhört roande.

Lite som att vara en pyroman vid en gammal lada där alla häftiga ungdomarna hänger och leker med bensin, man kastar in en brandfackla då och då när man har tråkigt och ser vad som händer.

Ni lägger ju upp för smash gång på gång på gång....
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
läst tråden och vill bara säga FYYYYY FAAAAAN vad bra gjort av dig och din pappa.
önskar det fanns fler som VÅGAR agera när det är pundare och annat skit och jävulskap ute och håller på.

och till er andra moralfittor och andra fegisar här inne så kan ni bara hålla käft då ni är sura och sitter och predikar för att ni ej hade vågar göra ett skit om det hänt er.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag hade inte blivit arg om du hade slitit huvudet av dom och skitit luftstrupen full så att dom kvävdes!

Där jag bor så har jag ett par grannar vars son är pundare, när han har varit hem till föräldrarna och försökt stjäla ihop till nästa tripp brukar han länsa parkeringens fordon på värdesaker innan han sticker.
Ingen skulle misstycka om han uppfostrades av "grannsamverkan med järnrör", inte ens hans föräldrar.

Men värst häromkring är nog 14-16 åringana, dom stäl allt som är löst och slår sönder allt som inte är löst.
Dom vet dock min inställning till rättvisa, så mina grejor har fått vara ifred.

Utom bilen som dom först stal extraljusen ifrån sedan lånade dom den och ställde inte tillbaka den där dom tog den.

Värst var nog att dom ställde om radion till "Lugna favoriter", bara det förtjänar dom rätt mycket stryk för.

Bor du på Ålidhem? :D
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Om detta nu är sant är du och din far värre ute än de två tjuvarna.

Envarsingripande har sina begränsningar.

Att du dessutom slår med batong mot en drogad, stillastående man (som enligt din text inte visat tecken på aggressivitet) - Extremt jävla fegt av dig. Kan du inte ta en fight som en riktig man så ger du fan i det. Inte f!tta sig som någon gårdare!

Bönder!

Haha... Kände du dig träffad?? Har du egna erfarenheter att vara en stillastående drogad man utan tecken på agressivitet och fått spö av en Gårdare med batong??
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
och till er andra moralfittor och andra fegisar här inne så kan ni bara hålla käft då ni är sura och sitter och predikar för att ni ej hade vågar göra ett skit om det hänt er.

Tack för att du visar min poäng.


Till trådskaparen: Jag har full förståelse för att du och din far blev fly förbannade, det hade jag också blivit. Synd att din far skadade sig men ändå tur att det inte gick värre. Bra att hojen kom tillbaka och framför allt gutt att pundarna åkte fast.

Det gick ju bra! Hoppas bara vi slipper läsa om en sporthojsåkare som får en månads fängelse för misshandel bara, det är inte pundarna värda.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Jävlar vad mycket skit trådskaparen fått.

Vad mig behagar hade det varit lugnt ifall du slog ihjäl bägge. ...Stillastående... liggande eller sovande i en vagga...I don't care.

Så sopa på hårdare nästa gång

Over and Out!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Det är skönt att höra att det fortfarande finns folk med nog civilkurage att ta riskerna med att agera mot de som stjäl, inte bryr som om andra eller deras egendom. Dem förtjänar minst sagt behandlingen dem fick även om jag kanske hade valt nerbrottning/omhändertagande istället för nicka batong.
Jag hoppas också att de som motsätter sig agerandet förstår att det inte alltid blir 100% som man tänkt när snabbt bestämmer sig för att agera istället för att titta på.

Kudos till trådskaparen.
 

axelsson_vpg

Guest
Varför inte? Dom åker dit på bilinbrott, bilstöld, hojstöld mm, men samtidigt kan dom anmäla nån för misshandel och få lite skadestånd, det är dom inte sena att nappa på! Är det något pundare är bra på så är det att dra in deg till sitt missbruk! Och för all del att undvika saker som gör att dom inte kan få en sil.

Ni som hyllar det här så vansinnigt, hur hade ni reagerat om ni hade varit ute å strosat, med en ryggsäck, precis i närheten av en kille som precis upptäcker att hans bilstereo är snodd. Han kanske går fram å frågar vad ni har i ryggsäcken tom. Då måste det ju vara helt ok att han slår till er med ett järnrör i skallen om ni inte vill svara på det? Ja menar, ni var ju i närheten, och vill inte berätta vad ni har i ryggsäcken!

hörru farmor anka.... nu var de ju faktiskt dom som hade gjort det. Så varför bryr du dig?
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Man får tacka för alla vänliga ord.

Pratade med polisen idag och skall in till polisen i Kristianstad och identifiera mina grejor så allt kommer förhoppningsvis tillbaka. Får hoppas det är helt med.

Och om där fortfarande finns några här inne som tvivlar på sanningshalten,
så skall jag lägga in polisrapporten så fort den kommer. När den kan komma har jag ingen aning om. Aldrig varit med om något sådant här innan.
 

snigen

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
lidingö
Hoj
fjr 1300
klimax du en hjälte stå på dig låt inte andra fegisar trycka ner dig.farsan krya på dig :pannkyss
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
hörru farmor anka.... nu var de ju faktiskt dom som hade gjort det. Så varför bryr du dig?

Det är ju fortfarande den stora frågan, hur visste dom det innan dom hade hittat grejerna? :confused:

Hade dom däremot sett dom med hojen så hade det varit ett klockrent slag i roten, men så verkar inte fallet vara!
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Det är ju fortfarande den stora frågan, hur visste dom det innan dom hade hittat grejerna? :confused:

Hade dom däremot sett dom med hojen så hade det varit ett klockrent slag i roten, men så verkar inte fallet vara!

Skillnad på folk och folk.

Hade du varit med så hade du också förstått direkt att det var dem. Men varför la den ena benen på ryggen och sprang då min far frågade det? Dem var ju som sagt bara ute och gick 5:40 på morgonen. Hans hoj är stulen, han frågar en vad som finns i hans ryggsäck och en av dem lägger benen på ryggen. Då kunde iaf jag lägga ihop ett plus ett.
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Om nu all detta skulle vara sant så är min stora undran varför man sätter sig o plitar ner hela storyn (som säkert tog ett tag att göra) för att sen lägga ut den på nätet om inte för att bli hyllad till skyarna som en hjälte o gud?
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Till trådskaparen, bra gjort!

Passar även på att tipsa dig om att ha följande ordspråk i åtanke när du bemöter kritiken från flickorna i denna tråd.

"Argumentera aldrig med idioter, de drar bara ner dig till sin egen nivå och slår dig på erfarenhet."

Jag kom att tänka på ett annat (rättstavat) ordspråk: "På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan"

Tolka det som du vill. :)
 

Mike bike

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag tycker att trådskaparen var modig, men jag skulle ha handlat lite annorlunda.
Jag har full förståelse för ditt handlande. Det är lätt att sitta här o vara efter klok men en helt annan femma när man är på plats och adrenalinet sprutar, inte lätt att tänka. En sådan situation är nog en av det mest stressande en vanlig medborgare kan vara med om, tror jag.

Jag tror inte denna situation skulle uppstå om vi hade ett fungerande rättsystem. Nu kommer säkert många hacka på mig och fråga om jag tycker att det fungerar så j….. bra någon annan stans.
Vad jag menar är, om medborgarna vet att de kan ringa polisen och att de flesta fall klaras upp. Det vill säga, brottslingarna får ett straff som den breda allmänheten tycker är rimligt och brottsoffret får tillbaka sina prylar. Tyvärr fungerar det inte så idag.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top