Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vad fan sa snuten om batongen ? Jag har köpt ett par st genom en Polack jag känner men vete fan om jag skulle vilja visa de för polisen...

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Vad fan sa snuten om batongen ? Jag har köpt ett par st genom en Polack jag känner men vete fan om jag skulle vilja visa de för polisen...

Det räknas väl som brott mot knivlagen har jag för mig, iallafall om man traskar runt med den på stan. Väldigt tveksamt om det är ok att ha den i bilen, problemet är ju också att om man smäller på nån med den så räknas det kanske som överlagt. Man har ju defacto en batong som är gjord för att smiska folk, man har den för att vara beredd på att smiska folk/har en för att man är våldsbenägen. Har man en skiftnyckel, däcksjärn eller rattkrycka så kan man ju alltid hävda att man grep efter nåt att försvara sig med i fyllan och villan.

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Vad gäller "batonger" så har jag ett 45cm långt MagLite i bilen, man vet aldrig när man får motorstopp?! :D

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Hur mycket mod krävs det för att slå en neddrogad pundare med batong?!
Att dessutom riskera egna och andras liv med en uppenbart farlig biljakt samtidigt som de inte ens vet om pundarna är skyldiga!?

Pundare drivs av sitt behov av droger, är oftast fogliga och sällan våldsamma, jämfört med "äkta" kriminella som kan vara helt hänsynslösa.

Att använda batong som beskrivs här är olagligt. Innehavet är i sig olagligt.
Biljakten kan inte motiveras av brottets allvar och det faktum att trådskaparen inte hade sett brottet begås, gör ovan än allvarligare.

Pundarna åker *kanske* dit för stöld men mer sannolikt är häleri.
"Målsägaren" skulle mycket väl kunna åka dit för grov misshandel, brott mot knivlagen, vårdslöshet i trafik och det är upp till polisen som gör utredningen...

För några år sedan var det en anhörig till en medlem här, som omkom i en olycka i samband med att denne blev jagad av två motorcyklister, efter en incident, och då lät det annorlunda...

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
[/COLOR][/COLOR]

Ehh, Klimax, har du mycket användning för din fjäderbatong eller är det mest en bra-o-ha grej vid sidan av reservhjulet?!?

Har aldrig använt den faktiskt. Köpte den efter jag blev knivhuggen för några år sedan. Har haft den i bilen sen dess och har flyttat med den när jag har bytt bil. Har alltid legat antingen i sidan på dörren eller i mittenfacket.

Den går dock inte att använda mer då den ena delen flög iväg. Var något kina-skit antaligen :)

Absolut så är inte sakerna som blev stula värda ett människoliv. Men det handlar om principen. "Rör du, dör du". Låta andras grejor vara är något jag trodde gemene man lärde sig i ungdomsåren. Sen när adrenalinet börjar pumpa så går inte tankeverksamheten på högvarv direkt utan du har bara en sak i sikte och det är att få fast personerna. Många grejor va dumt som jag gjorde.

Gjort är gjort och nu får vi tillbaka grejorna vilket vi aldrig hade fått om vi bara hade låtit dem pysa iväg. Och nu dem sitter bakom lås och bom och kan inte gör fler inbrott på ett tag iaf.

Angående om de var "nysvenskar". Min far som såg dem bättre än jag tyckte de såg ut att komma från öst. Men enligt min mening så kan de lika gärna ha varit svenskar. Vita i hyn var de iaf.

(försöker jobba hårt med att få rätt på de och dem, måste ha missat den lektionen i skolan ;) )

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Att dessutom riskera egna och andras liv med en uppenbart farlig biljakt samtidigt som de inte ens vet om pundarna är skyldiga!?

Pundare drivs av sitt behov av droger, är oftast fogliga och sällan våldsamma, jämfört med "äkta" kriminella som kan vara helt hänsynslösa.

Biljakten kan inte motiveras av brottets allvar och det faktum att trådskaparen inte hade sett brottet begås, gör ovan än allvarligare.

