Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Ort
sundsvall
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Om detta nu är sant är du och din far värre ute än de två tjuvarna.

Envarsingripande har sina begränsningar.

Att du dessutom slår med batong mot en drogad, stillastående man (som enligt din text inte visat tecken på aggressivitet) - Extremt jävla fegt av dig. Kan du inte ta en fight som en riktig man så ger du fan i det. Inte f!tta sig som någon gårdare!

Bönder!

hur kan du uttala dig utan att veta alla detaljer?
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Håller med Stoekh, ni ligger risigt till.
Personen ifråga svarar inte på tilltal, då springer du och hämtar en teleskopbatong som du sedan klipper till honom med. Varför det, utgjorde han någon fara just då?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Visst, bra att dom torskade, men för att ha rätt till envarsgripande så måste det vara ett kontinuerligt efterföljande, och ni hade aldrig ens sett dom stjäla något. Man har inte rätt att gripa någon bara för att han/hon är påtänd, det ger inte minst 6 mån fängelse.
Vid ett envarsgripande har man rätt till nödvärn, dock att dra till någon i huvudet med en fjäderbatong, som väl är olagliga dessutom, när han står helt fredligt och yrar är nödvärnsexcess, eller mer troligt, misshandel. Däremot kan deras våld mot er bli nödvärn, eftersom ni började med våldet. Och att slå sönder alla rutor på deras bil känns inte helt klockrent...
 

tjille

Guest
Får nog hålla med övriga, såg ni inte brottet begås och dessutom angrep personerna i fråga utöver det så får du nog ha mycket tur om du ska klara dig helskinnad ur situationen...
 

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
En rosa
Om detta nu är sant är du och din far värre ute än de två tjuvarna.

Envarsingripande har sina begränsningar.

Att du dessutom slår med batong mot en drogad, stillastående man (som enligt din text inte visat tecken på aggressivitet) - Extremt jävla fegt av dig. Kan du inte ta en fight som en riktig man så ger du fan i det. Inte f!tta sig som någon gårdare!

Bönder!

testa nita en drogad man så får du se att man kan slå tillshänderna går av. Finns ingen spärr. Visst hade han kuna ändra sin story för blå men gjorde helt klart rätt
 

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
Din farsa frågade de vad de hade i ryggsäcken. Den ena lägger benen på ryggen, den andra killen står kvar. Du ränner till bilen, hämtar en batong och lusar till han som står stilla.

Varför i hela världen klippte du till den ena med ett tillhygge utan att veta att det var de som hade stulit din farsas hoj??
 
Last edited:

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Om detta nu är sant är du och din far värre ute än de två tjuvarna.

Envarsingripande har sina begränsningar.

Att du dessutom slår med batong mot en drogad, stillastående man (som enligt din text inte visat tecken på aggressivitet) - Extremt jävla fegt av dig. Kan du inte ta en fight som en riktig man så ger du fan i det. Inte f!tta sig som någon gårdare!

Bönder!

Håller med Stoekh, ni ligger risigt till.
Personen ifråga svarar inte på tilltal, då springer du och hämtar en teleskopbatong som du sedan klipper till honom med. Varför det, utgjorde han någon fara just då?
EH!! pussys de är sånt där tänk som gör att alla kriminella i sverige knallar runt och tar vad de vill för de vet att ingen vågar göra något åt saken.
Bättre i staterna snor du något så gör du de med livet som insatts ingen jävla fjoll som här 1 månad i fängelse=gratis mat och husrum.

Bra jobbet de är dags att sätta lite skräck i kriminaliteten för farbror blå duger bara till att haffa fortkörare.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Snyggt jobbat :tummenupp

Lär dig dock skilja på DE och DEM, läsningen blir mycket lättare då.

Saxat från studentweb

Om du tvekar mellan de och dem kan du ersätta "de" med "vi" och "dem" med "oss". Då hör du oftast vad som låter bra och kan på så sätt välja rätt.
Exempel:
– För de/dem som vill åka med avgår bussen om en timme.
(Om du ersätter de/dem med vi/oss hör du att oss låter bäst och då är det alltså objektsformen dem som gäller.)
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
:klappar :klappar :klappar , mycket underhållande. De fick vad de förtjänade. Att det ska vara så jä..la svårt att skilja på ditt å mitt.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Bättre i staterna snor du något så gör du de med livet som insatts ingen jävla fjoll som här 1 månad i fängelse=gratis mat och husrum.

