Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Det gick för dig nu va?

Det ligger kanske något i det, om man lägger lite möda på texten man skriver för att stava rätt och få en någorlunda korrekt meningsuppbyggnad så betyder det förmodligen att man hinner tänka över inlägget två gånger istället för en halv. Då kanske man hinner inse att det man skriver är dumt.

Ungefär som att tänka innan man talar, dra ner byxorna innan man skiter osv.

Ursäkta för att jag är offtopic men jag har hemskt tråkigt, kanske får hitta nån ny tråd att kasta en brandfackla i.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Skillnad på folk och folk.

Hade du varit med så hade du också förstått direkt att det var dem. Men varför la den ena benen på ryggen och sprang då min far frågade det? Dem var ju som sagt bara ute och gick 5:40 på morgonen. Hans hoj är stulen, han frågar en vad som finns i hans ryggsäck och en av dem lägger benen på ryggen. Då kunde iaf jag lägga ihop ett plus ett.

Känner flera som också skulle lägga benen på ryggen om det kom 2 st hotfulla/agressiva människor kl 5:40 på morgonen.

Skönt att ni fick tillbaka grejerna och förhoppningsvis slipper problem men ropa inte hej förren du är över ån :tummenupp
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
mycket tjafs som vanligt här,byt ut ordet fjäderbatong till en pinne som låg på marken så är det problemet löst.
sedan rekommenderar jag dit att gå en kurs i batongvåld så du garanterat släcker han på första slaget nästa ggr.
well done:tummenupp
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Enklast att ctrl c - ctrl v.Kan bara hålla med.(sorry om jag stal någons text .):yoparty
Grejt jobbat

Läst tråden och vill bara säga FYYYYY FAAAAAN vad bra gjort av dig och din pappa.
önskar det fanns fler som VÅGAR agera när det är pundare och annat skit och jävulskap ute och håller på.

och till er andra moralfittor och andra fegisar här inne så kan ni bara hålla käft då ni är sura och sitter och predikar för att ni ej hade vågar göra ett skit om det hänt er.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Bravo...!

Helt rätt gjort. Polisen hade troligtvis aldrig fått tag i dom annars, sådana här människor brukar oftast komma undan med denna typen av brott.
Nästa gång kanske dom låter bli att sno just MIN hoj, och bara för den möjligheten är jag tacksam.
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Känner flera som också skulle lägga benen på ryggen om det kom 2 st hotfulla/agressiva människor kl 5:40 på morgonen.


Om du provar att läsa texten en gång till så ser du kanske att den ena la benen på ryggen och den andra stod kvar och svamlade, var hittar du det hotfulla och aggressiva i det?

Eller menade du att pundarna la benen på ryggen för att far och son Judge Dredd kom farande?
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Citat:
Inskickat av KlimaX Läs Inlägg
...Hans hoj är stulen, han frågar en vad som finns i hans ryggsäck och en av dem lägger benen på ryggen. Då kunde iaf jag lägga ihop ett plus ett.


Då fattar man ju direkct att dom hade hojen i ryggsäcken!

:lol :lol
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
En pundare snor en hoj, pundaren får stryk, kanske lite för lite stryk...? Jag ser inte problemet?
RÖR INTE ANNAT FOLKS GREJER!! OM DU GÖR DET RISKERAR DU STRYK!!!
Hur svårt kan det vara att fatta? Ansvaret ligger hos knarkarpacket.
Trådstartare+farsa skall fanimig ha medalj:tummenupp :tummenupp
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Helvetes as som inte kan ge fan i andras prylar, helt rätt att dom fick smaka batong, skit ska mer skit ha! Hoppas dom får ruttna bakom gallet för gott.
Är lite på örat :öl här hemma men skönt att höra att du inte gav upp.

edit: glömde fars din, creds till han med!
Bra jobbat!
 

axelsson_vpg

Guest
de slås för lite med, teleskåp batonger här i sverige....
 

Intheflow

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Lantligt
Hoj
Yamaha TDM 03
Jag tycker du gjorde hel rätt:) Visst vem skulle inte bli förbannad om sin farsas hojj blir stulen, och som ni säger "Det är lätt att vara efterklok". Men man tänker inte så mkt i dom situationerna. keep up the good work:D:yoparty
Och ni behöver ju inte klaga på att dom inte va säkra på att de va dom som stulit hojjen, utan dom agerade som dom gjorde och det visade sig att det va dom pundarna som hade stulit hojjen:D Ni gjorde helt rätt:D


Det är såna som du å din far som gör samhället tryckt
:D



-Mmm... dagens sanning... Du måste vara klokare än du själv begriper:rolleyes:

Det ligger dock nog en hel del sanning i påståendet att man inte vet hur man reagerar färrän man själv hamnat i en liknande situation. Det är lätt att sitta och vara smart bakom ett tangentbord men svårare att alltid handla helt rätt i verkliga livet.

Det är även lätt att ha förutfattade meningar om både pundar-loosers och ilskna rättrådiga svennar som är på krigstigen...

Verkar som ingen blev riktigt allvarligt skadad o grejerna kommer tillbaka till rätta ägarna den här gången = slutet gott, allting gott! Förhoppningsvis får tjyvarna ett kännbart straff.

Ehh, Klimax, har du mycket användning för din fjäderbatong eller är det mest en bra-o-ha grej vid sidan av reservhjulet?!?
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
En pundare snor en hoj, pundaren får stryk, kanske lite för lite stryk...? Jag ser inte problemet?
RÖR INTE ANNAT FOLKS GREJER!! OM DU GÖR DET RISKERAR DU STRYK!!!
Hur svårt kan det vara att fatta? Ansvaret ligger hos knarkarpacket.
Trådstartare+farsa skall fanimig ha medalj:tummenupp :tummenupp

Bara för att göra dig uppmärksam på vad moralfittorna[tm] noterade:
Far bröt handleden (bara det får mig att fundera på vem som vann slagsmålet?) och son samt far riskerade livet i en vild biljakt med ett par pundare, sonen riskerar också böter eller fängelse för att klappat killen i huvet med batongen.

Dom flesta tycker förmodligen inte synd om pundarna utan att far och son kunde råkat illa ut pga sitt handlande.
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Helt rätt gjort av trådskaparen, jag skulle gärna ta ett straff för att göra en tjuv riktigt illa om jag kunde
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top