"Målsägaren" skulle mycket väl kunna åka dit för grov misshandel, brott mot knivlagen, vårdslöshet i trafik och det är upp till polisen som gör utredningen...

För några år sedan var det en anhörig till en medlem här, som omkom i en olycka i samband med att denne blev jagad av två motorcyklister, efter en incident, och då lät det annorlunda...

Ja och det är just det som är problemt i vårat samhälle. Man kan vara pundare och åka runt o sno massa saker från gemene man, men brottet man har gjort är ändå inte mer allvarligt än någon månads fängelse... och några pengar har dom ju inte, iaf inte på pappret.... så ut o härja satan o sno grejer för silen, kanske sitta inne lite på semester med mat o sovrum en månad.... MEN om "gemene man" skulle sätta foten imellan (som är fallet i den här tråden) Ja då blir det åtal för misshandel och fängelse upp till ett år... och sen är livet förstört! Bra! :va

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013

håller me ULTRA MARINE... var snäll mot pundaren som snor din hoj:tummenupp skiter väl i hans behov...när han petar på min hoj så får han ta konsekvenserna..

sen allt du drog upp mot målsäganden... man behöver ju fan inte säga allt man gjorde... excess-rätten e väldigt bra i sverige..:tummenupp :tummenupp

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
håller me ULTRA MARINE... var snäll mot pundaren som snor din hoj:tummenupp skiter väl i hans behov...när han petar på min hoj så får han ta konsekvenserna..

sen allt du drog upp mot målsäganden... man behöver ju fan inte säga allt man gjorde... excess-rätten e väldigt bra i sverige..:tummenupp :tummenupp

Du fattar bättre när du blir äldre...

Jag skulle inte finna något nöje i att slå en bortknarkad pundare i huvudet med batong även om jag kommit på honom med att sno min hoj på BAR GÄRNING.

Med lite otur så minns pundarna vad som hände och med skadorna dokumenterade av läkare så skulle polisens utredare kunna nysta vidare på det om de kände för det...

Hur samhället ska agera mot droger och narkomaner är lite väl komplext för att avhandlas här...

Varför inte dra paralleller till de trådar här på sporthoj som handlar om att boende vid vägar, där sporthojsåkare kör långt över hastighetsgränser, på egenhand vidtar de åtgärder som de tycker är lämpliga för att lösa problemet genom att lägga ut skräp på vägen... Ska vi låta polisen sköta det eller ska var och en få ta lagen i sina egna händer?

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Grejen är att Svenskar i gemen är tyvärr rätt flata som människor och knyter näven i byxan när de blir sodomiserade av sina egna politrucker eller ovannämnda pundare. I Ryssland har vi ett talesätt att "du dödar en rabies hund, men kan dömmas för att ha dödan en riktig människa". Tyvärr är det så att i det här landet skulle man utreda ett brottsbelastat, knarkkontaminerat kadaver som man hittar på en soptipp lika ihärdigt som om man hittade en död riktig människa som är nettobetalare i vårt samhälle och spelar enligt reglerna. Farsorna vars söner blir rånade på mopeder gör inget...farsorna vars döttrar blir antastade, kanske tom våldtagna av gossar med kraftig brytning, keps på snedden och gummisnoddar på byxorna..gör inget, farsorna vars söner blir dödade av ett gäng välartade ungdomar gör inget, folk som blir ifråntagna sitt egendom gör inget, folk som blir rövknullade gång på gång av politrucker med nya skatter ...de gör inget...Hur samhället ska reagera mot narkomaner är INTE komplext egentligen, men väl enkelt som jag ser det..för enkelt för att skriva här. INGEN gör något därför händer det ena och det andra. Inga konskevenser är att vänta, därför frodas pundare och tjuvar som börjar hr tidigt som helst. Skulle pundaren VETA att han riskerar att få en kula i pundarhjärnan och att INGEN skulle bry sig, skulle han nog tänka sig för. Skulle gossen i kepsen på snedd och respekt i var och varannan fras VETA att flickans farsa kan mot ersättning skicka 2 st 110 kilos stereoidstinna, tattuerade rakade skallar i träningsoverall som skulle ge honom behandling med varmt strykjärn och ..ingen skulle bry sig om det för att Polisen har de RÄTTA prioriteringarna...skulle han tänka osv. Vi kan ALLTID bara köra BHIC som några föreslår...men det har vi ju testat med ! Bend Over Here It Comes..och vipps är vi i ett land där anything goes. Lyckligtvis finns det numer folk i det här landet som kan hjälpa och det är inte alltid polisen, men som vanligt är det bara de lite mer välbeställda som har råd att köpa sig och sina nära rätvissa...Ung som hemma i Ryssland, vilken konstig utveckling. Egendom är en hörnsten i vårt samhälle och som jag ser det ska vi kunna försvara det med våld utan proportion. Kan vi inte få behålla det vi slitit ihop...och vilket avfall som helst ska kunna ta för sig utan att riskera något...whats the point ? Som jag ser det finns rätvissan bara ett par tfn samtal borta om vårt rätssystem skulle (i vanlig ordning ) dra ner byxorna och böja sig framåt.