Då tycker jag att modellen i många delar av mellanöstern är bättre. Den som stjäl och blir tagen får en hand avhuggen. :)
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Snyggt jobbat :tummenupp

Lär dig dock skilja på DE och DEM, läsningen blir mycket lättare då.

Saxat från studentweb

Eller också skriver man "dom". :tummenupp

Bra jobbat trådskaparen. :yoparty
Jävla knarkardrägg som driver omkring och snor/förstör för folk.
Jag råkade ut för en knarkarjävel som kom inramlande i mitt garage i början på sommaren. :näsblod
Helt plötsligt klev han bara in och mumlade något om startkablar. I handen höll han ett mc-batteri och en krokig stor skruvmejsel.
Jag sa att jag tyvärr inte har några startkablar och inte kan hjälpa honom. Han står och kollar in mina hojar och säger, fan vilka schyssta hojar. Jävligt schyssta. Sen vänder han sig om och bara går iväg.
Jag såg framför mig direkt hur jag kommer ner till garaget dagen efter och ser dörren uppbruten.. :huvet
Mina hojar fick bo i bussen ett par veckor efter den incidenten kan jag säga..
Inget hände dock, som tur var, men man blir ju jävligt orolig.
Hade något hänt, att hojarna försvann eller dyligt, och jag skulle komma på aset.. Ja, jag kan bara fantisera om vad skulle kunna hända.. :mad:
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Härligt att dom fick smaka på lite,hoppas bara du/ni slipper undan så att dom inte anmäler er och skit...
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Snyggt jobbat!

Läs dock på lite om nödvärnsrätten så ni kan justera händelseförloppet efter det. Om det skulle hända igen, menar jag. =)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Herre gud vad har hänt med detta forum, hälften gnäller över att en jävla luffare får smaka batong. Ni suger.

De som skriver här lite rättrådigt vad man BORDE gjort har aldrig känt adrenalinet pumpa som det gör i såna lägen.

Trådstartaren hade säkert gjort på annat sätt OM betänketid funnits..

Fattar inte att det finns så många syltryggade töntar:gnissla
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Oj, får deja vu känslor från en sommar för 3 år sen.

Jag och en polare var ute vid en tjärn och fiskade. En tidig morgon efter att ha druckit minst sagt för mycket jäger och whiskey så var vi på väg till bilen för att hämta tältet som vi skulle slå upp vid tjärnen. Vi hade inte sovit på minst 24 timmar, festat konstant och var ruggigt slitna.

Väl ute från skogen möts vi av en äldre man som uppträder mycket hotfullt utan att vi fattar nått. Vi hade ju druckit en jäkla massa alkohol och ville bara sova. Polarn blir rädd och kutar därifrån men jag fattar inte så mycket och försöker koncentrera mig på vad gubben säger, men fattar noll. Plötsligt känner jag bara ett slag i huvudet, ser stjärnor och allt blir svart. Det är allt jag minns... Senare fick jag höra att jag blev överfallen med ett basebollträ av gubbens polare. Mig lämnade dem blödande för att jaga ifatt min polare, men han kom som tur var undan... Vaknade upp, ringde snuten och fick åka in till sjukhus. 12 stygn blev resultatet av den fisketuren.
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
...Trådstartaren hade säkert gjort på annat sätt OM betänketid funnits...

"Den andra som är kvar får han knappt kontakt med, frågar och frågar, ingen reaktion. Jag springer tillbaka till min bil som står 10m bort, slänger upp dörren och tar fram teleskop-batongen. Jag springer bort till han som fortfarande är kvar vid farsan, måttar ett slag så han får nicka batong."

Bara här har han ju haft 10-15 sekunder på sig att avgöra om våld behöver användas.
 

axelsson_vpg

Guest
Ähhhhh... va de klagas.. Ni skulle skitit i att polisanmäla så ni kunde smaska på dom ytterligare 1-200 slag. Sedan tagit allt dom hade i kärran och de dom hade på sig så ni kunde tjäna en hacka ni också... Mycket bra gjort hur som helst..
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
aa som vissa andra i tråden har sagt...du har tur om snubben inte väljer o anmäla dig istället, det finns en väldigt tunn fin gräns mellan nödvärn och misshandel tyvärr.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top