Last edited:

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Till trådskaparen: Fattar inte hur du kan vara så förbannat dum att du sitter och lägger upp hela storyn osminkad på ett öppet forum. Du skulle bara veta hur många poliser som kör sporthoj som hänger här. Om inte din berättelse landar hos en åklagare så ska du vara jävligt glad. Sedan till din inställning om att du inte ångrar någonting, kommer du att tycka likadant om du får sitta av sex månader eller får villkorligt för misshandel?

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Du smackar en snubbe kille som står still i huvet med en batong vilket kan leda till döden för honom och fängelse för dig, du tar sen en oerhörd risk genom att idiotköra efter några pundare i 200. Din farsa bryter handleden vilket kan ge problem med den resten av livet.
Ni kunde helt enkelt tagit regnumret på bilen dom drog i och hämtat hojen i skogen direkt och fått exakt samma resultat.

Idiotiskt, tur att ingen dog hoppas verkligen handleden läker bra.

Det hade deffinitivt inte blivit samma resultat om man bara tog regnumret. Det finns väl ingen människa som på allvar tror att polisen hade brytt sig det minsta och gjort det minsta insats för att få fast de killarna? Nä, det dom gjorde var det enda rätta, prygla upp dom så dom fick sig ett litet uppvaknande till verkligheten, utsätta sig själva för fara och hota tjyvarna så att polisen var tvugna att röra sig för att inte tjyvarna skulle få mer prygel.

Bra jobbat! Behövs mer folk av er kaliber i dagens sverige då polisen är helt underbemmanad och begår shitloads med tjänstefel varje dag!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
De borde pryglas vid ung ålder så att de skulle lära sig att vissa handlingar kan få enorma konsekvenser.

UltraForm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
CBR 600F
Bra att några tjuvar åkt fast i alla fall... Knarkande tjuvas!!!

Dock ska ni nog vara glada att ni inte råkade mer illa ut, samt att du förhoppningsvis inte blir åtalad för att ha slagit med batongen. Sopa till någon i huvet med en batong för att de ser suspekta ut är väl kanske lite drastiskt.

Men som sagt de fick väl va de förtjänade. Tyvärr är de troligtvis snar ute och snor mer saker igen. Fan vad pengar dessa människor kostar samhället...

Kan ju bara hålla med att det var kallt att slå in en ruta på bilen och sen slå dom med batong utan att dom erkännt. :tummenupp

biker-bandit

www.banditmovie.org
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
Hayabusa 2008, Suzuki B-King
ball!
men enligt lag så gör du/ni er skylldig till misshandel och vandalisering om allt du skriver stämmer.
Men jag skulle gjort likadant som du.
bara hålla tummarna för att dom inte anmäler er tillbaka, för tyvär så kan du åka på det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende